بازدید 3531

آمریکا خواستار افزایش فشار بر کره شمالی شد

کد خبر: ۷۵۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 29 November 2017

وزیر خارجه آمریکا آزمایش جدید موشکی کره شمالی را قویا محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست تا فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود را علیه پیونگ یانگ افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، رکس تیلرسون روز سه شنبه با توجه به آزمایش موشکی کره شمالی که به گفته جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا از نوع بالستیک با بیشترین برد بوده است، بیانیه ای مطبوعاتی صادر کرد و افزود: این اقدام تهدید جدی برای همسایگان، منطقه و ثبات جهانی است.

وی خواستار فشار اقتصادی و دیپلماتیک و همچنین اعمال تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور شد و افزود: جامعه جهانی باید یک پیام متحد به کره شمالی ارسال کند تا برنامه موشکی خود را متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد:اقدامات اضافی را باید برای افزایش امنیت دریایی از جمله حق ممنوعیت ورود و خروج کالا از کره شمالی انجام دهند.

تیلرسون گفت که شرکای آمریکا به همراه کانادا از جامعه بین الملل به خصوص کره جنوبی، ژاپن و کشورهای کلیدی و موثر برای بررسی مقابله با تهدیدات کره شمالی گررد هم می آیند.

وی تاکید کرد: گزینه های دیپلماتیک اکنون قابل اجرا و باز است. ایالات متحده همچنان متعهد به یافتن راهی مسالمت آمیز برای انحلال هسته ای و پایان دادن به اقدامات خصمانه توسط کره شمالی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل