بازدید 5270

اظهارات مداخله‌جویانه تیلرسون درباره ایران

کد خبر: ۷۴۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 25 October 2017
وزیر امور خارجه آمریکا با ادعای اینکه تحریم‌های آمریکا فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران را هدف قرار داده است، گفت: جنگ ما با مردم ایران نیست، اختلافات ما با حکومت انقلابی این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای هندی خود در دهلی در یک کنفرانس خبری مدعی شد که آمریکا مانع از فعالیت‌های تجاری مشروع با ایران چه از سوی هند باشد چه از سوی هر متحد دیگری، نخواهد شد.

تیلرسون درباره آنچه "رفتارهای بدخواهانه ایران می‌خواند" گفت: تحریم‌های آمریکا این رفتارها را هدف قرار داده است تا مردم این کشور بتوانند کنترل دولت خود را در دست بگیرند.

وی همچنین مدعی شد: هدف تحریم‌های آمریکا علاوه بر این، محدود کردن دیگر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه از جمله توسعه موشک‌های بالستیک این کشور،‌ ارسال سلاح به سازمان‌های تروریستی و دخالت در سوریه و یمن است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه ادعا کرد: جنگ ما با مردم ایران نیست،‌ بلکه اختلافات ما با حکومت انقلابی این کشور است. ما در حال اتخاذ تدابیری برای وضع تحریم‌هایی علیه حکومت این کشور و به ویژه سپاه پاسداران ایران هستیم. هدف ما این است که مانع از هرگونه تامین مالی شویم و از فعالیت‌های مرتبط با رفتارهای بدخواهانه ایران جلوگیری کنیم.

تیلرسون همچنین گفت که آمریکا به دنبال این است که از سلاح‌های مدرن در درون ایران حمایت کند تا سرانجام دولت در این کشور تغییر کند.

به گزارش ایسنا، این ادعاهای واهی و بی‌اساس در حالی همواره از سوی آمریکا مطرح می‌شود که مقامات کشورمان آن‌ها را به طور قوی رد و تاکید می‌کنند که سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ طلبانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش در خاورمیانه عامل اصلی ناآرامی، اختلافات قومی – مذهبی و در نهایت جنگ‌های داخلی در کشورهای منطقه است. اما این کشورها تلاش می‌کنند تا با مقصر جلوه دادن ایران به این سیاست‌های شوم خود ادامه دهند و توجه جامعه بین الملل را از واقعیات منحرف کنند.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از مردم ایران در مقابل دولت و حکومت آن دفاع می‌کند که تحریم‌های آمریکا در تاریخ انقلاب اسلامی و نیز در دولت دونالد ترامپ دقیقا مردم و معیشت و اقتصاد ایران و نیز ایرانیانی که قصد سفر به آمریکا و دیگر کشورها دارند را تحت تاثیر قرار داده است. محدودیت‌های مهاجرتی و مسافرتی برای ایرانیان و نیز ملت‌های چند کشور مسلمان دیگر تنها چند ماه بعد از آغاز به کار دولت جدید آمریکا اعمال شد. محدودیت‌هایی که مانع رفت و آمد دانشجویان در محل تحصیل و کشورشان، پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و خانواده‌هایشان برای دیدار با فرزندان و خانواده‌هایشان در آمریکا می‌شد.

مقامات دولت ترامپ در یکی دو هفته گذشته با سفر به کشورهای مختلف در سطح منطقه و آسیا سعی دارند سیاست جدید دولت آمریکا در تحریم و اعمال محدودیت علیه ایران را توجیه و توضیح دهند و فضا را برای اجرای سیاست‌های جدید دولتش متبوعشان فراهم کنند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر