بازدید 6973

نظر آیت‌الله علوی‌گرگانی درباره هزینه‌های اربعین

کد خبر: ۷۴۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 31 October 2017
آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در استفتایی، دریافت هزینه‌های زیاد به بهانه‌های مختلف از زائران اربعین حسینی را امری نادرست دانست.

به گزارش تسنیم از قم، آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در استفتایی دریافت هزینه‌های زیاد به بهانه‌های مختلف از زائران اربعین حسینی را امری نادرست دانست.

سوال استفتا به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مرجع معظم شیعیان حضرت آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی «مدظله‌العالی»


سلام‌علیکم

با عرض احترام و تحیت؛ چنانکه مستحضرید در سال‌های اخیر حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور روزافزون ده‌ها میلیونی مؤمنین به حماسه‌ای بی‌نظیر و جهانی  تبدیل گشته است. در این میان نقش ملت و دولت عراق که علیرغم مشکلات فراوان داخلی با بسیج همه توان و امکانات در میزبانی خالصانه از ارادتمندان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) اقدام می‌نمایند؛ حقیقتاً شایسته تقدیر است، لکن در ایران اسلامی متأسفانه تصمیمات نهادهای مسئول مانند پرداخت‌های اجباری حق بیمه، حق هلال‌احمر،گران شدن صددرصدی بلیط هواپیما و کرایه اتوبوس، پرداخت اجباری وجوه نامتعارف برای پارکینگ در بیابان‌های مرزی، محاسبه قیمت بالاتر از بازار برای ارز روادید؛ تحمیل هزینه برای دریافت ویزای انفرادی و موارد مشابه دیگر به‌نحوی بوده که موجب محروم ماندن بخش زیادی از عاشقان حسینی از حضور در این حماسه بزرگ می‌گردد.

لذا مستدعی است نظر مبارک را در خصوص وظیفه دولت در تسهیل اعزام زائرین حسینی و تقویت این شعائر مهم اعلام فرمایید.

پاسخ آیت‌الله علوی گرگانی به این استفتا به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

نظر به اینکه راهپیمایی اربعین نماد قدرت اسلام و شیعه می‌باشد و با توجه به توصیه‌های فراوان مقام معظم رهبری و دیگر مراجع تقلید، بر دولت لازم است که تمامی سعی و تلاش خود را جهت آسانی و برگزاری هرچه بهتر این همایش بزرگ مصروف دارد و از ایجاد هزینه‌های زیاد به بهانه‌های مختلف برای زائرین اجتناب نماید که بعضی از اخبار از عملکرد بعضی ارگان‌های دولتی نگران‌کننده است.
 
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار