بازدید 3740

دومین تماس تلفنی لاوروف و تیلرسون طی ۳ روز

کد خبر: ۷۳۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 17 September 2017
وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود تحقق تصمیمات اتخاذ شده در جریان مذاکرات آستانه در مورد سوریه را بررسی کرد.

 به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" شب گذشته برای دومین مرتبه طی سه روز گذشته با "رکس تیلرسون" وزیر خارجه آمریکا مذاکرات تلفنی داشته و روند حل و فصل بحران در سوریه را مورد بررسی قرار داده است.

در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه آمده است: «در تاریخ 16 سپتامبر به ابتکارعمل طرف آمریکایی، گفت‌وگوی تلفنی بین سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون برقرار شد. در جریان آن طرفین روند اوضاع کنونی پیرامون حل و فصل بحران در سوریه، از جمله وظایف مربوط به مبارزه با تروریسم و همچنین راه‌های تحقق تصمیمات اتخاذ شده در چارچوب نشست بین المللی در مورد سوریه در آستانه (پایتخت قزاقستان) 15-14 سپتامبر و همچنین مسائل مربوط به فراهم سازی مقدمات برگزاری دور بعدی مذاکرات بین سوریها در ژنو  را مورد بررسی قرار دادند.»

بر اساس این اطلاعات، وزرای خارجه روسیه و آمریکا همچنین بر ضرورت فعال سازی تلاشها برای اجرای توافقات مینسک به منظور حل و فصل بحران در مناطق جنوب شرقی اوکراین نیز تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده است که این دومین مذاکرات تلفنی لاوروف و تیلرسون طی سه روز گذشته بود. گفت‌وگوی قبلی آنها روز پنجشنبه صورت گرفته بود که طی آن وزرای خارجه دورنمای ادامه همکاری دو کشور برای حل و فصل مناقشه در سوریه، با تاکید بر ادامه طرح ایجاد مناطق کاهش تنش در این کشور را بررسی کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل