بازدید 3279

اژه‌ای: برای برخورد با مفسدان خط قرمز نداریم

کد خبر: ۷۳۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 18 October 2017
معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: این قوه هیچ خط قرمزی را به منظور برخورد با مفسدان اقتصادی و دست اندازان به بیت المال برای خود قائل نیست.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای افزود: قوه قضاییه همه کسانی که در جهت رونق اقتصادی کشور به شکل سالم فعالیت می کنند را مورد حمایت قرار می دهد اما با مفسدان و دست اندازان به انفال، بیت المال و دارایی مردم با قاطعیت برخورد می کند.معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: باید کسانی که در زمینه های اقتصادی به شکل ناسالم و با فریب و تطمیع فعالیت می کنند را شناسایی و با روحیه انقلابی با آنان برخورد کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: اگر هم بخواهیم اشتغال و سرمایه گذاری در کشور رونق بگیرد و هم با فعالیت های ناسالم در عرصه های اقتصادی قاطعانه برخورد شود باید با مشورت و در نظر گرفتن تمامی ابعاد اقدام کنیم. وی در ادامه به کارکرد رسانه ها و نقشی که در کمک به دستگاه های مختلف دارند، اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید در جهت ارتقای سطح فرهنگ جامعه به دستگاه ها کمک کرده و برای نشان دادن نقص ها و عیب ها به کمک دستگاه ها آمده و به شفاف سازی امور کمک کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: ما از همه رسانه های سالم که در خدمت انسانیت، اخلاق و پیشرفت جامعه و آرامش آن گام برمی دارند حمایت کرده و خواستار تقویت آنها هستیم.وی در ادامه از رسانه ها به عنوان ابزارهایی مهم در جامعه که باید به شکل صحیح از ظرفیت آنها استفاده کرد، نام برد و گفت: اگر رسانه در اختیار نااهلان قرار گیرد می تواند به جای یاری رساندن به جامعه و جهش آن، اخلاق و امنیت را مورد تهدید قرار دهد و در جهت انحطاط جوامع حرکت کند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: امروز در برخی از رسانه ها افراد نااهل ورود پیدا کرده اند و از طریق فضای مجازی خطرهایی را برای کشور ایجاد نموده اند و ما نمی توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم.معاون اول قوه قضائیه با اشاره به قاطعیت این قوه در برخورد با هنجارشکنان در فضای مجازی و کسانی که قصد آسیب رساندن به نظام و کشور از طریق این فضا را دارند،افزود: اگر برخی بخواهند از این طریق ارزش های دینی ما را زیر پا گذاشته و در حوزه های اجتماعی و فرهنگی اخلال ایجاد کنند از این هیاهو ها هراسی نداریم و به شدت با آنها مقابله می کنیم.

وی در ادامه گفت: برخی مدعی شده اند که ما اهل رسانه را زندانی کرده ایم که در پاسخ به آنها باید اذعان کرد با مجرمان در این حوزه برخورد می کنیم آنچنان که در سایر زمینه ها حتی در قوه قضا اگر تخلف صورتی بگیرد با آن برخورد می شود.این مسئول اضافه کرد: به همه کسانی که در جهت ارامش مردم و افزایش امنیت و انسجام ملی حرکت می کنند کمک می کنیم اما وظیفه داریم به کمک نهادهای انقلابی همچون بسیج و سپاه با کسانی که برخلاف این رویه حرکت کرده و امنیت جامعه را مختل کرده و به تخریب چهره مسئولان و کشور می پردازند و قصد ایجاد تشنج دارند با قاطعیت مقابله کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بر ضرورت همدلی و اتحاد در کشور تاکید کرد و ادامه داد: اگر با هم همدل باشیم ظرفیت های خود را بالا برده و افزایش می دهیم.معاون اول قوه قضاییه در قسمت دیگری از سخنان خود به صحبت های اخیر ترامپ علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: اراذلی که از آن سوی دنیا برای ما عربده می کشند تا افکار پوچ خود را در زمینه حقوق بشر به دنیا تحمیل کنند، پوچ و توخالی هستند و نباید در این خصوص نگران باشیم.
 
وی همچنین با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد هجمه های زیادی به قوه قضاییه بوده ایم،گفت: پیش بینی می کنیم این فشارها نه تنها کم نخواهد شد بلکه افزایش می یابد که یکی از دلایل مهم این قضیه سیاست های قوه قضائیه است. در پایان این آیین، از خدمات جمال انصاری رئیس کل سابق دادگستری قزوین قدردانی و حجت الاسلام نورالله قدرتی به عنوان رئیس جدید این دستگاه معرفی شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان