بازدید 4017

پیمانکاران پسماند حق به‌کارگیری کودکان را ندارند

کد خبر: ۷۵۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 27 November 2017

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، از برخورد با پیمانکارانی خبر داد که از کودکان در جمع آوری زباله‌های شهری استفاده می کنند.

رضا عبدلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه در قرارداد با پیمانکاران جمع آوری زباله خشک و تر موضوع عدم به کارگیری افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال در فرآیندهای کاری ذکر شده است، گفت: با پیمانکارانی که از این بند قانونی عدول کنند برخورد می کنیم.

وی افزود: اگرچه بکارگیری کودکان در فرآیند جمع آوری و تفکیک زباله از سوی پیمانکاران قانونی به ندرت مشاهده می شود اما در این زمینه هیچ گونه مسامحه با پیمانکاران نداریم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه استفاده از کودکان بیشتر توسط باندهای زباله دزد صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این باندهای زباله دزدی غیر مجاز، افراد و کودکان را از مناطق حاشیه شهر تهران با وانت و نیسان به نقاط مختلف پایتخت می آورند و پس از زباله دزدی آنها را به محل زندگی و کولونی خود بر می گردانند.

عبدلی گفت: تلاش می‌کنیم این موضوع را مدیریت کنیم زیرا وجود این افراد به دلیل ناقل بودن، در شهر آلودگی ایجاد می کند و حتی آلودگی بصری تولید می کنند.

وی اظهار کرد: این افراد مورد ظلم قرار می گیرند و حقوق اندکی دریافت می کنند. حتی ممکن است در خوابگاه‌ها اتفاقاتی برای آنها بیفتد. به همین دلیل باید سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و دیگر نهادهای مسئول به این مسئله ورود کنند تا بتوانیم این پدیده را کنترل و محدود کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان