بازدید 3288

رشد بهای سکه در ۵ سررسید آتی/ سایه سنگین شاخص سهام آسیا بر بازار طلا

روز گذشته هر ۵ سررسید آتی سکه افزایشی بودند، به طوری که در جریان معاملات روز گذشته سکه طلا تحویل آبان ماه ۰.۵۷ درصد رشد کرد و با رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار تومان داد و ستد شد. در این سررسید بیش از ۱۱۰۰ قرارداد به فروش رفت.
کد خبر: ۷۴۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 07 November 2017
روز گذشته در بورس کالای ایران ۱۳ هزار و ۹۹۱ قرارداد آتی سکه به ارزش ۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در همین حال در بازار نقدی سکه، سکه تمام طرح جدید نیز با حرکت صعودی یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان قیمت گذاری شد.

بازار سکه با شیب صعودی همراه شد. نیم سکه ۶۷۸ هزار تومان، ربع سکه ۳۸۳ هزار تومان و سکه گرمی ۲۵۵ هزار تومان عرضه شد. طلا در بازار داخلی نیز افزایشی شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۴ هزار و ۳۹۰ تومان و هر مثقال طلا ۵۳۹ هزار تومان عرضه شد. همچنین هر اونس طلا برای معاملات در بازار جهانی ۱۲۶۹ دلار و ۵۲ سنت قیمت گذاری شد.

همچنین روز گذشته هر ۵ سررسید آتی سکه افزایشی بودند، به طوری که در جریان معاملات روز گذشته سکه طلا تحویل آبان ماه ۰.۵۷ درصد رشد کرد و با رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار تومان داد و ستد شد. در این سررسید بیش از ۱۱۰۰ قرارداد به فروش رفت.

در همین حال قرارداد آتی سکه طلا سررسید دی ماه نیز در حالی با داد و ستد ۲۶۷ قرارداد مواجه شد که با رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد ۰.۶۱ درصد را تجربه کرد. از سوی دیگر سکه طلا تحویل اسفند ماه ۹۶ نیز با رقم یک میلیون و ۴۲۱ هزارتومان داد و ستد شد که ۰.۵۵ درصد رشد داشت. در این سررسید نیز ۱۷۹ قرارداد معامله شد.

قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ در حالی معامله ۷۹۴ قرارداد را تجربه کرد که با  رشد ۰.۵۸ درصدی قیمت و قرار گرفتن در عدد یک میلیون و ۴۵۹ هزارتومان به کار خود پایان داد.

در آخر سکه در سررسید تیر ماه سال۹۷ که با بیشترین تعداد قرارداد مواجه شد و ۱۱ هزار و ۶۵۱ قرارداد را ثبت کرد، با ۰.۵۸ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۵۰۷ هزارتومان مورد داد و ستد قرار گرفت. /بورس کالای ایران

رشد بهای سکه در ۵ سررسید آتی/ سایه سنگین شاخص سهام آسیا بر بازار طلا

سایه سنگین شاخص سهام آسیا بر بازار طلا

تقویت شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بازار آسیا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش شاخص سهام آسیا امروز به بالاترین سطح خود در 10 سال اخیر رسیده است. قیمت هر اونس طلا نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1280 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تحت تاثیر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی با رشد یک درصدی روبرو شد که این میزان افزایش از 25 سپتامبر تاکنون بی سابقه بوده است.

شاخص سهام ام اس سی آی آسیا در آغاز مبادلات امروز با رشد 0.3 درصدی همراه شده است. ارزش دلار آمریکا که روز گذشته به بالاترین سطح خود در 8 ماه اخیر در برابر ارزهای معتبر بین المللی رسیده بود، امروز با کاهش نسبی روبرو شده است.

نگرانی های مربوط به عدم تصویب طرح مالیاتی ترامپ در کنگره آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

بازداشت گسترده شاهزادگان و مقام های بانفوذ سعودی تاثیر زیادی بر تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه داشته و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی نفت شده است.

رسانه‌های سعودی شنبه‌شب گزارش دادند که کمیته مبارزه با فساد که چند ساعت پیش به‌دستور سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه این کشور تأسیس شد، دستور بازداشت 11 شاهزاده را صادر کرد.

کمیته مبارزه با فساد همچنین حکم بازداشت 4 وزیر کنونی و ده‌ها وزیر سابق (گفته می‌شود شمارشان 3 نفر است) و برخی مسئولان سابق دولتی را صادر کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه سفر آسیایی خود امروز سه شنبه وارد کره جنوبی شده است.

فدرال ررزو آمریکا تایید کرده است که ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک قصد دارد اواسط 2018 میلادی از این سمت کناره گیری کند.

این در شرایطی است که ترامپ به تازگی جرومی پاول را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا انتخاب کرده است.

نمایندگان کنگره آمریکا نیز بررسی طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ را آغاز کرده اند. پیش بینی می شود نوسانات ارزش دلار انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. /سایت طلا


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل