بازدید 3365

ارسال اولین محموله کمک‌های ایران به مردم میانمار

کد خبر: ۷۳۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 15 September 2017
اولین محموله از کمک‌های بشردوستانه ایران برای مسلمانان میانمار بامداد امروز (جمعه) از پادگان شکاری-ترابری شهید لشکری تهران به مقصد بنگلادش ارسال شد.
 
به گزارش فارس، اولین محموله از این کمک‌ها با وزنی حدود 40 تن و شامل دارو، اقلام خوراکی و چادر با همراهی تیم‌هایی از هلال احمر، مجلس شورای اسلامی و وزارت خارجه ایران، در دو بخش بارگیری و ساعت 6 صبح به بنگلادش ارسال شد.
 
«ابراهیم رحیم‌پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران با مشخص دانستن هدف از این ارسال، گفت به دلیل شناخته شده نبودن مسیر پرواز، با تمهیداتی که هلال‌احمر و سفارت ایران در بنگلادش دیده‌اند، اقدامات برای تسهیل این ارسال انجام شده است.

رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، پیش از پرواز، ضمن ابراز امیدواری برای تداوم ارسال این نوع کمک‌ها برای آوارگان میانماری، احتمال داد این کار از مسیرهای راحت‌تری مانند دریایی انجام شود.

وی همچنین در پایان نسبت به اینکه در مرحله‌های بعدی ارسال، کمک‌های بشردوستانه ایران مستقیما به خود کشور میانمار ارسال شوند ابراز امیدواری کرده و افزود که مذاکرات مربوطه در این زمینه انجام شده و مقامات میانماری نیز پذیرفته‌اند تاریخ‌هایی را از سوی ایران برای این کار دریافت کنند.

«مرتضی سلیمی» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران نیز به فارس گفت مراحل بعدی ارسال کمک‌های انسانی برای آوارگان میانماری، بعد از ارزیابی‌های اولیه احتمالا تا 160 تُن خواهد رسید.

سلیمی با ابراز امیدواری برای تاسیس اردوگاه اسکان اضطراری، تاکید کرد در صورت محقق شدن این امر، پوشش امدادی شامل مواد غذایی، بهداشتی، خدمات درمانی به‌صورت کامل ارائه خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر