بازدید 3025

موافقت رئیس معزول کاتالونیا با انتخابات زودهنگام

کد خبر: ۷۴۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸ 01 November 2017
رئیس معزول منطقه کاتالونیا روز سه شنبه با فراخوان دولت مرکزی اسپانیا جهت برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «کارلوس پیگدمون» رئیس معزول منطقه کاتالونیا روز سه شنبه با فراخوان برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی دولت مرکزی اسپانیا موافقت کرد.

این فراخوان دولت مرکزی اسپانیا به دنبال تحت کنترل درآوردن منطقه کاتالونیا پس از اعلام استقلال این منطقه و عزل رئیس آن- پیگدمون- اعلام شد.

با این حال، کارلوس پیگدمون اعلام کرد که به مبارزه خود برای کسب استقلال ادامه خواهد داد.

گفتنی است که دادگاه عالی اسپانیا کارلوس پیگدمون و ۱۳ تن از اعضای دولت معزول وی را برای ادای شهادت به دادگاه احضار کرد.

«کارلوس پیگدمون» رئیس معزول منطقه کاتالونیا که چند روزی است به همراه چند نفر از اعضای دولت منحله پیشین خود در بروکسل به سر می برد، روز سه شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که برای دریافت پناهندگی در بلژیک بسر نمی برد.

وی در ادامه گفت که پس از حصول اطمینان از عادلانه بودن فرایند قضائی اسپانیا فوراً بازخواهد گشت. رئیس معزول منطقه کاتالونیا در این باره گفت: «برای برخورداری از آزادی و امنیت در فعالیت هایم هم اکنون در بلژیک به سر می برم».

لازم به ذکر است، پس از آنکه چهار روز پیش پارلمان کاتالونیا قطعنامه استقلال از مادرید را به تصویب رساند، مجلس سنای اسپانیا نیز با رأی به فعال‌سازی ماده ۱۵۵ قانون اساسی، خودمختاری این منطقه را سلب کرد؛ تحولاتی که تنش ها میان دولت مرکزی مادرید و کاتالونیا را وارد مرحله جدیدی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل