بازدید 3512

ترامپ تحریم‌ها علیه کوبا را یک سال دیگر تمدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور، تحریم‌ها علیه کوبا را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.
کد خبر: ۷۲۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 09 September 2017
رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور، تحریم‌ها علیه کوبا را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

به گزارش فارس، علی رغم توافقات صورت گرفته دولت سابق آمریکا با کوبا برای عادی سازی روابط و رفع تحریم‌های این کشور، دونالد ترامپ تحریم‌ها علیه هاوانا را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

در دولت دوم باراک اوباما بود که پس از رایزنی‌های بسیار دولت آمریکا با دولت کوبا، روسای جمهور دو کشور اعلام کردند که واشنگتن و هاوانا درصدد عاید سازی روابط دو کشور هستند.

به دنبال اعلام این موضوع در اواخر سال 2014، رئیس‌جمهور آمریکا برخی محدودیت‌های اعمالی علیه کوبا را با فرمان ریاست جمهوری برداشت اما مقامات کوبایی همواره بر لزوم برداشتن تحریم‌ها و حل مسائلی از قبیل بازگرداندن مالکیت «جزیره گوآنتانامو» به هاوانا تاکید داشتند اما این موضوعات در دولت اوباما به سرانجامی نرسید. 

حالا جمعه شب، شبکه راشا تودی خبر داده که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یک سال دیگر(دقیقا تا تا 14 سپتامبر 2018) تحریم‌های کوبا را تمدید کرد.

ترامپ تحریم‌ها علیه کوبا را یک سال دیگر تمدید کرد

در نامه‌ای که ترامپ خطاب به وزرای خارجه و خزانه‌داری منتشر کرده، آمده است: «من بدین وسیله در راستای منافع ملی (آمریکا)، تداوم اقدامات مقتضی (تحریمی) در ارتباط با کوبا را برای یک سال دیگر اعلام می‌کنم».

راشا تودی در گزارش خود می‌نویسد: «نامه (ترامپ خطاب به وزاری خارجه و خزانه‌داری) بر تحریم و محاصره اقتصادی کوبا تصریح دارد و شرکتهای آمریکایی را از واردات کالا از کوبا یا صادرات کالا به این کشور منع می‌کند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر