بازدید 8179

دولتی که مردم خود را می‌کُشد

کد خبر: ۷۳۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 13 October 2017
وزیر بهداشت بنگلادش می گوید: بسیار متاثر هستیم که دولتی؛ مردم کشور خودش را می‌کشد و امیدواریم فشار جامعه جهانی به قدری باشد که این مردم مجدد به خانه‌هایشان بازگردند و از این وضعیت اسفبار نجات یابند.

به گزارش تسنیم، هلال احمر ایران در هفته جاری سومین محموله بشردوستانه کشورمان را که بالغ بر 30 تُن ملزومات زیستی، چادر، زیرانداز و ملزومات پزشکی، با ارسال به بنگلادش برای ادامه کمک‌ها به مسلمانان میانمار اقدام کرده است.

در این رابطه محمد نسیم - وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی بنگلادش در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر و هیات همراه با تاکید بر اینکه خدمات وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی بنگلادش بر سه محور درمان پیشگیری و ترویج بهداشت انجام می‌شود، افزود: بحث درمان این پناهجویان توسط بسیاری از پزشکان متخصص و داوطلب انجام می‌شود.

نسیم از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در ارسال محموله و کمک  به مردم میانمار قدردانی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 700 هزار روهینگیایی به بنگلادش  پناه آورده اند و بسیاری از آنها مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته اند و حمایت‌های بسیاری از لحاظ روحی و جسمی برای آنها باید انجام شود.
 
 
وزیر بهداشت بنگلادش افزود: با وجود وسعت کشور و جمعیت زیاد، حضور مردم آواره روهینگیا در کشور ما مشکلات زیادی را ایجاد کرده است اما با تاکید نخست وزیر با تمام توان به این پناهجویان خدمت می‌کنیم.

وی با تاکید بر وجود 24 اردوگاه برای ارائه خدمات درمانی به زنان باردار افزود: در حال حاضر بین 50 تا 70 هزار زن باردار در این منطقه زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات درمانی هستند.

نسیم با تاکید بر برنامه جدی وزارت بهداشت بنگلادش برای واکسیناسیون پناهجویان، گفت: گروه‌های آسیب پذیر واکسینه شده اند و مرحله واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال در حال اتمام است و در ادامه بچه های بالای پنج سال واکسینه می شوند.

وی تاکید کرد: بسیار متاثر هستیم که دولتی؛ مردم کشور خودش را می‌کشد و امیدواریم فشار جامعه جهانی به قدری باشد که این مردم مجدد به خانه‌هایشان بازگردند و از این وضعیت اسفبار نجات یابند.

پیوندی: پناهجویان هنوز نیازهای زیادی دارند


همچنین در این دیدار علی اصغر پیوندی - رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد:  هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست‌ها و اهداف بشردوستانه و اصولی که بر آن پایبند است؛ آمادگی کامل و فعالانه برای کمک به مردم میانمار دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در بازید از مناطق مرزی بنگلادش با صحنه‌های متاثر کننده ای روبرو شدیم که ضروری است محموله‌های ارسالی استمرار و افزایش بیشتری داشته باشد.

پیوندی با اشاره به فعالیت های بشردوستانه هلال احمر ایران براساس اصول بنیادی جمعیت‌های ملی عنوان کرد: هلال احمر ایران با 100 سابقه خدمات متنوع و مختلفی را ارائه می‌دهد و سابقه درخشانی در بحران‌های بزرگ مثل خشکسالی و قحطی سومالی، بحران‌های سوریه، یمن و عراق داشته است.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر جزو جمعیت‌های پیشرو در ارسال کمک‌های بشردوستانه بوده و تاکنون توانسته ایم 3 محموله به وزن 100 تن شامل اقلام امدادی، زیستی و دارو  برای مردم پناهجوی میانماری ارسال کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه پناهجویان هنوز نیازهای زیادی دارند، افزود: امیدواریم با توجه به همکاری خوبی که با کشور بنگلادش داریم بتوانیم محموله بیشتری ارسال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران به عنوان معین دولت در بحث ارسال کمک‌های مردمی آمادگی کامل دارد تا در صورت انجام هماهنگی‌ها با ایجاد اردوگاه و بیمارستان سیار، از بروز مشکلات بهداشتی محلی و منطقه ای جلوگیری کنیم.

ایازی: ستاد پشتیبانی از آوارگان روهینگیایی در بنگلادش شکل بگیرد


همچنین سیدمحمد هادی ایازی - معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با وزیر بهداشت بنگلادش گفت:  خشونت‌های دولت میانمار محکوم و وزارت امور خارجه این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به بازدید هیات اعزامی از اردوگاههای پناهجویان میانماری افزود:  بررسی کارشناسانه حاکی از نیاز جدی پناهجویان به تغذیه، بهداشت و خدمات درمانی است.

ایازی با تاکید بر اینکه برپایی بیمارستان صحرایی و 5 درمانگاه در اردوگاه های پناهجویان میانماری از جمله برنامه‌های ایران است افزود: برای ارائه این خدمات ما نیاز به یک زمین داریم تا هر چه سریع تر این امکانات و تجهیزات درمانی را به آنجا منتقل و بیمارستان و درمانگاه را بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کمک‌ها بصورت مواد خام در اختیار پناهجویان قرار می‌گیرد و آنها برای پخت و پز مجبورند درختان را قطع کنند افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با کمک‌هایی نقدی که مردم ایران پرداخت می‌کنند اقدام به پخت و توزیع غذا میان پناهجویان کند.

معاون وزیر بهداشت افزود: در موضوعات بهداشتی مثل آب و بهداشت محیط؛ آمادگی کامل داریم تا در کنار وزارت بهداشت و هلال احمر بنگلادش فعالیت کنیم.

ایازی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن این پیشنهادات فقط با مساعدت وزارت بهداشت بنگلادش امکان پذیر است، افزود: پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از سوی وزارت بهداشت بنگلادش تعیین و با تعامل کامل با سفارت ایران؛  این موضوعات پیگیری و اجرایی  شود.

ایازی با تاکید اینکه تمامی کمک‌ها و محموله‌ها ارسالی برای مردم پناهجوی میانماری توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی مدیریت می‌شود تاکید کرد: مقرر شده است ستاد پشتیبانی از آوارگان روهینگیایی در بنگلادش شکل بگیرد تا تمام کمک‌های ارسالی توسط این ستاد توزیع شود.

به گفته وی، حضور دانشجوهای ایرانی رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش با توجه به تسلط به زیان بنگالی می‌تواند در ارائه خدمات موثرتر باشد.
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار