بازدید 4093

سفر دیپلمات‌های اروپایی به آمریکا برای دفاع از برجام

کد خبر: ۷۵۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷ 29 November 2017

تیمی از دیپلماتهای بلندپایه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه برای دیدار با مقامات واشنگتن و گفتگو پیرامون لزوم پایبندی آمریکا به توافق هسته ای ایران، طی هفته جاری به آمریکا سفر می کنند.

به گزارش مهر به نقل از سی اِن اِن، متحدان اروپایی آمریکا شامل سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان پس از ماهها تلاش برای حفظ برجام، اکنون یک جبهه متحد تشکیل داده اند.

یک منبع دیپلماتیک وابسته به یکی از کشورهای اروپایی مذکور اعلام کرد که تعدادی از دیپلماتهای بلندپایه این کشورهای اروپایی با تشکیل تیمی مشترک و بدون دعوت رسمی واشنگتن قرار است در هفته جاری به آمریکا سفر کنند تا در دیدار با مقامات این کشور، آنها را به پایبندی به توافق هسته ای ایران متقاعد سازند.

این تیم از دیپلماتهای بلندپایه اروپایی در روزهای پنج شنبه و جمعه با اعضای کنگره و مقامات وزارت امور خارجه آمریکا و احتمالاً مقامات کاخ سفید دیدار خواهند کرد.

این دیدارها با هدف افزایش فشارها از سوی دولتهای مهم اروپایی و برای حراست از توافق مهم هسته ای ایران (برجام) در مواجهه با سیاست خصمانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است که خواهان اِعمال تغییرات یا لغو این توافق است.

حال موضع کنونی رئیس جمهوری آمریکا در قبال برجام، برای حامیان این پیمان چندجانبه زنگ خطر را به صدا درآورده است. به رغم آنکه ترامپ بارها مدعی شد که این توافق «بدترین توافق منعقده در تاریخ آمریکا است!»؛ سازمان ملل متحد، مشاوران امنیت ملی ترامپ و متحدانش موافقت کردند که ایران به این توافق پایبند بوده است.

در ماه اکتبر، ترامپ مدعی شد که ایران مطابق با «روح» برجام عمل نکرده است و از کنگره خواست تا قوانین داخلی را برای تشدید تدابیر سختگیرانه علیه فعالیتهای غیرهسته ای ایران تغییر دهد.

حال کشورهای اروپایی نگران آن هستند که در صورت تشدید تدابیر سختگیرانه آمریکا علیه ایران، مقامات تهران از این توافق خارج شوند.

گفتنی است که توافق هسته ای ایران در ژوئیه ۲۰۱۵ میان ایران و قدرتهای جهانی متشکل از روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان، آمریکا و اتحادیه اروپا به امضاء رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان