بازدید 28639
دلایل نگارش نامه به رئیس قوه قضائیه چیست؟

تلاش احمدی‌نژاد برای تبرئه از یک پرونده و آغاز رقابت برای انتخابات 1400

در واقع نامه احمدی نژاد به رئیس قوه قضائیه، نه برای حمایت از اطرافیانش است و نه برای یادآوری و تأکید بر موضوع حقوق شهروندی. او می خواهد خود را از آنچه به عنوان پرونده اش در دادسرا عنوان شده از هم اکنون تبرئه کند و موضوع را سیاسی جلوه دهد. می خواهد رقابت خود با لاریجانی ها را در اذهان عمومی یادآوری کند و در نهایت برداشت هایی را که در مورد کاندیداتوری احتمالی لاریجانی در 1400 کرده است، با اهداف انتخاباتی خود دنبال کند. نامه احمدی نژاد به آیت الله آملی لاریجانی، یک نامه کاملا سیاسی با اهداف صرف انتخاباتی است.
کد خبر: ۷۳۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 25 September 2017
«محمود احمدی نژاد» چند روز پیش نامه ای خطاب به «آیت الله صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضائیه نوشت و ضمن مطرح کردن مسائل و ادعاهایی سعی کرد در آن خود را مدافع حقوق شهروندی افراد به ویژه یار نزدیکش «حمید بقایی» نشان دهد؛ نامه ای که از ابعاد مختلف قابل بررسی و تأمل است؛ اینکه چرا احمدی نژاد چنین نامه ای نوشته و البته آن را منتشر کرده، موضوعی مهمی است که از جهات مختلف قابل بررسی است.

به گزارش «تابناک»؛ متن نامه احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم خطاب به «آیت الله آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه بدین شرح است؛

متن نامه احمدی نژاد به آیت‌الله آملی لاریجانی

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله صادق لاریجانی

رئیس محترم قوه قضاییه

با سلام و آرزوی موفقیت در خدمت به ملت بزرگ ایران و در سنگر بسیار مهم قوه قضاییه، ضروری است نکاتی را به استحضار جنابعالی برسانم.

تلاش احمدی‌نژاد برای تبرئه از یک پرونده و آغاز رقابت برای انتخابات 1400 
روند نامناسب در بخش های مهمی از دستگاه قضا موجب نگرانی بسیاری از مردم و دلسوزان کشور و انقلاب شده است. ظاهراً عده ای بدون توجه به قوانین و مقررات و حقوق اساسی مردم و با احساس امنیت و مصونیت از هر نوع رسیدگی، بی پروا مقاصد سیاسی و غیر سیاسی خود را در پوشش این دستگاه و با استفاده نادرست از قدرتی که ملت در اختیار این مجموعه قرار داده است دنبال می کنند.

موارد متعددی از این دست می توان نام برد و اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی موظف و البته مجاز به طرح مشکل و دفاع از حقوق همه کسانی هستم که در این روند ناعادلانه مورد ظلم و اجحاف قرار می گیرند. این یک عهد الهی است که امروز مصمم تر و آگاهانه تر تا پای جان بر آن خواهم ایستاد. مگر نه اینکه قیام امام حسین‌(ع) برای مقابله با ظلم بود.

یکی از آشکارترین این موارد نحوه برخورد دستگاه قضا با آقای رحیمی معاون اول محترم دولت دهم بود. ابتدا و بدون هیچ مقدمه ای جنابعالی در رسانه ها حکم محکومیت ایشان را صادر کردید و سپس زیر مجموعه حضرتعالی رسیدگی را آغاز کردند و البته نتیجه از قبل معلوم بود.

مورد آشکار دیگر نحوه برخورد دستگاه قضا با آقای حمید بقایی معاون محترم اجرایی دولت دهم است.

نحوه دستگیری و بازداشت موقت، نحوه بازجویی، نوع اتهامات بی اساس، نحوه تفتیش منزل و ضبط وسائل، نحوه اطلاع رسانی، نحوه تمدید مکرر بازداشت موقت، نحوه رفتار در زندان انفرادی، نحوه رفتار با وکلای ایشان، نحوه تعیین بازپرس و قاضی، نحوه رفتار و مواضع اعلامی مقامات دادسرا و قاضی تعیین شده از ابتدا و نحوه اعمال محدودیت‌های شدید و غیر قانونی بر آقای بقایی و وکلای ایشان، همه حاکی از اولاً زیر پا گذاشتن بسیاری از قوانین و مقررات جاری کشور و ثانیا اصرار بر اجرای یک تصمیم قبلی برای برخورد و محکوم کردن آقای بقایی است.

وکلای مدافع آقای بقایی بارها سعی کردند از حضرتعالی وقت بگیرند و تخلفات و موارد را یادآوری نمایند که امکان‌پذیر نشد و نهایتاً از طریق پست سفارشی مواردی را به دفتر حضرتعالی منعکس کردند.

لابد فراموش نکرده اید که در مجمع تشخیص مصلحت وقتی از علت تمدید چند باره و غیر قانونی بازداشت موقت آقای بقایی سوال کردم، جنابعالی فرمودید که افرادی جدیداً ادعاهایی را مطرح کرده‌اند. سوال کردم که ؛ آیا سندی نیز ارائه داده اند که جنابعالی فرمودید خیر. وقتی با اشاره به صراحت قانون و سخنان مقام معظم رهبری و حتی سخنان خود حضرتعالی، بر بی اعتبار بودن این ادعاها و غیر قانونی بودن بازداشت موقت به استناد این ادعاها تاکید کردم، جنابعالی فرمودید آقای بقایی فرق می کند. گفته شد که چه فرقی می کند که پاسخی وجود نداشت. در برابر درخواست تجدید نظر در این رویه غیر قانونی، جنابعالی بر ادامه آن تاکید فرمودید که به شما گفته شد؛ بسیار خوب امروز شما در موضع قدرت قرار دارید و ما کاری نمی توانیم بکنیم. مطالب دیگری نیز رد و بدل شد که از آن می گذرم.

نهایتاً آقای بقایی بادستور مقام معظم رهبری از زندان انفرادی آزاد شدند.

بیش از چهار سال است که مقامات قضایی مدام تکرار می کنند که اینجانب پرونده دارم. دست آخر معلوم شد که دو شکایت به نام اشخاص که مختومه شده و دو شکایت از رئیس مجلس موجب ایجاد پرونده شده است.

طی چهار سال گذشته به خصوص بعد از هر سفر استانی و استقبال مردمی و حتی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به ‌طور مکرر ادعا شده است که علیه اینجانب پرونده وجود دارد. به گونه ای صحبت می‌شد که گویی حقوق ملت را تضییع و به افراد فراوانی اجحاف کرده ام. تا جایی‌که مخالفان و معاندان به‌خصوص بیگانگان صدها داستان و افسانه ساخته و صدها تهمت و افترا به اینجانب و دولت دهم و جمهوری اسلامی زده اند. اینک معلوم شد که موضوع، شکایت آقای علی لاریجانی از اینجانب است.

لازم است نگاهی به قانون اساسی داشته باشیم. روابط قوا تنظیم شده است . کدام اصل اجازه داده است یک قوه علیه قوه دیگر و یا مجلس علیه رئیس جمهور و رییس قوه مجریه آن‌هم به دلایل واهی به قوه دیگر شکایت کند. مجلس فقط می تواند سؤال و استیضاح نماید. حل اختلاف قوا به عهده مقام معظم رهبری است. اتفاقاً در این دو مورد هم از طریق هیات حل اختلاف تفسیر شورای نگهبان از اصل 75 اخذ و معلوم شد حق با اینجانب بوده است. تاریخ گواه است که مجلس قبل تمام تلاش خود را در زمینه سؤال و استیضاح و فشار درباره اینجانب و دولت دهم انجام داد.

اگر آقای علی لاریجانی می خواهد از اینجانب به شما شکایت نماید آزاد است ولی چرا باید نام مجلس را وارد این ماجرا کند. این عمل خلاف قانون اساسی چگونه قابل توجیه است و آیا نباید مورد پیگرد قضایی قرار گیرد؟

معلوم است وقتی با بنده و همکارانم که مدیران ارشد نظام بوده ایم چنین رفتار می شود، چگونه عموم مردم می توانند به احقاق حق خود امیدوار باشند.

متأسفانه این رفتاری است که توسط عده ای، بی محابا در دستگاه قضایی جاری می شود و از موجبات اصلی نارضایتی عمومی از نظام جمهوری اسلامی شده است.

شنیده می شود که اخوی حضرتعالی، جناب آقای علی لاریجانی رییس محترم مجلس شورای اسلامی قصد کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را دارند و مهم ترین مانع در این راه را بنده و همکاران بنده تلقی می نمایند.

به نظر شما چرا ما باید قربانی اهداف سیاسی شویم. نقش جنابعالی و قوه تحت امر شما در این ماجرا چیست؟

جایگاه ریاست قوه قضاییه ایجاب می کند که از برخورد غیر قانونی و ظالمانه با آقای بقایی و موارد مشابه ممانعت به‌عمل آورید و امید مردم را به احقاق حق در دستگاه قضا احیا کنید. این یک آزمایش تاریخی است. انتظار این‌جانب آن است که وارد شوید و قاطعانه از اقدامات خلاف قانون جلوگیری کنید.

اهداف احمدی‌نژاد از نگارش نامه به قوه قضائیه

هرچند احمدی نژاد در ابتدای این نامه سعی کرده است، با اشاره به برخورد با تخلفات آقایان رحیمی و بقایی؛ بهانه ای برای ورود به مسأله اصلی داشته باشد و خود را به ظاهر مدعی و مدافع «حقوق شهروندی» نشان دهد، اما در حقیقت بهانه نگارش چنین نامه ای مسائل دیگری است که در بخش های پایانی در خصوص دیگر مسائل آمده است؛ از جمله اینکه او تلاش دارد خود را در برابر ملت ایران تبرئه کند و بگوید آنچه با عنوان «پرونده برای احمدی نژاد» ذکر می شود، ارتباطی با عملکرد او ندارد و بیشتر به دلیل مسائل و موضوعات سیاسی است.

او در حقیقت نامه ای را به بهانه دفاع از یارانش خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته است، اما در حقیقت برای تبرئه خود در اواسط و بندهای پایانی نامه تلاش کرده است، وگرنه موضوعات و مسائل پیرامون محکومیت و اتهامات رحیمی و بقایی مربوط به مدت ها پیش است و او می توانست پس از آزادی بقایی از زندان این مسائل را مطرح کند؛ اما درست چند روز پس از اینکه دادستان کل کشور اعلام کرد که «پرونده احمدی نژاد به دادسرا رفته است» او بر آن شده تا بلافاصله پاسخی آماده کند تا پیشاپیش رفتن پرونده اش به دادسرا را سیاسی جلوه دهد.

تلاش دوباره برای دیده شدن

از طرفی «محمود احمدی نژاد» فردی است که نمی تواند ساکت باشد و در معرض افکار عمومی و رسانه ها قرار نگیرد. او عاشق دیده شدن است و برای همین هم هراز گاهی برای نشان دادن خودش چه در محیط داخلی و چه بین المللی دست به کارهایی می زند که سر و صدای زیادی به پا کند. این اولین باری نیست که چنین کارهایی از احمدی نژاد می بینیم و مطمئنا آخرین بار هم نخواهد بود.

جدای از تلاش او برای دیده شدن که گاهی با نگارش نامه به رئیس جمهور آمریکا اتفاق می افتد و گاهی با کارهایی شبیه انتقاد از قوه قضائیه، او بنا دارد خود را در اذهان عمومی و عرصه سیاسی همچنان اثرگذار نشان دهد برای همین هم اقداماتی که برای چنین قصدی در پیش می گیرد و انجام می دهد هم عمدتا کارهایی است که چنین خواسته ای را تأمین کند و سر و صدای زیادی هم به پا کند.

یکی از مواردی که صراحتا در بخش های میانی و پایانی نامه قصد احمدی نژاد را مشخص می کند، انتقاد جدی او از «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی است. او که حضور لاریجانی در مجلس ختم آیت الله راستی کاشانی در جماران و هم نشینی با برخی چهره ها از جمله «سید محمد خاتمی» را به معنای حضور قطعی رئیس مجلس در انتخابات ریاست جمهوری 1400 تلقی کرده و آن را تشکیل یک دولت اعتدالی دیگر با همراهی اصاح طلبان و برخی معتدلان اصولگرا ارزیابی کرده است، تلاش دارد تا بلافاصله از تشکیل چنین ائتلافی جلوگیری کند.

نگرانی از کاندیداتوری لاریجانی و حمایت اصلا‌ح طلبان از او

اینکه احتمال حمایت اصلاح طلبان از کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات 1400 وجود دارد و آنها به دلیل همراهی ها و حمایت لاریجانی از دولت تدبیر و امید و البته قدرت چانه زنی بالای او با رئوس نظام، «علی لاریجانی» را یکی از کاندیداهای بالقوه و مطلوب برای ادامه راه پس از روحانی ارزیابی می کنند، موضوعی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شائبه آن شکل گرفته است. همنشینی جماران از دیدگاه احمدی نژاد و البته برخی سیاسیون این مسأله را پر رنگ تر کرده است؛ لذا همان طور که در متن نامه احمدی نژاد هم مشاهده می شود، او نگرانی جدی در این خصوص دارد.

او با مطرح کردن نام «علی لاریجانی» و با خطاب کردن رئیس قوه قضائیه با عنوان «آیت الله صادق لاریجانی» قصد دارد اولا این ارتباط فامیلی و نزدیکی را یادآوری کند، در ثانی یاد یکشنبه سیاه مجلس را بار دیگر در اذهان عمومی زنده کند و این برخوردها با خود و اطرافیانش را به کینه لاریجانی ها از خود و همراهانش در دولت نهم و دهم ارتباط بدهد؛ موضوعی که او تلاش می کند مساله را در اذهان عمومی اینگونه نشان دهد.

احمدی نژاد می خواهد با تکیه به این مسائل خود را بار دیگر در قامت کاندیدای بالقوه و با صلاحیت ریاست جمهوری نشان داده و پرزنت کند؛ در حالی که خودش هم می داند با اقداماتی که تاکنون انجام داده است مهره سوخته برای ریاست جمهوری به شمار می رود. البته او همچنان امیدوار است بخشی از نو اصولگرایان که مخالفت جدی با کاندیداتوری احتمالی «علی لاریجانی» و حمایت از او دارند را با خود همراه کند و این تصور را به وجود آورد که در صورت حمایت آنها و تلاش برای گرفتن تأیید صلاحیتش، او تنها کسی خواهد بود که می تواند لاریجانی را در 1400 شکست بدهد.

احمدی‌نژاد و لذتی که از دو قطبی می‌برد!

او از الان تلاش می کند تا خود را با استناد به مسائلی نظیر حقوق شهروندی که البته فقط برای دوستانش پیگیر آن می شود، خودش را به بخشی از جامعه که طیف آرای خاکستری محسوب می شوند، بقبولاند و در حقیقت از هم اکنون رقابت خودش با لاریجانی ها را زنده نگه دارد؛ چون می داند که در این صورت می شود یک دو قطبی را در جامعه ایجاد کرد؛ موضوعی که استراتژی اوست و از آن لذت می برد.

در واقع نامه احمدی نژاد به رئیس قوه قضائیه نه برای حمایت از اطرافیانش است و نه برای یادآوری و تاکید بر موضوع حقوق شهروندی. او می خواهد خود را از آنچه به عنوان پرونده اش در دادسرا عنوان شده از هم اکنون تبرئه کند و موضوع را سیاسی جلوه دهد؛ می خواهد رقابت خود با لاریجانی ها را در اذهان عمومی یادآوری کند و در نهایت برداشت هایی که در مورد کاندیداتوری احتمالی لاریجانی در 1400 کرده است را با اهداف انتخاباتی خود دنبال کند. نامه احمدی نژاد به آیت الله آملی لاریجانی یک نامه کاملا سیاسی با اهداف صرف انتخاباتی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹۰
انتشار یافته: ۱۷۲
ایشان سمت و سوی کاری و حزبی اش الان و قبل معلوم بود و هست اما روحانی دو پهلوست و این طیف دیگر جایی بین مردم ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
خوبه تازه انتخابات تمام شده و دیدید مردم به چه کسی رای دادند. در ضمن نظرات دیگران را هم بخوان تا ببینی احمدی نژاد محبوب جنابعالی تا چه اندازه محبوب دیگران است.
تشنگان قدرت، نه شیفتگان خدمت متاسفانه همه جا زیاد شدند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
بحثی نیست ، آقای احمدی نژاد اگر کاندیدا ریاست جمهوری شود ، بقیه دنبال سوراخ موش می دوند .
اين تو بميري از اون تو بميريها نيست. آن را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است. برو دادگاه و از خودت دفاع كن ؛ اگر واقعا حق به جانبي !!!!!
آقای احمدی نژاد دست بردار از حاشیه سازی. ما کم برای شما هزینه نپرداخته ایم. ملت دیگر گول این عوام فریبی ها را نخواهد خورد. آن کس که حسابش پاک است از محاکمه چه باک است. بس است دیگر دست بردار از این حاشیه سازیها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
اانسانی که خودش را به خواب زده است را نمی توان بیدار کرد .
خب مگه غیر اینه که برخوردها با احمدی نژاد سیاسی هست؟!
و طبیعی است که هدف اصلی از انتشار عمومی چنین نامه ای هم سیاسی باشد و باید گفت که احمدی نژاد جای درستی را نشانه رفته است و این فارغ از بحث صلاحیت داشتن یا نداشتن او نشانه هوشمندی سیاسی اوست.
تحلیل بسیار کینه توزانه ای ارایه دادید حق با احمدی نژاد است
درود بر احمدی نژاد
تا کور شود انکه نتواند ببیند
تو این خاورمیانه چه خبره . یه قانون باید بگذارن که یک شخص نهایت 8 سال ریاست جمهوری داری و نه بیشتر چه پیوسته چه نا پیوسته . یه عده دیوانه قدرتن
تحليل خوبي بود، منصفانه و در نهايت تعجب به دور از فحاشي(قبلا تابناك براي جلب نظر يه كارايي ميكرد!)
اميدوارم بقيه تحليلهاي تابناك هم همينگونه و بهتر باشد
اقای احمدی نژاد بابت خرابیهای بوجود اومده از سیاستهای نادرستتان بایدددددددد پاسخگو باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
خواستند اقای احمدی نژادرا خراب کنند
بابا این دیگه کیه؟
فرار رو به جلو به این میگن
تابلوست از حالایی برای ۱۴۰۰ ترسیدن و شروع کردن علیه دکتر احمدی نژاد مقاله و مزخرفات نوشتن تا شاید دوباره نتیجه بگیرن
تنها کسی خواهد بود که می تواند لاریجانی را در 1400 شکست بدهد.
تنها جمله ای که نویسنده درست نظر داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
دقیقا
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
درود بر احمدی نژاد مظلوم
احمدي نژاد مردمي ترين رييس جمهور ايران است كه در قلب مردم حق طلب جا دارد و احمدي نژاد هميشه در قلبهاي مردم ستمديده جا دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
مردم.!!!!!!!!!!!!.......لطفا از طرف خودت حرف بزن لطفااااااا
شما از كجاي اين نامه اهداف احمدي نژاد را تشخيص داديد؟
این مساله نفتکشی که گم شد چی شد بالاخره پیدا شد. اقای رئیس جمهور به نظر شما یک میلیون تومان پایه حقوق برای یک نفر مجرد که در خانه پدریش زندگی می کنه کافی هست حالا متاهل ها بماند . من پول غذا کرایه خانه نمی دهم مجرد هستم ولی واقعا با یک میلیون تومان هیچ کاری نمی توان کرددددددددددددددددددددد اقایون لطفا به فکر باشییییییییییید
احمدی نژاد رییس جمهور 1400
درود خداوند سبحان بر احمدی نژاد
تحلیل شما بسیار ضعیف و مغرضانه بود.
زنده باد احمدی نژاد
1400 با احمدی نژاد ان شا الله
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
بقول محمود اون ممه رو لولو برد
احمدی نژاد با کاهش ارزش ریال در مقابل دلار و سایرارزها ثروت مردم ایران را تا 3 برابر کاهش و ثروت آمریکا در ایران را تا 3برابر افزایش داد کاری که خود آمریکا هرگز درایران نمیتوانست انجام دهد دست دکتتتتتتتتتر درد نکنه!!!!
تفسیر این نامه کاملا اشتباه و یکجانبه بود ؟؟؟!!!!1
عجب رویی داره بخدا !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
واقعا درسته،اشتباه منفی دادم
امیدوارم احمدی نژاد دوباره رییس جمهور شود
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
بقول محمود اون ممه رو لولو برد
اصلاح طلب، اصولگرا، کارگزارانی ها، اعتدالی ها و همه و همه یک دشمن مشترک دارن، اونم دکتر احمدی نژاده!!!
بیش از 6 ساله که شدیدترین تهمت ها و بی ادبی ها رو به دولت های خدمتگذار نهم و دهم و به دکتر احمدی نژاد زدید، اونوقت انتظار دارید که همچنان سکوت کنه و شماها ادامه بدید؟!!!
راستی؛ چرا اینقد ازش میترسید؟!!!
اگر نامه احمدی نژاد سیاسی و انتخاباتی است؟ خوب شما هم تحلیل سیاسی و انتخاباتی کنید

چرا طرف رو با تحلیل روانشناختی و روانکاوی می کوبید؟
احمدی نژاد هزاران عیب گفته و نگفته دارد ، در این شکی نیست ، اما در کنش سیاسی او رفتاری هست که در هیج یک از سیاسیون امروز و دیروز این مملکت نیست و آن هم حمایت همه جانبه و جانانه از متحدین قسم خوردست ، ثمره ی مدیریت او امروز از همیشه روشن تر است ، اما عملگرایی و تهور سیاسی او در مناسبات قدرت حالا حالا ها گریبان آقایان را رها نخواهد کرد ، او غولی است که از چراغ در آمده و حکایت همچنان باقیست ، حد اقل تا اطلاع ثانوی ...
اقای بگم بگم فقط حاشیه سازی بلد هست و مردم بدبخت هم که خیال می کنند ایشان امده تا حقشان را بگیرد باز گول عوام فربیش را خواهند خورد بازم خدا خیر شورای نگهبان بده که ایشان را تایید صلاحیت نکرد و گرنه از ما مردم که ابی گرم نمیشود و درس عبرت نمی گیریم هشت سال از بهترین سالهای زندگی من با بی سیاستی این فرد دود شد.
پاسخ ها
سید حسام ناصحی
| Pakistan |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
متاسفم برای شما که نمی تونی حق را از باطل تشخیص بدی الان اوضاع خیلی خوبه یعنی نمی دونی اوضاع الان از اون موقع صد برابر بدتره واقعا جه انسانهای ....داریم
روی سنگ پای قزوین را هم سفید کرده اند این طایفه. هنوز مردم دارند تاوان بلند پروازی و سخرانی های حضرات را میدهند دلار ۱۰۰۰ به ۴۰۰۰۰ .
چرا این فرد ی که این مملکت را در زمینه سیاسی اقتصادی منابع اب وغیره این قدر خراب کرده حرفش مطرحی کنید
احمدی نژاااااااااااااااااااااااااااااااااد

چیه؟! فکر کردی الان میخوام برات درود و صلوات بفرستم؟؟!!

نه عمو. شما دیگه کارت تمومه. بهتره الکی سر و صدا نکنی. دیگه بهت اعتماد نمی کنیم
شما که میگید سیاسیه چرا توان پاسخ حقوقی به سؤالاتش رو ندارید؟ چرا نمیگیرد یه سفره ای پهن شده و همه داریم لقمه میزنیم و فقط احمدی نژاد باعث دردسره
او نامه اش را برای دفاع از مردم نوشته شماها دارید ان را سیاسی میکنید پس درود بر احمدی نزاد مردمی کور شود هرکه نتوان دید
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
یعنی شما الآن کور نیستی؟
... بابا حال نداریم .نبش قبر نکنید
احمدی برگرد و جلوی مفسدان اقتصادی و سیاسی را بگیر.
بگم ..........بگم
تحلیلتون بیشتر جنبه نیت خوانی و تخریبی بود تا تحلیل ,احمدی نژاد رو در حد یه تئورسین بزرگ بالا بردید ای کاش به جاش به ادعاهایی که شده بود جواب می دادید.به این کاری که شما کردید میگن هوچیگری
مگه احمدی نژاد چپ دسته؟؟؟؟؟؟؟/
مردم ایران تا ابد از دادن رای به احمدی نژاد و مردم آمریکا به ترامپ تا ابد پشیمان خواهند بود. و متاسفانه پشیمانی سودی ندارد.
خداوند این پدیده هزاره سوم را به راه راست هدایت کند هشت سال ریاست او هشتاد سال کشور را به عقب برد امیدوارم به خرابکاریهای اورسیدگی شود
چرا + - نمیونم بزنم
دروود بر احمدی نژاد
دروود بر احمدی نژاد
مومن از یک سوراخ ، سه بار گزیده نمی شود!
پاسخ ها
حسن
| Germany |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
پس کی بیاد آب بریزه اون جایی که میسوزه؟
درود بر دکتر محمود احمدی‌نژاد
برخوردها با احمدی نژاد سیاسیت .
والسلام.
درود بر احمدی نژاد سرباز امام زمان و یاور مظلومان ...اسلام پیروز است
فقط احمدی نژاد
تابناک همیشه قضاوت یک طرفه و مغرضانه در خصوص احمدی نژاد داشته
حمایت احتمالی اصلاح طلبان از لاریجانی در انتخابات 1400 ، ستادهای اصلاح طلبان حامی رئیسی و ستادهای اصوالگراهای حامی روحانی یک چیز را ثابت می کند دعوا این دو جناح دعوای زرگری است.
یه مرد با دل و جیگر توی این مملکت اگر باشه همین احمدی نژاده
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
جیگرکیها یادت رفت
مگر شما از جرم اقای احمدی نژاد خبر دارید که می گین می خواد خودش را از جرمش تبرئه کنه؟ عجیب است که هنوز دستگاه قضا نمیدونه جرم ایشان چیه
درود بر احمدی‌نژاد

مرد بود و هست
زنده باد احمدی نژاد بیصبرانه منتظر 1400 میمانیم برای زنده کردن ارمانهای انقلاب
احمدی نژاد خارج قدرت رو می پسندم اما احمدی نژاد داخل قدرت،رانه!!!!!!!
سلام و رحمت خدا بر احمدی نژاد.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
وای بر دروغگویان - قرآن کریم
درود بر احمدی نژاد مظلوم
من فقط احمدی نژاد رو قبول دارم ...
چپ راست همه و همه علیه مردمی نژاد
❤❤❤❤احمدی عشق است و بس❤❤❤❤
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
خلایق هر چه لایق
درود بر مرد نترس دکتر احمدی نژاد .برو جلو .کسی که کارش درسته فقط از خدا میترسه دکتر جان
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
ولی ایشون ظاهرا از قوه قضاییه و محاکمه میترسه
چه وضعیتیه مملکت
از سیاست بدم میاد
درود بر او و خاندانش
عشق احمدی نژاد.....
کور شود هرکه احمدی نبینه..... پاک ترین ، محبوبترین، مردمی ترین سیاستمدار ایران .....
هرکس ادعا داره با او به میان مردم بیاد....
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
شما مطمئنی که چشم داری؟
دکتراحمدی نژاد عزیز با جان و دل و تک تک سلولهای بدنم عاشقت هستم . انشالله در هدف و اراده ای که داری تا نهایت مسیر ثابت قدم بمونی و موفق باشی. تابناک و امثالهم هم نون تخریبت رو میخورن ولی ما دوست داریم.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
چقدر پول گرفتی؟
درود بر امید مردم ایران دکتر احمدی نژاد
آقای احمدی نزاد نیا که تازه قیمتا یه کم ثابت شده
ما دیگه طاقتشو نداریم
احمدی نزاد یه دونه است و همتا نداره
ما منتظر مردمی نژاد می مانیم
اقای روحانی اکثر پروژه های زمان احمدی نژاد را نیمه کاره رها کرده
با کد خدا اشتی کرد اما کد خدا از خواسته هاش کوتاه نیامد و برجام را زیر پا گذاشت
وعده هایی که تا پایان دولت نمیتواند به انها جامه عمل بپوشاند
فقط محمود خان بی رقیب در عرصه سیاست مردم پشتتن مرد
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
الفاتحه
احمدی نژاد مرده شجاعت داره حیف که دیرشناختمش ازخاتمی که بهتره بااون همه رای شهامت اظهارنطرنداشت
درود بر دکتر احمدی نژاد.حق با احمدی نژاد است.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
نخیر ایشون از حقیقت فراریه
چرا این قوم با جنگ زرگریشان دست از سر مردم بر نمیدارند پشت صحنه خیلی هم با هم رفیقند.
دکتر احمدی نژاد عزیز، کمی صبور باشید
ان شا الله تمام مشکلات به زودی حل می شود.
زنده باااد دکتر احمدی نژاد
شما دارید فرافکنی می کنید
احمدی نژاد رو شما نمیتونین پیش بینی کنید
هر کاری کنید، بازهم نمیتوانید احمدی نژاد را خراب کنید..
زنده باد راه احمدی نژاذ
چرا اینقدر از احمدی نژاد میترسید
چو پیگاه مردمی داره
سلام بر مرد بزرگ تاریخ احمدی نژاد مشکل ایشان این است که با باند های بزرگ احزاب سیاسی نیست و در مقابل آنهاست و نه با چپ نه با راست نه اصول گرا ونه اصلاح طلب است بلکه ایشان حامی مردم مستضعف است مشکل اش این است
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
محمود یه مهره سوخته بود هست و خواهد بود
احمدی نزاد ما فراموشت نمی کنیم
کارهای تو فراموش شدنی نیست
با درج خبر در مورد وی چرا ناخواسته تلاش می کنید ایشان را مهم جلوه دهید هنوز که هنوز مملکت تاوان تصمیمات نابخردانه ایشان را می دهد لطفا او را فراموش کنید تمام
جیگر داره این مرد
درود بر او
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
جیگرکیها دنبالشن شدید
چی شد؟ چطور لاریجانی با خاتمی بشینه شما لال هستید. احمدی نژاد که هیچ قدرتی نداره بخواد از خودش دفاع کنه شما بهش حمله می کنید؟
احمدى نژاد حرف حق مى زند وبه زودى خواهيد ديد كه اوضاع به اين منوال باقى نخواهد ماند
مردم کاملا به این نکته واقف شده اند که احمدی نژاد کاملا در دو دوره خود پاکدست و حامی واقعی مردم بوده است. حتی مخالفین دواتیشه ایشان هم به این نکته اذعان دارند.
امان از سیاسی بازی چپ و راست که منافع مردم و کشور را درگیر حسادت خود کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
لطفا سری به روزنا مه های خارجی در مورد داراییهای فرزندان ایشان بزنید
خجالت نمی کشید اینقدر علیه احمدی نژاد طراحی می کنید؟!
احمدی دوست داریم
احمدی نژاد پاک پاکه
باسلام خدمت بزرگواران قبل از هرچیز خدمت دوستان عرض بکنم نقد باید منصفانه وخالی از هرگونه تعصب جناح وگروه وباند ومسایل این دست باید باشه اول اینکه بزرگواری که نامه ریاست محترم دولتهای نهم ودهم را تفسیر کرده بی طرفانه نیست و تفسیر ایشان خارج از اصول ومبانی نقد یاتفسیره دوم اینکه ایشون ایا میتونن به همین شکل ومنوال نظریات یا نامه اقایون دیگه هم تفسیر بکن یا اینکه ...... ؟؟؟؟؟ ولی اینو عرض میکنم خدمت بزرگواران ودوستان عزیز جناب اقای دکتر احمدی نزاد یکی از مضلوم ترین وپاکترین وصادقترین ریاست جمهوریهای دوران جمهوری اسلامی ایرانه واسه عرایضم دلیل ومستند دارم واخرعرضم اینه وتمام تا حالا با خودمون فکر کردیم اینهمه شهید اینهمه انسانهای بزرگ وشریف جان وزندگی خودشون رونثار کردن واسه چی؟؟؟؟؟؟واسه قدرت ؟؟واسه بدست آوردن پست ومقام که چکار بکنیم؟؟که به هم زور بگیم وبه ناحق همدیگه رو فدای امال ناصواب خود وگروهمان بکنیم؟؟؟یا هدفشون از جان دادن خدمت وآسایش ورفاه مردم وملت شریف ونجیب ایران بوده ؟؟؟؟؟؟؟کارهایی که الان گروههای سیاسی انجام میدن خدمت به ملته یا بدست آوردن قدرت؟؟؟؟؟؟پس تا دیر نشده برای خدمت به ملت بزرگ ونجیب دست به دست همبدیم خارج از هر نوع تعصب و وابستگی سیاسی برای تعالی ایران وایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
مطمئنی اسمت محمود نیست؟
عذر خواهی میکنم ولی خیلی آبکی بود
احمدی نژاد خیلی خوب میدونه که رفتارهای جدید لاریجانی دانسته یا نادانسته فقط یک عملیات ایضائیه
گزینه اصلی اصلاح طلبان نه لاریجانیه نه جهانگیری. اونا اصلا هدفشون ریاست جمهوری نیست و فعلا جامعه رو بازی میدن با این داستان تا بعد از استقلال کردستان عراق تصمیم بگیرند در کدوم قسمت پازل خاورمیانه جدید آمریکا بازی کنند.
اصلا اصل اصلاح طلبان جز دستور گرفتن از آمریکا برنامه ای ندارند البته اگر آمریکای مضمحل این روزها واقعا برنامه درخوری برای اونا داشته باشه و گرنه که خودشون با ابن رویکرد به سرنوشت آقا مسعود خواهند رسید.
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
املای عملیات ایذایی صحیح است نه بقول تو ایضائی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
استاد ! ایذایی درسته .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
!!!!!چشم بسته غیب گفتید استاد
احمدی نژاد سرور روحانیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
مشخصه خخخخخخخخخخخخخخخ
حق با احمدی نژاد است
همه مردم ایران احمدی نژاد ی اند چون طرفدار حق و عدالتند حتی اگر محبوبیت ایشان توسط رسانه‌ها مافیایی و باندی و رد صلاحیت سانسور بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
از قول خودت حرف بزن.احمدی نژاد مملکتو نابود کرد
واقعا خوبه که تابناک هر چند وقت یه بار به جای انتشار اخبار تحلیل های اینگونه ای خودش رو هم ارائه کنه
متاسفانه اخلاق را باختید
آب رو بریزید همون جایی که می سوزه!
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
انگار تجربه داری ناقلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
فعلا که برای شما میسوزه
هدف از نوشتن و انتشار این مقاله صرفا سیاسی است
زتده باد احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
lمرده آنست که نامش به نکویی نبرند
یه مرد تو عرصه ی سیاست باشه همین احمدی نژاده
زنده باد احمدی نژاد
تحلیلتان کاملاً اشتباه است
سلام پاکان به احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
وای بر دروغگویان - قرآن کریم
درود بر احمدی نژاد که تا پای جان برای احقاق حق مظلومین ایستاده است. احمدی نژاد دوستت داریم.بگذار اینها هر حرف ناروایی را بزنند ولی ما میدانیم که حق با توست.خداوند نگهدار تو و همه ی خدمتگزاران صدیق باشد. اینها خون شهیدان را پایمال میکنند ولی تو هنوز بر سر عهدت با خدای شهیدان هستی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
خدمتگزار؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
از کی پول گرفتی؟
درود بر رئیس جمهور محبوب دکتر احمدی نژاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
اگه محبوبیت داره چرا تو دادگاه حاضر نمیشه و فقط عوام فریبی میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ای کاش در مقابل ترامپ دیوانه احمدی نژادی بود تا از تودهنی زدن هایش به ترامپ دیوانه لذت می بردیم
فقط آقای دکتر احمدی نژاد.
دروود بر احمدینژاد.. دروود بر رهبرم سیدعلی...
واقعا دارن احمدی نژاد را قربانی نیکنند و از او به عنوان نردبان استفاده میکنند
اگر راست میگوئید ، باید از قوه قضائیه بپرسید
چرا مردم ایران این واقعیت را نمیدانند
بیشتر یاران دولت پاک دست به علل مختلف یا در زندان تشریف دارند
آقا مگر شما یک بار رد صلاحیت نشدید ؟ الان این جنجال به خاطر چیه ؟
فقط مظلومین و ستم دیدگان زیر قدرت مافیای ثروت میدانند که احمدی چط.ری زمینگیر کرده بود مافیای نفت و دارو و خودرو را!!!!!!!!!!!!
مملکت رو نابود کرد باز هم دست برنمیداره
یک آدم بیکار نشسته هزار تا کامنت درباره هواداری از احمدی نژاد گذاشته تابناک هم همه را گذاشته . ما هم که هیچی نمی فهمیم خخخخخخ
بنظرم حق یک شهروند از مسولی دریافت جواب است.
نام نیکی گر بماند ز آدمی
به کزو ماند سرای زرنگار

شوربختانه ایشان در دوره ریاست جمهوریش چنان هم نام نیکی نداشت که آنرا برای مردم ما تقویت کند و بر جای بگذارد. من رفتار و تصمیمات ایشان را مولد و منبع خشونت و عصبیت می دانم .
التماس تفكر .
خودم اصلاح طلبم ولی لاریجانی پایگاه رای نداره مگه افرادی مثل عارف و ظریف و... مردن که اصلاح طلبا رو به لاریجانی بیارن
درود بر احمدی نژاد انشاءالله ۱۴۰۰
حق با احمدی نژاد است.
فقط احمدی نژاد
این برخورد در مورد کسی که در دل محرومین جایگاه شاخصی دارد جای تاسفه
محکومیت در دیوان محاسبات هم هم از طرف علی لاریجانی بود وهست این اقا مو قعی
قعی که رییس جمهور شد میگفت من یک پژوه ۵۰۴ دارم حالا این ساختمان مشهور احمدینژاد از کجا امده
آنچه که از دل خیزد،لاجرم بر دل نشیند
درود بر احمدی نژاد مظلوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
و صاحب هاله نور رو یادت رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
و صاحب هاله نور رو یادت رفت
نامه زياد دوست داره !!! چه بخونه چه بنويسه

نامه هاي مردم

نامه به اوباما !

نامه به ترامپ!!!؟؟؟

بابا مديريت جهاني
این ادم ضد تفکر و روشنفکریه. کی قراره از دست این ادم راحت بشیم.
افزایش حقوق 5 درصدی برای سال آینده. هدم توجه به قولهایی که در انتخابات به مردم داده شد. بستن مداوم و ناگهانی موسسات مالی که مردم پول و سرمایه گذاری کرده بودند و دادن اطلاعات دروغ مالی درباره ی تورم.. دلایل مهمی است که قطعا موجب می شود ورود احمدینژادیسم قدرت بگیرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر