بازدید 3571

ضرب‌الاجل ده روزه اتحادیه اروپا به انگلیس

کد خبر: ۷۵۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 25 November 2017
دونالد توسک رئیس شورای اروپا در ضرب الاجلی به انگلیس خواست تا لندن «ظرف ده روز به پیشرفت در همه زمینه ها» در خصوص خروج از اتحادیه اروپا دست یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا یک «ضرب الاجل قطعی» به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس داده تا شرایط خروج لندن از اتحادیه را فراهم کرده و سران اتحادیه اروپا را برای آغاز گفت و گوهای تجاری در نسشت ماه دسامبر ترغیب کند.
 
اگر تا ماه آینده میلادی پیشرفتی در مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا حاصل نشود فشارها بر کسب و کارهای انگلیسی ها افزایش یافته و تاجران زیان هایی خواهند دید. انگلیس باید در ماه مارس 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود.
 
توسک پس از دیدار با نخست وزیر انگلیس در بروکسل پایتخت بلژیک در توئیتی اعلام کرد: باید ظرف ده روز در همه زمینه ها از جمله مساله مرز با ایرلند شاهد پیشرفت هایی از سوی انگلیس باشیم.
 
توسک افزود که احتمال دارد که سران 27 کشور دیگر اتحادیه اروپا در اجلاس 14 و 15 دسامبر (23 و 24 آذر ماه) به این نتیجه برسند که انگلیس «پیشرفت کافی» برای اجرای شروط اساسی اتحادیه و آغاز گفت و گوهای تجاری در سال آینده میلادی داشته است.
 
ترزا می قرار است چهارم دسامبر (13 آذر ماه) با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از اتحادیه دیدار کند.
 
یک مقام اتحادیه اروپا گفت: توسک چهارم دسامبر را به عنوان ضرب الاجل قطعی تعیین کرده است تا انگلیس تلاش بیشتری کند. می با این چارچوب زمانی موافقت کرده است.
 
نخست وزیر انگلیس پس از دیدار با توسک گفت که دو طرف پیشرفت هایی برای کاهش اختلاف ها بر سر مسائل مالی، حضور شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس پس از برگزیت و موضوع مرزها با ایرلند داشته اند.
 
در پی رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی ژوئن سال گذشته، نخست وزیر انگلیس طی نامه ای به توسک تمایل کشورش را به خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد و متعاقباً نخستین دور مذاکرات برگزیت در ماه ژوئن گذشته برگزار شد.
 
انگلیس از آغاز مذاکرات برگزیت، خواهان گفت وگو درباره آینده همکاری های تجاری طرف ها در دوره پسا برگزیت بوده، اما اروپایی ها حاضر نیستند تا پیش از روشن شدن وضع حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، وضع مرزی دو ایرلند در پسا برگزیت و هزینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، در این باره مذاکره کنند.
 
میشل بارنیه پس از پایان ششمین دور مذاکرات برگزیت در بروکسل گفته بود: انگلیس باید موضع خود را در رابطه با حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، مرزبندی دو ایرلند و صورتحساب برگزیت مشخص کند تا مذاکرات وارد فاز بعدی شود.
 
انگلیس پس از فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون در ماه مارس گذشته که ناظر بر آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا است، دو سال فرصت دارد تا بر سرچگونگی روابطش با اروپا پس از خروج از اتحادیه اروپا، مذاکره کند. انگلیس در این مدت موظف خواهد بود تا به طور کامل به تعهداتش در چارچوب عضویت در این نهاد اروپایی عمل کند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر