بازدید 7573

مجوز دولتی برای بهره‌مندی برخی مستخدمان دولتی از «بیمه بیکاری» + سند

بر اساس نامه غلامرضا امین رفتاری مدیرکل نظارت بر اجرای بودجه خزانه داری کل کشور که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، با تایید اینکه برخی مستخدمان دولتی، کارگران موقتی هستند که با آنها قرارداد کارگری منعقد شده و در دستگاهها اشتغال دارند، نوع قرارداد آنها را موقت یکساله و بر مبنای قانون کار عنوان کرده است. در عین حال، این بخشنامه با اشاره به ماده 1 قانون بیمه بیکاری مصوب سال 1369، تاکید کرده است کلیه کارگران اعم از اینکه به موجب ماده 124 قانون مدیریت خدمات کشوری و با اعلام سازمان و در سقف پست های سازمانی مصوب و مجوزهای استخدامی در دستگاههای اجرایی بکارگیری شده باشند یا بطور موقت وارد دستگاه اجرایی شده اند، مشمول قانون کار بوده و بالتبع مشمول قانون بیمه بیکاری هم هستند.
کد خبر: ۷۳۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 17 September 2017
ماده 124 قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید می کند که به كارگیری نیروی انسانی در برخی از مشاغل كه سازمان (سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور) اعلام می دارد در سقف پستهای سازمانی مصوب و مجوزهای استخدامی براساس "قانون كار" امكانپذیر می ‌باشد.

به گزارش صبحانه، بر اساس ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری، استخدام در دستگاههای اجرائی به دو روش ذیل انجام می پذیرد: الف - استخدام رسمی برای تصدی پستهای ثابت در مشاغل حاكمیتی. ب- استخدام پیمانی برای تصدی پستهای سازمانی و برای مدت معین.

در عین حال، ماده 124 همین قانون تاکید می کند که به كارگیری نیروی انسانی در برخی از مشاغل كه سازمان (سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور) اعلام می دارد در سقف پستهای سازمانی مصوب و مجوزهای استخدامی براساس "قانون كار" امكانپذیر می ‌باشد. 

اشاره به قانون کار در این ماده قانونی، باعث بروز برخی شبهات و ابهامات در خصوص امکان پرداخت بیمه بیکاری به مستخدمان دستگاههای اجرایی که مشمول قانون کار هستند، شده است که به همین خاطر، خزانه داری کل کشور در ابلاغیه ای، این موضوع را رفع ابهام کرده است.

مجوز دولتی برای بهره‌مندی برخی مستخدمان دولتی از «بیمه بیکاری» + سند

بر اساس نامه غلامرضا امین رفتاری مدیرکل نظارت بر اجرای بودجه خزانه داری کل کشور که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، با تایید اینکه برخی مستخدمان دولتی، کارگران موقتی هستند که با آنها قرارداد کارگری منعقد شده و در دستگاهها اشتغال دارند، نوع قرارداد آنها را موقت یکساله و بر مبنای قانون کار عنوان کرده است.

در عین حال، این بخشنامه با اشاره به ماده 1 قانون بیمه بیکاری مصوب سال 1369، تاکید کرده است کلیه کارگران اعم از اینکه به موجب ماده 124 قانون مدیریت خدمات کشوری و با اعلام سازمان و در سقف پست های سازمانی مصوب و مجوزهای استخدامی در دستگاههای اجرایی بکارگیری شده باشند یا بطور موقت وارد دستگاه اجرایی شده اند، مشمول قانون کار بوده و بالتبع مشمول قانون بیمه بیکاری هم هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل