بازدید 3208

واکنش پاپ به بحران‌های موجود در اروپا

کد خبر: ۷۴۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰ 29 October 2017
پاپ فرانسیس روز شنبه در سخنرانی خود از اتحادیه اروپا خواست تا برای دستیابی به آینده ای پررونق و عادلانه برای همگان، «حسِ یک جامعه واحد» را احیاء نماید.

به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیکهای جهان روز شنبه در سخنرانی خود از اتحادیه اروپا خواست که برای دستیابی به آینده ای پررونق و عادلانه برای همگان، «حس مشترک یک جامعه واحد» را احیاء نماید.

پاپ فرانسیس بدون اشاره صریح به وضعیت کنونی در کاتالونیا و اعلام استقلال این منطقه از اسپانیا و یا تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، در بخش اعظمی از سخنرانی خود پیرامون «یکپارچگی، کار گروهی و فداکاری متقابل» سخن گفت.

رهبر کاتولیکهای جهان گفت: «یک اتحادیه اروپا که در رویارویی با بحرانها نتواند حسِ یک جامعه واحد را احیاء نماید؛ حسی که پایدار مانده و به اعضای آن- و نه تنها مجموعه ای از گروههای کوچک ذینفع - یاری رساند، نه تنها یکی از بزرگترین چالشهای تاریخ خود بلکه یکی از بزرگترین فرصتها برای آینده خود را از دست خواهد داد».

پاپ فرانسیس در سخنرانی خود علیه خطراتی هشدار داد که از جانب احزاب پوپولیستی و ضد مهاجرت، اروپا را تهدید می نماید.

رهبر کاتولیکهای جهان بدون ذکر نام گروه یا حزبی مشخص گفت: «گروههای افراط گرا و پوپولیست در تلاش برای یافتن موقعیتی آماده و بارور در بسیاری از کشورها هستند؛ آنها اعتراض را در مرکز پیام سیاسی خود قرار می دهند اما هیچگونه طرح سیاسی سازنده ای را به عنوان طرح جایگزین ارائه نمی کنند».

در همین راستا، پاپ فرانسیس خواستار استقبال از ورود مهاجران به خاک اروپا شد و خاطرنشان کرد که «به جای تهدید انگاشتن مهاجران، باید به آنها به مثابه منبعی برای توسعه و غنی سازی نگریست».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان