بازدید 28684

صید ماهی ۲۰۵ کیلویی در سواحل گیلان

کد خبر: ۷۴۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 04 November 2017
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید فیل ماهی نر 205 کیلویی در آبهای ساحلی خزر در منطقه بندرکیاشهر استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا سلیمانی روز جمعه با بیان اینکه این ماهی خاویاری امروز در صید ضمنی شرکت تعاونی پره صیادی کولاک بندرکیاشهر صید شده تصریح کرد: این فیل ماهی با داشتن 272 سانتی متر طول دارای بیش از 100 میلیون ریال ارزش اقتصادی است.


 
وی در ادامه با اشاره به اینکه این ماهی خاویاری به منظور تکثیر به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری گیلان ارسال می شود یادآور شد: تکثیر، تولید بچه ماهیان خاویاری و بازسازی ذخائر دریایی از اهداف و سیاستهای مهم شیلات به شمار می رود که با جدیت نیز دنبال می شود.

وی یادآور شد: فصل صید امسال از 20 مهرماه در سواحل بندرکیاشهر آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر فیل ماهی‌ها به دلیل بلوغ دیررس بیش از سایر گونه‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارد. فیل ماهی در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN) قرار دارد و بصورت بحرانی در خطر است(CR). تکثیر مصنوعی و رهاسازی این ماهی، از دهه 1970در شوروی سابق شروع شد. در ایران نیز سالیانه صدها هزار بچه فیل ماهی در دریای خزر رهاسازی می‌شود.
 
شهرستان آستانه اشرفیه ذر شرق استان گیلان در مجاورت سپیدرود قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
آیا روشی وجود ندارد که بعد از استخراج خاویار آنها را رهاسازی کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
به این میگن فکر باز و دید وسیع. آفرین بر شما
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
جهت اطلاع چنین روشی هست ؛ با روش سزارین خاویار ها استخراج کرده و بعد از بخیه کردن شکم ماهی آن را رها میکنند .
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
برای استخراج خاویار با کیفیت چاره ای جز پاره کردن شکم حیوان وجود ندارد . اما در مراکز تکثیر ماهی های استروژن اینگونه عمل می شود
این که مرده
این که گنجشگ ماهیه
چطوری ماهی مرده رو تکثیر میکنند اونوقت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دقیقا در فصلی که ماهیان برای تخم ریزی به رودخانه مراجعه می کنند تمامی ماهیان بدون تفکیک نر و ماده شکار میشود و نسل آنها در خطر می افتد .
یا باید فصل صید به بعد از فروردین موکول شود یا با نظارت کافی و دقیق از صید ماهیان ماده جلوگیری کرد.
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
ماهی ماده در فصل صید ارزش اقتصادی و جایگاه خاصی بین مصرف کنندگان دارد . از وظائف شیلات هر شهرستان ساحلی صید ماهی ها در فصل تخم ریزی و باروری در کارگاههای مخصوص و تکثیر و رهاسازی ماهی برای حفظ جمعیت ماهی است که در حال حاظر به مقدار بسیار زیاد در حال انجام است . مشکل عدم رعایت کشورهای همسایه ، صید بی رویه و خارج از فص ، صید قاچاق و آلودگی ناشی از تخلیه مواد نفتی مانند روغن و سایر ضایعات کشتی های صنعتی و ورود فاضلابهای صنعتی و سنتی به داخل دریاست که موجب کاهش و یا از بین رفتن نسل این جانوران آبزی می شود
عجب ماهی جالبی. ترا بخدا نگذارید نسل اینگونه. ماهیان. پر. خاویار. منقرض شود. اینها همه سرمایه های ملی ماست. با تولید خاویار می توان سالیانه پول زیادی بدست اورد انرا صادر. کرد دولت. و یا مسیولین. باید توجه. ویژه ای بر. صنعت. پرورش ماهی و میگو و انواع ابزیان. معطوف دارد
آفرین بر اساتید برجسته شیلات گیلان و مازندران و گلستان .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار