بازدید 6785
۱

شرایط استخدام معلمان حق‌التدریس

کد خبر: ۷۵۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 26 November 2017

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مشمولان طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس باید در آزمون استخدامی که از سوی سازمان سنجش ویژه آنها برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش تسنیم، محمد بیرانوند اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این توافق رسیدند تا در بحث تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، آزمون استخدامی برای این افراد برگزار شود.

وی افزود: مشمولان طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مربوط به سال‌های ۹۴ و ۹۵ باید از طریق شرکت در آزمون استخدامی که ویژه این افراد برگزار می‌شود به تناوب در طول برنامه ششم توسعه در آموزش‌وپرورش جذب شوند.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آزمون استخدامی چند نقش دارد و باعث می‌شود تا افرادی که موفق می‌شوند براساس اولویت‌های آموزش‌وپرورش در مدارس کشور مشغول به کار شوند.

بیرانوند بیان کرد: طرح مذکور در حال حاضر برای ورود به صحن علنی مجلس در نوبت قرار دارد و در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. همچنین در آخرین جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی این موضوع تصمیم گرفته شد آزمونی از سوی سازمان سنجش برای این افراد برگزار شود و حد نصاب نمره قبولی در این آزمون از سوی آموزش و پرورش تعیین خواهد شد.

پیش از این آموزش‌وپرورش ضمن مخالفت با جذب این افراد بدون برگزاری آزمون در دلایل مخالفتش اعلام کرده بود: ۱۲۱هزار نفر مشمول طرح هستند که ۶۵ درصد ظرفیت جذب معلم در برنامه ششم توسعه (۱۸۵هزار نفر حداکثر سهمیه استخدام تا سال ۱۳۹۹) است. ۹۴ درصد افراد مشمول طرح زن هستند و ۹۳ درصد افراد مشمول طرح در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ سکونت دارند. رشته تحصیلی ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر (۳۷ درصد افراد مشمول طرح) مطابق با رشته‌های تدریس دوره متوسطه نظری است که تا سال ۱۳۹۹ به آنها نیاز نیست (زن).

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
پذیرش معلم باید از طریق قبولی در آزمون سراسری و رشته های دبیری صورت گیرد تا افراد نخبه و شایسته جامعه وارد اموزش و پرورش شوند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر