بازدید 29633
هزار و سی و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

توصیه مهم وزیر علوم: با دقت عاشق شوید، نه الکی!/شریعتمداری مسئولین امنیتی و قضایی را به حمایت از آل سعود متهم کرد!/خروج متهم ۵۰۰ میلیاردی با وساطت یک دستگاه حکومتی!/احمدی‌نژاد فقط یک خط قرمز دارد: خودش!

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: حاجی‌بابایی هم به جمع مخالفان تصمیم درباره «سپنتا نیکنام» پیوست/ادعاهای جنجالی معاون سابق احمدی‌نژاد علیه مشایی و بقایی/کشف ۵۰۰ کیلو الاغ در مسیر زائران اربعین/چرا ترامپ، فرانسه را میانجی گفت‌وگو با روحانی کرد؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 09 November 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

توصیه مهم وزیر علوم: با دقت عاشق شوید نه الکی!
 
دکتر منصور غلامی وزیر علوم در برنامه شبکه خبر درباره دوران دانشجویی خود گفت: دوره کارشناسی را در دانشگاه بوعلی سینا همدان، دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس و دوره دکترا را در خارج از کشور طی کردم. غلامی در پاسخ به اینکه دوران دانشجویی عاشق شدید گفت: معمولا دانشجویان در این دوران چند باری عاشق می شوند، من یک بار عاشق شدم که منجر به ازدواج شد. البته همکلاس نبودیم ولی در دوره دانشجویی ازدواج کردیم.
 
وی درباره عاشق شدن در دوران دانشجویی ادامه داد: دوره خوبی است دانشجویان با دقت عاشق شوند، خیلی الکی عاشق نشنوند. غلامی بزرگترین چالش وزارت علوم را بحث های مدیریتی عنوان کرد و افزود: چالش وزارت علوم بحث های مدیریتی با نگاه شناخت از مجموعه فعالیت ها و وظایف وزارت علوم است، یکی از بحث های اصلی ما افزایش ارتباط دانشجویان با صنعت است./انتخاب

آخوندی خواستار توقف بخشنامه افزایش سود وام مسکن مهر شد
 
وزیر راه و شهرسازی پس از انتشار سند افزایش سود وام طرح مسکن مهر، به بخشنامه بانک مرکزی در این زمینه واکنش نشان داد. عباس آخوندی در پی‌نوشت بخشنامه مدیر اعتبارات بانک مرکزی نوشت: جناب آقای دکتر بت شکن با توجه به مذاکرات مکرر حضوری و مکاتباتی که اینجانب با جناب آقای دکتر کرباسیان و دکتر سیف داشته ام، بلافاصله این بخشنامه را متوقف کنید و مطابق روال گذشته عمل نمایید.

حاجی‌بابایی هم به جمع مخالفان تصمیم درباره «سپنتا نیکنام» پیوست
 
حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکیسون نمایندگان ولایی مجلس با بیان این‌که تبدیل شدن موضوع منطقه‌ای عضویت عضو زرتشتی شورای شهر یزد به یک موضوع ملی نادرست بوده و بزرگان نباید در این رابطه اظهارنظر می‌کردند و اکنون نیز باید این مشکل را از طریق مجاری قانونی همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام حل کنیم. وی در واکنش به این‌که باتوجه به نظارت مجلس بر برگزاری انتخابات شوراها آیا قانونی مبنی بر لغو عضویت این عضو زرتشتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اساساً قانونی در این رابطه نداریم که بگوییم آری یا نه! به همین دلیل است که می‌گویم نباید اجازه داده می‌شد کار به اینجا بکشد. یک نفر عضو شورای یک شهری شده و باید کارهایش را انجام می‌دادند و ماجرا را فیصله می‌دادند.حاجی‌بابایی در پاسخ به اینکه چه تصمیمی باید در رابطه با این عضو شورای شهر اتخاذ می‌شد که صورت نگرفته است،‌ اعلام کرد: ایشان به هر دلیلی که آمده، مردم به او رای داده‌اند و به‌عنوان عضو شورای شهر انتخاب شده؛ بنابراین باید اجازه می‌دادند بماند و کارش را انجام دهد و نیازی به این همه غوغا نبود. ما بیکار نیستیم که در رابطه با این مسئله تا این حد فضاسازی کنیم. ما در کشور مسائل بسیار مهم‌تری داریم./ایلنا

شریعتمداری مسئولین امنیتی و قضایی را به حمایت از آل سعود متهم کرد!
 
مدیرمسئول کیهان از اقدامات ضد امنیت ملی‌اش به عنوان حمایت از مردم مظلوم یمن یاد کرد. مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: کیهان را فقط به این جرم توقیف کرده‌اند که خبر تهدید انصارالله علیه آل سعود و امارات را پوشش داده است و سؤال ما این است که این اقدام مشترک وزارت ارشاد، شورای عالی امنیت ملی و دادستانی تهران، غیر از ارسال پیام حمایت برای رژیم های جنایتکار آل سعود و امارات چه مفهوم دیگری می تواند داشته باشد ؟!/فارس

تماشای کارتون تام و جری در کره‌ شمالی آزاد شد
 
کیم جوان سعی کرده با باز کردن آرشیو فیلم های خارجی پدرش، که اکثر آن ها در کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق یا دیگر کشورهای سوسیالیستی ساخته شده اند، شهروندان این کشور را از روی آوردن به فیلم های ساخت کره جنوبی باز دارد. اما کره شمالی، علاوه بر این فیلم ها، تماشای فیلم های دیگری مانند کارتون «شیر شاه»، «دیو و دلبر» و همچنین «تام و جری» را آزاد کرده اند. این موضوع نشان می دهد که جریان بدون مانع اطلاعات به درون این کشور منزوی و بسته به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است./روزیاتو

خروج متهم ۵۰۰ میلیاردی با وساطت یک دستگاه حکومتی!    
 
محمدعلی پورمختار درباره خروج یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی از کشور با وجود حکم ممنوع الخروجی وی، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: حسب خبری که معاون اول قوه قضائیه داد این فرد به حکم قاضی پرونده ممنوع الخروج بوده است اما دستگاهی که به عنوان ضابط در این ماجرا نقش داشته از طریق نامه‌ای به اداره گذرنامه، امکان خروج متهم را از کشور فراهم کرده است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها قاضی پرونده که حکم ممنوع الخروجی را صادر کرده است امکان برداشته این ممنوعیت را دارد، مشخص است که روند مذکور غیرقانونی انجام شده است. لذا دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد و در عین حال اقدام جدی برای استرداد متهم صورت گیرد./موج

چرا ترامپ، فرانسه را میانجی گفت‌وگو با روحانی کرد؟
 
حسین موسویان در خصوص پیشنهاد گفت‌وگوی ترامپ با روحانی در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل گفت: از جمله سناریوهای پیچیده و از پیش طراحی شده، برخی رفتارها و مواضع دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر است. برای نمونه پیشنهاد دیدار با مقام‌های ایران از سوی ترامپ حرکت حساب‌شده‌ای بود. ترامپ با این فرض، پیشنهاد دیدار با دکتر روحانی را مطرح کرد که مطمئن بود ایران این پیشنهاد را نخواهد پذیرفت. ترامپ پای رئیس‌جمهوری فرانسه را به این دلیل برای وساطت به میان کشید که به اروپایی‌ها بگوید من برای گفت‌وگو با ایران آماده بودم و این ایرانی‌ها بودند که رد کردند و بنابراین ایران اهل گفت‌وگو نیست؛ بنابراین، حرکت کاخ سفید عمدتا برای خلع سلاح اروپایی‌ها درمورد ایران و بخشی از اقدامات زمینه‌ساز برای تقابل با ایران بود./انتخاب

توئیت تازه وزیر امور خارجه 
 
توئیت تازه وزیر امور خارجه در خصوص طرح صلح  چهار ماده ای ایران برای حل بحران یمن که در سال ۲۰۱۵ ارائه شد. دکتر ظریف: در سال ۲۰۱۵، با فاصله کمی از شروع حملات ائتلاف سعودی علیه یمن، در نامه ای به دبیرکل ملل متحد یک طرح صلح  ۴ ماده‌ای ارائه کردم:
- آتش بس
- کمک‌های انسان‌دوستانه
- گفتگوی یمنی- یمنی 
- دولت فراگیر؛
امروز،‌ پس از دو سال و نیم و تعداد زیادی قربانی بعد از آن، هنوز هم آن طرح معتبر است.

نظر ابطحی درباره‌ی نقطه ضعف اصلاحات عربستان
 
محمدعلی ابطحی در تلگرام خود نوشت: محمدبن سلمان شاهزاده جوان عربستان سعودی اگر در کنار اصلاحات داخلی یک مشاور سیاست خارجی داشت که به جای جنگ افروزی، تشنج زدایی یادش می‌داد، اصلاحات داخلی‌اش به بار می‌نشست.  این وزیر خارجه و این سیاست درگیری با همسایه‌ها و جنگ یمن و بالا بردن تنش با ایران، قبل از همه به خود عربستان و اصلاحات سیاسی‌اش آسیب می‌زند. سیاست خارجی و داخلی قابل تفکیک نیستند تا سیاست‌های عربستان در تل آویو و واشنگتن طراحی شود، اصلاحات در عربستان شکل نخواهد گرفت.

دختر شاهزاده سعودی هم بازداشت شد
 
گزارش‌های رسانه‌ای برای نخستین بار از بازداشت یک شاهزاده زن در میان شاهزادگان عربستانی بازداشت شده در چارچوب موج اخیر بازداشت‌ها در این کشور خبر دادند. به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی اخبار منتشر شده در خصوص بازداشت شدن شاهزاده ریم دختر ولید بن طلال میلیاردر و یکی از معروف‌ترین شاهزادگان عربستانی حکایت دارد. ولید بن طلال به همراه تعداد زیادی از شاهزادگان و مسئولان سابق عربستان به اتهام فساد و سوء استفاده از جایگاه و پست خود بازداشت شده است./ایسنا

ادعاهای جنجالی معاون سابق احمدی‌نژاد علیه مشایی و بقایی
 
روح الله احمدزاده کرمانی، معاون احمدی‌نژاد در دولت او در کانال خود نوشته است: «آقای بقایی بگم؟ بگم؟! بگم ماجرای استعفای من از دولت در سال ۹۰ چی بود؟ بگم بین من و تو در آذر ماه ۹۰ چی گذشت؟ بگم در مورد چیزایی که اگه بگم مثل بمب می ترکه! پس اگه بگم بگم رو میخوای نگم به قانون تن بده!» بگم بگم اول: یادته سید الف. ع. از مسئولین‌حراست و از بچه‌های حفاظت وزارت اطلاعات اومد پیش من و پرده از راز مهمی از گذشته‌ی شما برداشت و بعد توی دولت که کنار هم نشسته بودیم وقتی در گوشت آن راز را گفتم …»
 
روح الله احمدزاده کرمانی همچنین خطاب به مشایی نوشته است: جناب! هیات دولت در بیرجند و ماجرای دستور به بنده در خصوص امحائ پرونده‌ی مه آفرید امیر خسروی و عدم تمکین من در برابر این دستور غیر قانونی و تهدید به عزل و اینکه گفتید ماجرا به بولتن‌های فوق محرمانه درز کرده…»

جهانگیری و سلطانی‌فر در پیاده‌روی اربعین در نجف
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از شهر نجف به سمت کربلای معلی شرکت کرد.

توصیه مهم وزیر علوم: با دقت عاشق شوید نه الکی!/شریعتمداری مسئولین امنیتی و قضایی را به حمایت از آل سعود متهم کرد!/خروج متهم ۵۰۰ میلیاردی با وساطت یک دستگاه حکومتی!/احمدی‌نژاد فقط یک خط قرمز دارد: خودش!

عارف: آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی نیست
 
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که وضعیت آسیب های اجتماعی به ویژه در تهران زیبنده نظام اسلامی نیست. محمد رضا عارف در توییتی  نوشت: نظام ما قرار بود الگویی برای کشورهای اسلامی باشد، ولی وضعیت آسیب های اجتماعی به ویژه در تهران زیبنده نظام اسلامی نیست. نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در توییت دیگری نوشت: کاش آنچه در برخی مناطق جنوب تهران مشاهده شد صرفا در خواب دیده می شد ولی متأسفانه واقعیتی است که در بیداری و در پایتخت کشور آن را مشاهده کردیم.

احمدی‌نژاد فقط یک خط قرمز دارد: خودش!
 
حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی‌اش نوشت: بررسی گفتارهای سراپا یکسویه،کینه توزانه و بدون استناد رئیس جمهور سابق نشان می دهد او فقط یک خط قرمز دارد آن هم خودش است. داستان پردازی های ایشان نه ارزش پاسخگویی دارد و نه می توان آنها را مسکوت گذاشت چرا که سکوت به معنای تایید تلقی می شود و پاسخ چیزی برایش باقی نمی گذارد.

بازداشت تعدادی از زائران ایرانی بدون ویزا توسط پلیس عراق
 
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه: سفارت عراق در تهران در طول یک ماه گذشته دو میلیون و 320 هزار روادید برای زائران صادر کرده است و این یک پدیده کم نظیر است. کسانی که امسال بدون ویزا به عراق سفر کردند تعداد بسیار انگشت‌شماری بودند و برخی از آن‌ها توسط پلیس عراق بازداشت شده‌اند/ ایسنا

کشف ۵۰۰ کیلو الاغ در مسیر زائران اربعین
 
سرهنگ ذلقی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان الیگودرز گفت: در 24 ساعت گذشته یک محموله 500 کیلویی از گوشت الاغ در ایست بازرسی شهرستان الیگودرز کشف و ضبط شد. سرهنگ ذلقی گفت: این محموله از استان اصفهان به مقصد مهران و کرمانشاه بارگیری شده بود . فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد. سرهنگ ذلقی افزود: همچنین  در ایست بازرسی شهرستان الیگودرز، از یک دستگاه سواری (چری) 25 کیلو مواد مخدر کشف و در این رابطه نیز یک تن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد./صدا وسیما

کمک ایهود باراک به تهیه کننده هالیوود برای رهایی از اتهامات جنسی
 
ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی با معرفی یک شرکت امنیتی - اطلاعاتی ویژه با حضور جاسوس‌های سابق موساد که مقر آن در تل‌آویو بوده به هاروی واینستاین تهیه کننده هالیوودی کمک کرده تا ادعاهای مطرح شده علیه خود در خصوص آزار و اذیت‌های جنسی را مرتفع سازد./ ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۴
کاش معشوقه ز عاشق طلب جان می کرد ؛ تا که هر بی سر و پایی نکند دعوی عشق
اقای پورمختار!حتما دستگاه مربوطه پاسخگوست وحتما اقدام جدی برای استرداد متهم صورت میگیره همه ما از این بابت مطمینیم!!!!!
توصیه مهم وزیر علوم: با دقت عاشق شوید نه الکی!
این ادبیات زیبنده وزیر علوم نیست!
به وزیر علوم بفرمایید جان خودش به مسایل اساسی این وزارتخانه بپردازد!!!!!!
اقای شریعتمداری ای کاش کمی بصیرت داشتید
پای سگ بوسید مجنون ، گفتند چه بود؟ گفت: این سگ چند باری کوی لیلی رفته بود
گرچه ز شراب عشق مستم ؛ عاشقتر از آن کنم که هستم .
از عمر من آنچه مانده بر جای ؛ کم کن ز من و به لیلی افزای
از این دولت بعید نیست این روزنامه را توقیف کرده باشد
حرف های جهانگیری در ایام انتخابات تو مناطره یادتونه در مورد حمله به سفارت سعودی در مشهد
حالا ببین فرق ما با مردم عراق در چیست انها سراسر سال را کار می کنند که در اربعین به زایرین امام حسین رایکان خدمت کنند در ایران این از خدا بی خبران کوشت الاغ می فروشن تا از زایر امام حسن پول بکیرند چون قا نون محکمی برای متجاوزین به حقوق مردم در کشو رمان نداریم
چرا اعلام نمی کنید کی نامه نوشته متهم پانصد میلیاردی از کشور خارج شود؟
یک سئوال از وزیر علوم: آیا مشکل الان دانشگاه های ما، نحوه عاشقی دانشجوها است؟؟!!!
تابی جون دشمنی با احمدی نژاد بس دیگه.
دل این وزیر علوم خوش است!!!!!!!
همه چیز جوان ها جور بود و فقط عاشقی سرپیچ مانده بود که وزیر به دادش رسید!!!!!
در دانشگاههایی که تفکیک جنسیتی است ، میشه بفرمایید عاشق کی بشوند ؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر