بازدید 23362

مهمترین گلایه‌‌های مردم از پلیس ۱۱۰

کد خبر: ۷۵۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 26 November 2017

فرمانده انتظامی پایتخت در همایش اپراتورها و مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گفت: مردم از عدم پاسخگویی، دیر پاسخ دادن و تأخیر در حضور به موقع پلیس در محل حادثه یا رویداد، گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت، در همایش اپراتورها و مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 فاتب ضمن تبریک پیروزی بر داعش و تقدیر از تلاش‌های بی شائبه سردار قاسم سلیمانی در نبرد با عناصر داعشی در عرصه جهانی، به تشریح تاریخچه تأسیس و راه‌اندازی مرکز فوریت های پلیسی 110 پرداخت و گفت: با راه‌اندازی پلیس 110، نیروی انتظامی بیش از پیش دارای اعتبار و جایگاه در اذهان و افکار عمومی به سبب بستر سازی مناسب در خدمت رسانی به مردم شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که تا پیش از راه‌اندازی پلیس 110، بسیاری از مأموریت‌های پلیس بر زمین مانده و به نحو احسن اجرا نمی‌شد، افزود: فرماندهان و مسئولان وقت در پی آن بودند که سامانه‌ای را راه‌اندازی کنند تا پلیس در هر زمان و مکانی در کنار مردم حاضر شود و به مشکلات آنها رسیدگی کند خواه این امداد‌رسانی به هنگام شب باشد یا روز، خواه در دریا ، کوه یا حتی هنگام مسافرت باشد.

وی افزود: به این ترتیب، سامانه‌ای به نام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 راه‌اندازی شد که در همه جا و در همه حال یار و یاور مردم و فریادرس آنها باشد.

رئیس پلیس پایتخت، با تأکید بر این مطلب که مرکز فوریت‌های پلیسی 110، انقلابی در زمینه تعامل تنگاتنگ پلیس و مردم در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان است، تصریح کرد: امروزه این سامانه به منظور خدمت‌رسانی به آحاد مردم، پایه‌گذاری شده و در اختیار اپراتورها و مأموران پلیس 110 قرار گرفته است که باید به نحو احسن از آن پاسداری شود.

سردار رحیمی، اظهار داشت: اپراتورهای مرکز فوریت‌های پلیسی 110 که به عنوان زبان گویای جامعه هستند، مطالب، اخبار و درخواست‌های مردمی را از کف جامعه و اقشار مختلف مردم جمع‌آوری کرده و به مأموران گشت‌های انتظامی 110 ارجاع می‌دهند و این مأموران با حضور به موقع خود در محل حادثه یا رویداد، به فردی که دچار ضربه روحی، روانی، جسمی یا مادی شده است، یاری می‌رسانند.

وی با اشاره به این که فرد آسیب‌دیده نیاز به حمایت روانی و اجتماعی دارد، عنوان داشت: هر انسانی که با مشکل روبه‌رو می شود، نیاز دارد با کسی صحبت و درد دل کند چه با کسانی که به عنوان اپراتور حرف مردم را شنیده و منتقل می‌کنند و چه با مأموران پلیس 110 که این نقش را بر عهده دارند و این خود یک توفیق است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تصریح کرد: اپراتورها و مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 باید ملجاء و پناهگاه امن مردم و پیک حمایت‌گر آنها باشند و اعتبار، شخصیت، جایگاه، درجه و همچنین مشروعیت پلیس 110 به همین مسئله متکی است.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر این که پلیس و مأموریت‌هایش به صورت خلاصه در مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مجتمع شده، گفت: مردم از عدم پاسخگویی، دیر پاسخ دادن و تأخیر در حضور به موقع در محل حادثه یا رویداد، گلایه‌مند هستند که باید این کاستی‌ها با مطالعه علل آن شناسایی و برطرف شود تا جایگاه پلیس در نزد مردم تعالی پیدا کند.

سردار رحیمی، در پایان، ضمن آرزوی توفیق برای تمامی کارکنان پلیس 110، خطاب به آنها، بیان داشت: شما نوک پیکان ماموریت‌های پلیس و نقطه ارتباط و اتصال پلیس با جامعه و رسیدگی به مشکلات مردم هستید، پس، از خود مراقبت و تلاش کنید که روز به روز رفتارتان مسئولانه‌تر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۰
حداثل سه يا چهار بار بايد تماس گرفت تا مامور بياد
يك بار در محله عبدول اباد بنده رو مورد حمله قرار دادن
با 5 بار تماس
وقتي مامور به محل رسيد كه همه به ريش من ميخنديدن و مامور بسيار شاكي به محل امد
ضمن اون كه اتاق بيسيم هم شاكي بود
دقيقا جامون عوض شده بود
...........
ضمن تشکر بابت راه اندازی این سامانه و زحمات پرسنل محترم نیرو انتظامی
متاسفانه وقتی پلیس 110 به محل درگیری و کانون اتفاق میرسد که دیگه کار ازکار گذشته و مجرم و یا مزاحمان صحنه را ترک کره اند و میماند تهیه گزارشی و ................!!!
4 بار بابت ریختن نخاله ساختمان درحال تخریب کناری، با پلیس تماس گرفتم ! بعد دو ساعت ملک رو ترک کردم که حداقل اگه اتفاقی افتاد هم جانم در امان باشه هم با کارگرها درگیر نشم. البته لازم به ذکره که ملک من طبقه دوم هستش و یه تکه آجر (چهارک) از دریچه نورگیر داخل سرویس بهداشتی پرتاب شد که خدا رو شکر کسی داخل سرویس بهداشتی نبود.
یکی از وظایف پلیس برخورد با عوامل سلب آسایش و آرامش علنی شهروندان هست اما متاسفانه میبینیم که هر روز به تعداد وانتی های دستفروش دادزن البته بهتر بگیم هوار زنان نابهنجار اضافه میشه و هر روز آلودگی صوتی بیشتری رو در شهر ایجاد میکنن گاه صدای این خاطیان قانون و متجاوزان به آرامش مردم تا چندین خیابان آن طرف تر هم شنیده میشود!!! با توجه به تماس های مکرر بنده با پلیس راهور و عوامل انتظامی آنها از برخورد با این افراد و حتی حداقل جریمه سد معبر و ایجاد صدای نابهنجار سر باز زده اند که خود میتواند عامل مناسبی برای تغییر رفتار این افراد باشد که شدیدا آسایش و آرامش و سلامت مردم را با به مخاطره انداخته اند
وفتی کلانتری هم میری شکایت طور رفتار میکنن که آدم منصرف بشه
هرچی زنگ میزنی میگه برو فردا دادخواست بده اقدام کن!!!
ما که نفهمیدیم بالاخره "فوریت" پلیسی به چی میگن!!!
اتومبیل بنده در پنج کیلومتری عوارضی کاشان به قم دچار سانحه گردید.حداقل ده بار با سامانه 110 تماس گرفتم ولی فقط گفتند صبر کنید.1/5 ساعت صبر کردم ولی پلیس در محل حاضر نشد.مجبور شدم چون شب شد وممکن بود در اتوبان دچار حادثه ای دیگر شوم حرکت کنم. بعد از پنج دقیقه حرکت خودرو پلیس کنار اتوبان پارک بود ، وقتی پیاده شدم ،افسر پلیس فقط عذر خواهی کرد وگفت به خاطر حجم کار فرصت نکردم حاضر شوم .در صورتی که ایشان در خودرو نشسته بود.ماجرا را بطور کامل به سامانه 197 گزارش کردم ولی مانند همان پلیس به آن هم رسیدگی نکردند.
با سلام و با ارادتی که مامورین پلیس دارم اولا برخی ازموتورسوران پلیس 110 هیبت لازمه را ندارند و کلا" دیر هم میرسند ، در محله ما دو پسر برای اینکه پدرشان ماشینش را نمی فروخت تا خرج قلب همسرش کند باوی گلاویز شدند و با چاقو به جانش افنادن و ماشینش را با چکش خرد می کردند چند دفعه به 110 تماس گرفتم اولا" شروع به سین جین می کنند ، که اگر از آن بگذریم یک پلیس موتورسوار آمد و هنوز دعوا و بشکن و خرد کن و درگیری ادامه داشت اصلا" وساطت نکرد فقط با بی سیمش صحبت کرد و صورتجلسه ای نوشت و رفت ، همه منتظر بودیم گشت برسه بتونه مداخله کند و اینها را از هم جدا کنند زیرا همسایه ها که با عصبانیتی که پسرا داشتند جرعت جلو رفتن نداشتند ، اما دریغ از گشت و این بنده خداها خودشان از کتک کاری خسته شدن و تمام کردند ، خوب حالا فلسفه وجود 110 با این اوصاف چیست؟کدام ملجعی اینقدر دیر به داد فریادرس می رسد؟کمی سرعت ، کمی جرعت ، کمی ابهت ، کمی روانشناسی برخورد، کمی تنومندبودن ، با لباسی ابهت آور و صدایی مقتدر براحتی می توان خیلی از تنش ها را کاست اما بررسی فرمایید چنددرصد ماموریت های 110 صرفا" منجر به گزارش شده و چند درصد عملیاتی گردیده ؟110 نام امام علی علیه السلام است حداقل به احترام مولای متقیان آرامش روانی از دست رفته را شب و روز به مردم برگردانید ، خفتگیری با چاقو زیر گلوی بچه من موبایلشو دزدید و این بچه حراست به یکی از ایستگاههای پلیس استیشن شما مراجعه کرد، بهش گفتند گزارش کن و او هم نوشت و معلوم بود که مامورین هم دنبال پیگیری نیستند زیرا یکی دوتا نیستند ، اما می توانستند کمی با او صحبت کنند بگویند خوب شد مقاومت نکردی و ما هر کاری بتونیم می کنیم و... امثال رفتارهای استاندارد پلیسهای جهانی اما دریغ از یک دلگرمی ! وقتی به خانه آمد رنگش مثل گچ دیوار بود بهش گفتم فدای سرت اصلا چرا رفتی کلانتری که هیچ کاری نمی کند الا صورتجلسه ، پس سردار گرامی اگر مطلب بنده نشر شد بیشتر از هر چیزی روی روانشناسی ، مردم شناسی ، رفتارشناسی و... مامورین بیشتر کار کنید حتی پلیس راهنمایی و رانندگی
سربلند پیروز باشید . برادر کوچک شما سید صادق
توی محله ما چاقو کشی شده بود یک نفر چاقو خورد.چند بار با 110 تماس گرفتیم بعد از تمتم شدن دعوا اومدند.کسی که چاقو کشیده بود (ضارب) در خونه اش بود پلیس حتی از ماشین پیاده نشد .و گفت هر کس بیاید کلانتری و شکایت کند ما پیگیری میکنیم .فردایش مضروب رفت شکایت کرد اما مرغ از قفس پریده بود بقول معروف به مضروب گفتند شما ضارب را بگیرید ما دستگیرش میکنیم!!!!!!!!یاللعجب
متاسفانه پلیس ۱۱۰ هیچ تعصبی نداره امروز بابت جریانی ۴بار با۱۱۰ تماس گرفتم هربار گفتن مامور میفرستیم دوساعت منتظر شدیم ولی هیچ ماموری نیامد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها