بازدید 5569
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)؛

با حل مشکل معیشت، کشور از همه لحاظ بیمه می‌شود

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تأکید بر این‌که اگر معضل معیشت مردم حل شود، کشور از همه لحاظ بیمه می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر در بنیاد برکت بیش از 3 هزار تقاضای مشارکت مطرح شده که اگر هر یک 2 میلیارد تومان آماده کرده باشند، 6 هزار میلیارد تومان سرمایه برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.
کد خبر: ۷۳۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 26 September 2017
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تأکید بر این‌که اگر معضل معیشت مردم حل شود، کشور از همه لحاظ بیمه می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر در بنیاد برکت بیش از 3 هزار تقاضای مشارکت مطرح شده که اگر هر یک 2 میلیارد تومان آماده کرده باشند، 6 هزار میلیارد تومان سرمایه برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.
 
به گزارش «تابناک» دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 130 مدرسه‌ی بنیاد برکت با 700 کلاس درس در سراسر کشور اظهار کرد: دشمن در مواجهه ما در بسیاری صحنه‌ها با شکست روبه‌رو شده و امروز گرفتار شده است.
 
با حل مشکل معیشت، کشور از همه لحاظ بیمه می‌شود 
 
وی افزود: در حوزه‌ی امنیت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که وقتی رهبری می‌فرمایند «این‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند»، شعار نیست و توانمندی نظامی ما در حدی است که هیچ‌کس حتی فکر حمله‌ی نظامی به ما را به ذهنش راه نمی‌دهد.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به این‌که رهبری همیشه بر بر توانمندسازی اقتصادی تأکید دارند، افزود: با توجه به این‌که خداوند نعمت‌های فراوانی در کشور به ما داده است، چرا باید به لحاظ اقتصادی ضعف داشته باشیم؟ آن‌قدر که به بیرون نگاه می‌کنیم، اگر به توانمندی داخل نگاه کرده بودیم مشکلات‌مان حل شده بود. دکتر مخبر افزود: مقام معظم رهبری بر به‌کارگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند. عصاره‌ی اقتصاد مقاومتی این است که امور را دست مردم بدهیم.
نمی‌دانم چرا از این عمل واهمه داریم.
 
وی با تأکید بر این‌که نیازمند یک عزم و نهضت ملی برای حل دو موضوع اشتغال و فقر در کشور هستیم گفت: کشور امکانات بسیار وسیعی دارد و این‌که در گوشه‌ای محرومیت باشد، زیبنده‌ی مردم ما نیست. باید به تدابیر رهبری درباره‌ی الگوی مصرف و حمایت از تولید داخلی عمل کنیم. اگر این کارها را کرده بودیم دشمن به این سمت نمی‌رفت که ما را تحریم کند.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  با بیان این‌که امروز در ستاد اجرایی هیچ کاری انجام نمی‌شود مگر این‌که منطبق با اقتصاد مقاومتی باشد و به ایجاد اشتغال کمک کند گفت: از اشتغال خرد گرفته تا اشتغال ناشی از صندوق‌های خرد و بنگاه‌های کوچک و متوسط را مدنظر داریم.
 
دکتر مخبر ادامه داد: کار اقتصادی را به سمت مناطق محروم بردیم و نکته‌ی مهم این است که در هیچ پروژه‌ای قصد ماندگاری نداریم و اکنون بیش از 30 شرکت آماده‌ی واگذاری به مردم از طریق بورس و فرابورس و... هستند و از سال 93 از بیش از 40 شرکت در حال خروج هستیم.
 
با حل مشکل معیشت، کشور از همه لحاظ بیمه می‌شود 
 
وی با بیان این‌که با بیش از 350 گروه جهادی مرتبط شدیم و از آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنیم اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح 130 مدرسه‌ی برکت هستیم. خاطرم هست که روزی رهبری فرمودند چه خوب است هزار نقطه‌ی کشور آباد شود و هزار مدرسه ساخته شود که بسیار حکیمانه بود.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: تا امروز از قرارداد ساخت  ۱۳۵۷ مدرسه، 930 مدرسه  را با 5100 کلاس درس تحویل داده‌ایم و ۴۲۷ مدرسه‌ی دیگر هم در حال ساخت است. تا به حال بیش از 25 هزار و 500 پروژه در حوزه‌های مختلف توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، سلامت و خدمات مالی و حمایتی را در کشور به انجام رسانده یا در دست اقدام داریم، اما کار اصلی ما ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقتصادی مناطق کم‌تر توسعه است. ما علاوه بر این، هزینه‌ی داروی 60 هزار بیمار صعب‌العلاج را پرداخت کرده‌ایم، 350 هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت الکترونیک قرار گرفته‌اند، به 60 هزار نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده و 460 هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ی برکت هستند، هم‌چنین درمان بیش از 3000 زوح نابارور مناطق محروم را در دست اقدام داریم و تاکنون 255 مورد کودک به دنیا آمده یا به زودی متولد می‌شوند.
 
دکتر مخبر افزود: برای کودکان ناشنوا کار کاشت حلزون گوش را شروع کرده‌ایم و تعداد قابل‌توجهی از این کودکان تحت درمان‌اند. براساس اقدامات انجام شده در زمینه‌ی اشتغال‌زایی نیز 350 هزار شغل تاکنون توسط ستاد ایجاد شده که هدف اصلی ما به شمار می‌رود.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تأکید بر این‌که اگر معضل معیشت مردم حل شود، کشور از همه لحاظ بیمه می‌شود اظهار کرد: همین حالا در بنیاد برکت بیش  از 3 هزار تقاضای مشارکت مطرح شده که اگر هر کدام 2 میلیارد تومان آماده کرده باشند، 6 هزار میلیارد تومان سرمایه برای تولید و اشتغال فراهم می‌شود. تمام کشورهای با توسعه‌ی شتابان، براساس فعالیت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های کوچک و متوسط، در مسیر توسعه قرار گرفته‌اند و با شرکت‌های بزرگ به جایی نرسیده‌اند.
دکتر مخبر افزود: منابع مالی و مدیریتی مردم و خلاقیت، دلسوزی، تدین و عشق آن‌ها به رهبری و نظام برای ما فرصت است. اگر تدابیر حضرت آقا را اجرا کنیم همه‌ی مشکلات حل می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار