بازدید 10283

تصمیم جدید AFC سعودی‌ها را خشمگین کرد

کد خبر: ۷۵۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 29 November 2017

سعودی‌ها به تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند. آنها گفته‌اند که قبول نمی‌کنند در خاک ایران با تیم‌های ایرانی به میدان بروند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از العاجل، کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اخیر خود قانون بازی کردن در زمین بی طرف را لغو و تاکید کرد که هر تیمی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود از تیم حریف میزبانی کند. این تصمیم AFC باعث اعتراض باشگاه‌های عربستانی و اماراتی شده است.

نعیم البکر، نائب رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ عربستان، گفت‌: بازی کردن در زمین بی طرف تصمیمی است که دو دولت عربستان و امارات گرفته‌اند و باید کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن احترام بگذارد. چنین تصمیمی برای حفظ امنیت و سلامت بازیکنان گرفته شده و نباید نادیده گرفته شود.

او ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند کشوری را وادار به بازی کردن در کشوری دیگر کند. AFC به خوبی می داند که تیم های اماراتی و عربستانی چه اعتباری در لیگ قهرمانان آسیا دارند. در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیمی یا از عربستان و یا از امارات به فینال راه پیدا کرده و این به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه موفق بوده‌اند. ما با چنین تصمیمی مخالف هستیم.

الکویتی مرزوق، عضو سابق کمیته رسانه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این باره گفت‌: بیانیه‌ی که با زبان عربی منتشر شد نام ایران را ذکر نکرد اما بیانیه‌ای که با زبان انگلیسی منتشر شد کامل تر بود. طبق آنجه که منتشر شد به این نتیجه‌ رسیدم که این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز نهایی نشده و امکان تغییر در آن وجود دارد.

او ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است که هیاتی را مسئول بررسی میزبانی کشورهای مذکور کند. آنها نمی‌توانند ما را مجبور به بازی کردن در خاک ایران کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا باید روابط سیاسی بین کشورها را هم در نظر بگیرد. در رقابت‌های مهم چیزی به اسم اجبار نداریم. من بر این باور هستم که دو نسخه اخیر لیگ قهرمانان آسیا که باعث شد تا تیم های ما برابر نمایندگان ایران در زمین بی طرف به میدان بروند نتایج مثبتی به دنبال داشت و باعث شد تا نژاد پرستی و طائفه گرایی از بین برود و امنیت هم به خوبی حفظ شود.

عضو سابق کمیته رسانه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان گفت‌: این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا با مشکل مواجه خواهد شد چرا که باعث کناره‌گیری تیم‌های اماراتی و عربستانی می‌شود و فکر می‌کنم که همان قانون بازی کردن در زمین بی طرف دوباره عملی خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۷
تفاوت جهان سوم با دنیایی متمدن همین است که هنوز فرق سیاست و ورزش را نمی دانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
نه اينكه خودما ايرانيها ميدانيم و ورزشكار وادار ميكنيم كه ببازد تا با ورزشكار اسرائيلي مواجه نشود
اینقدر داد و فریاد بکنید تا جونتون در بیاد
از بازی در ورزشگاه های ایران می ترسند
یقینا چند وقت دیگه پیروز میشن و حرفشون به کرسی میشینه . از ماست که بر ماست
حق دارند! اینقدر که میزبانهای بدی هستیم :(
اگر وارد کشوری شوید و به شما توهین کنند شما علاقه ای به ورود به آن کشور دارید؟
مثال بارز آن فحش مسخره بقره در کل ورزشگاه به بازیکنان آنهاست
وای اگه پرسپولیس اینبار به تیم های عربستانی و اماراتی بخوره با صد هزار نفر تماشاچی در ورزشگاه آزادی برایشان جهنم واقعی را خواهیم ساخت
چرا ناراحت نباشن،بازی کردن براشون تو عربستان چه فرقی با بازی تو عمان یا دبی داره،ماییم که باید هزاران کیلومتر دورتر بازی کنیم و از نعمت تماشاگر بی بهره باشیم.برا همینه که ناراحتن AFC عادتشون داده به بازی بی دردسر جلوی ایران،حالا بماند که مسئولین خودمون هم با انتخاب عمان بیشتر از AFC موجبات رفاه و اسایش خیال فوتبالیستای عربستانی رو فراهم کردن.
ما هرچی بدبختی داریم از سرزمین عربستان است
بله اجباری نیست. همون بمونید عربستان ونیاید و سه صفر بازی رو ببازید. ما هم خوشحال خواهیم بود.
مطمين هستم بلاخره سعودي ها با پولهاشون همه رو ميخرند .
در صورتیکه رای فعلی نقض گردد لازم است تیم های ایرانی از رقابتها انصراف و موضع ایران در دادگاه عالی فیفا مطرح شود و به این رذالت و شیطنت این دو کشور پایان دهند
بهتره عرب های کوتاه فکر یه نگاهی به دنیای روز فوتبال بکنن مشابه کارشون رو که موفق بوده مثال بزنن ...این همه کشور هست که با هم مشکل دارن حتی جنگ داشتن ولی باهم بازی میکنن... این جور بچه بازی های من دراوردی فقط از عربا بر میاد و بس. شاختر از آلمان و انگلیس یا برزیل و آرژانتین یا صربستان و بوسنی داریم؟
بازی در زمین بی طرف باشه لزومی به حضور تیم‌های ایرانی نیست
تیم‌های ایرانی با هزینه بیت المال اونجا میرن ما ملت هم راضی نیستیم
چراباید مابااین تیم های آماتوربازی کنیم فدراسیون فوتبال دنبال این باشد که مثل ترکیه تیم های ایرانی دراروپابازی کنندتادیگه هیچ وقت روی نحس شیخ سلمان نبینیم
عصبانی باش و ازین عصبانیت بمیر
ديشب تا صبح از تهديدات اين دو جهان پهلوان نتونستم بخوابم٠ بابا پا رو دم اينها نزارين ترسناكند٠ بازى بلدى بيا ميدون بلد نيستى برو ميدون تره بار٠
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر