بازدید 5159

نجات دو اعدامی از مرگ با پرداخت دیه

کد خبر: ۷۳۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 17 October 2017
دو جوان اعدامی با گذشت شش سال از جنایت‌هایی که مرتکب شده بودند، با پرداخت دیه رضایت گرفتند.

به گزارش جام‌جم، نخستین قاتل بخشیده شده پسری 24 ساله به نام پرویز است که 14 بهمن 90 زمانی که مست بود با چند جوان درگیر و یکی از آنها را با ضربه چاقو در محله بی‌سیم کشت. متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به قصاص، 80 ضربه شلاق و سه سال حبس محکوم شد که این حکم در شعبه 24 دیوان‌عالی کشور تائید و به شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای جنایی تهران ارسال شد. زمانی که قراربود او پای چوبه دار برود، اولیای دم درخواست دیه 210 میلیون تومان کردند. دیروز مرد اعدامی با پرداخت دیه بعداز شش سال، موفق شد رضایت بگیرد.

قتل به‌خاطر تصادف

دومین مرد اعدامی علی نام داشت که شامگاه 24 اردیبهشت 90 به خاطر تصادف با موتور در یکی از محله‌های شهریار با پسری درگیر شد. شب هنگام که پسر جوان و پدر میانسالش سراغ علی آمدند، این درگیری ادامه پیدا کرد و مرد میانسال با ضربه چاقوی علی کشته شد.

متهم در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص، پرداخت دیه و یک سال حبس محکوم شد.

این حکم در شعبه 9 دیوان‌عالی کشور تائید شد. اولیای دم برای بخشش او درخواست دیه 200میلیون تومانی کردند که دیروز خانواده مقتول به خاطر ایام محرم 110میلیون تومان دیه را بخشیدند و با دریافت 90میلیون تومان مرد اعدامی را بخشیدند.

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در این باره گفت: با تلاش واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی تهران و برگزاری چند جلسه گفت‌وگو برای این دو اعدامی رضایت جلب شد. پرونده آنها برای جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری ارسال شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر