بازدید 24309
۳
آخرین تحولات سوریه:

اعلام آزادسازی شهر دیرالزور در شرق سوریه+نقشه/ تسلط نیروهای کُرد بر میادین نفتی دیرالزور/ واکنش سوریه به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی

شرق سوریه در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات زیادی بود. عمده ترین این تحولا در شرق این کشور و به صورت مشخص در استان دیرالزور حادث شد. جایی که ارتش سوریه و نیروهای کرد در حال رقابت برای شکست داعش و کنترل اراضی باقی مانده هستند. در همین زمینه، شب گذشته، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است شهر دیر الزور را از اشغال تروریست های داعش آزاد کند.
کد خبر: ۷۴۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 03 November 2017
شرق سوریه در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات زیادی بود. عمده ترین این تحولا در شرق این کشور و به صورت مشخص در استان دیرالزور حادث شد. جایی که ارتش سوریه و نیروهای کرد در حال رقابت برای شکست داعش و کنترل اراضی باقی مانده هستند.
 
به گزارش تابناک، در همین زمینه، شب گذشته، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است شهر دیر الزور را از اشغال تروریست های داعش آزاد کند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه و متحدانش موفق شدند شهر دیر الزور را به طور کامل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کنند.
 
اعلام آزادسازی شهر دیرالزور در شرق سوریه+نقشه/  تسلط نیروهای کُرد بر میادین نفتی دیرالزور/ واکنش سوریه به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی

پیش از این منابع سوری از درگیری ها میان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک«قسد» در محور روستاهای کلجبرین-کفر کلبین در حومه شمالی حلب خبر داده بودند.

همچین طبق اعلام خبرگزاری رسمی سوریه سانا، ارتش سوریه مشغول عملیات علیه تجمعات و تروریست های داعش در محلات باقیمانده در سمت جنوبی شهر دیر الزور و به سوی شهر «البوکمال» در دورترین حومه شرقی استان، بوده است.

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه ای، عملیات سنگین را برای ریشه کن کردن تروریست های باقیمانده داعش در محلات «حمیدیه»، « جبیله»، «حویقه»، «رشدیه»، «عرضی» و «شیخ یاسین» انجام داد.
 
  تسلط نیروهای کُرد بر میادین نفتی دیرالزور
 
 از سوی دیگر، از شرق استان دیرالزور هم خبر می رسد، نیروهای کرد، میادین نفتی « العمر، جرینوف و غواری» را به طور کامل تصرف کردند اما میدان های نفتی « سیجان، ازرق، قهار۱، قهار۲، التنک، غلبان، یونس، شعیطات» همچنان در اشغال گروه تروریستی داعش است.
 
اعلام آزادسازی شهر دیرالزور در شرق سوریه+نقشه/  تسلط نیروهای کُرد بر میادین نفتی دیرالزور/ واکنش سوریه به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی 
 اعلام آزادسازی شهر دیرالزور در شرق سوریه+نقشه/  تسلط نیروهای کُرد بر میادین نفتی دیرالزور/ واکنش سوریه به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی
 واکنش سوریه به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی
 
 همچنین وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه صنعتی حسیاء در حومه حمص، دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان نوشت.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها اعلام کرد: حمله جدید اسرائیل با صدمین سالگرد بیانیه ننگین بالفور همزمان شده است و این نشان می‌دهد که مقامات رژیم صهیونیستی فقط به تروریسم بین‌المللی علیه اعراب ساکن فلسطین اشغالی، سوریه و لبنان اکتفا نمی‌کنند، بلکه به حامی رسمی تروریسم تبدیل شده‌اند.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست که حملات آشکار اسرائیل را محکوم کند و اقداماتی قاطعانه و فوری برای جلوگیری از این حملات انجام دهد.

دمشق همچنین از شورای امنیت خواست که  اسرائیل را به‌خاطر حمایت‌هایش از تروریسم که می‌تواند اوضاع را در منطقه و جهان شعله‌ور کند، تحت پیگرد قرار دهد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب چهارشنبه، منطقه صنعتی حسیاء در حومه حمص را بمباران کردند.ارتش سوریه با پرتاب یک موشک زمین به زمین به‌سمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به این حمله واکنش نشان داده است.

پدافند هوایی ارتش سوریه ماه گذشته نیز به نقض حریم هوایی این کشور از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده بود.

 گفتگوی تلفنی تیلرسون و لاوروف در مورد سوریه
 
 وزیران خارجه آمریکا و روسیه در تماس تلفنی در مورد آخرین تحولات سوریه گفتگو کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود در مورد آخرین تحولات سوریه تلفنی گفتگو کرد.

وی در این گفتگو تاکید کرد: باید حمایت بین المللی از رسیدن به یک راه حل سیاسی در سوریه و احترام به حاکمیت ملی این کشور تقویت شد.

لاوروف افزود: تحقیقات در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه نباید سیاسی شود.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳
سیر پیشروی نیروها تو این چند روزه نشون میده با توجه به پیشروی سریع نیروهای کرد، احتمالا راه برای نیروهای مقاومت بسته خواهد شد و ایران یا باید تفکر مسیر رمینی به سمت سوریه رو فراموش کنه و یا از همین الان به فکر رویارویی با اکراد سوریه هم باید باشید چون هم حمایت کامل آمریکا رو دارن و هم مطمئنا به فکر تجزیه سوریه هم هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
اگه فک کردین اونجا هم مثل کردستان عراق می تونید برید و .... بگم که اونجا دیگه از این خبرا نیست
من نمیدونم نیروهای مقاومت و ارتش سوریه بعد از داعش با این کردا چیکار کنه؟؟؟ آخه کردا اومدن جنوب سوریه که اونجا هیچ ربطی به کردا نداره و اونجا کردنشین نیستن که بخوان ادای مالکین اونجا رو کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر