بازدید 9409

ماجرای برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی

کد خبر: ۷۳۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 09 October 2017
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو به انتشار کلیپی در فضای مجازی با مضمون برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، مهندس سمیره صباح در واکنش به انتشار کلیپی در فضای مجازی با مضمون برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی در بازار که سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر انداخته، گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و سازمان غذا و دارو تمام منابع و مزارع برنج را قبل از اقدام به واردات، مورد بازدید و آزمایش قرار می‌دهد. تمام کارخانه‌ها نیز بازدید می‌شوند و موارد نیز قبل از اینکه مجوز واردات دریافت کنند، ابتدا باید ثبت شوند.

وی افزود: این کلیپ پیش از این نیز پخش شده بود. در همین راستا هم تولیدکنندگان و انجمن برنج هند به ایران آمدند و در حضور رییس سازمان غذا و دارو مستندات‌شان را ارائه دادند که برنج‌هایشان در مزارع تولید و به ایران و سایر کشورها صادر می‌شود.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو افزود: بازدیدهای مکرر از مزارع برنج هند، پاکستان، تایلند و اخیرا نیز اروگوئه و پاراگوئه و سایر منابع توسط بازرسان سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و بدین ترتیب تمام منابع ابتدا ثبت می‌شوند و بعد از آن مجوز واردات دریافت می‌کنند.

صباح  تاکید کرد: هر محموله‌ای هم که به گمرک وارد می‌شود، ابتدا به آزمایشگاه ارسال شده و پس از آنکه تاییدیه آزمایش‌های مربوطه را دریافت کرد، مجوز مصرف آن صادر می‌شود.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در پایان مجددا گفت: در مجموع این کلیپ کاملا کذب بوده و محتوای آن به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

گفتنی است؛ اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که با ریختن مشتی برنج روی شعله گاز، نشان می‌دهد که برنج‌ها مانند پلاستیک آب شده و سیاه می‌شوند. راوی این کلیپ ادعای لاستیکی، پلاستیکی و مشمایی بودن برنج‌ها را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰
از تولید برنج ایرانی حمایت کنید و جلوبی تغییر کاربری مزارع را بگیرید تا تولید افزایش و قیمت کم بشه تا از واردات بینیاز بشیم
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
با كدام آب ؟
برادر من ، خواهر من ، شما صحبت از واردات قانونی کرده اید.....برنج پلاستیکی که از موارد تقلب است از طریق غیر قانونی وارد یا تولید می شود .آنها را باید جلوگیری کرد.چرا صورت مساله را پاک می کنید
خوب مگه واردات قاچاق برنج نداریم !؟
ینی سوختنه کذب بوده؟؟ فیلمه فتوشاپه؟؟
چرا تازگیا همه چی تکذیب میشه؟؟
با کدوم آب؟؟؟؟واقعا بنظرت ايران جاي توليد برنجه؟؟؟همه برنج رو بايد وارد کنيم
هر محصولي که آب ميخاد بايد توليدش متوقف و وارد بشه
بجاي حمايت از کالاي ايراني بايد از آب ايراني حمايت کرد
بجز برنج اروگوئه وپاراگوئه مابقی از الیاف مصنوعی است قد کشیدن غیر طبیعی برنج باسماتی هند وپاکستان نشان از الیاف مصنوعی میدهند غیر ممکن است که برنج طبیعی اینقدر قد بکشد واین رو از هرکارشناس کشاورزی ویا از خودکشاورزان ایرانی سوال کنید دیگر نیازی به آزمایشگاه نسیت
هميشه تو كشور ما ، بهترين و راحت ترين راه حل يك مسئله ملي ، تكذيبه تكذيب .
برنج دارای کد اهیگیری خریداری نمایید تا مشکل نداشته باشه
کلیپ خط تولید کارخانه ش هم هست.

اونو چی میگی؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس