بازدید 3652
۲

۳۰۰ هزار نفر در مشهد مدرک هویتی ندارند

کد خبر: ۷۲۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 12 September 2017
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مسائل هویتی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی باید هرچه سریع‌تر حل شود.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، گفت: در مجلس نهم طرحی برای این موضوع در دستور کار پارلمان  قرار گرفت اما به دلیل اینکه 4 رای کم آورد این طرح تصویب نشد.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر این فرزندان تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: در طرحی که در مجلس نهم مطرح شد، عنوان شده بود حداقل فرزندان زنانی که با مردان اتباع خارجی ازدواج کرده اند و آن اتباع خارجی در جنگ تحمیلی شهید شده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم شیروان در مجلس با بیان اینکه درباره این موضوع در مجلس دهم  جلساتی را با مسئولان ذی ربط داشته‌ایم، افزود: منتظر هستیم تا دستگاه های ذی‌ربط گزارشاتی از اقدامات خود را به مجلس ارائه کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه برخی از فرزندان متولد شده از ازدواج زنان ایرانی با مردان اتباع خارجی با گذشت 28 سال از سن خود مدارک هویتی ندارد، اظهار داشت: به طور نمونه در مشهد حدود 300 هزار فرزند از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی متولد شده‌اند که مدارک هویتی ندارند.

عزیزی با اشاره به ارائه لایحه‌ای از سوی دولت برای تعیین تکلیف این موضع به مجلس گفت: این موضوع را در رسانه‌ها دیده‌ام و اگر دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه کند، قطعاً نمایندگان در این موضوع به دولت کمک می‌کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
کل مهاجرین افغانی خراسان 300000 نمیشه اونوقت سیصد هزار بچه تو مشهد؟
دولت کلاهش رابالاتربذارد.!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها