بازدید 5359

خاندان «کاسترو» قدرت را واگذار می‌کند

کد خبر: ۷۲۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 05 September 2017
رئیس جمهوری فعلی کوبا تا فوریه ۲۰۱۸ قدرت را واگذار می کند تا این کشور آمریکای لاتین شاهد رهبری فردی غیر از برادران کاسترو باشد.

به گزارش مهر به نقل از ای بی سی نیوز، کوبا از دیروز دوشنبه روند ۵ ماهه انتقال قدرت را که ظاهرا نشانه اتمام ریاست جمهوری «رائول کاسترو» است؛ آغاز کرد.

این فرایند سیاسی می تواند به منزله پایان دوره ۶۰ ساله حکومت خاندان کاسترو بر این کشور آمریکای لاتین باشد.

در طول ماه میلادی جاری (سپتامبر)، کوبایی ها در تشکل های کوچک گرد هم جمع می شوند تا نمایندگان شهرداری ها را مشخص کنند که اولین قدم برای آغاز سلسله انتخاباتی است که از سطح محلی آغاز و نهایتا منطقه ای و ملی می شود.

در سطح کلان، رقابت مجلس ملی تا ماه فوریه با هدف انتخاب رئیس جمهور و اعضای شورای دولت، برگزار می شود. کاسترو می گوید تا این تاریخ از سمت خود کناره گیری می کند اما همچنان به رهبری حزب کمونیست کوبا ادامه می دهد- جایگاهی که ضامن بقای قدرت او به عنوان برادر «فیدل کاسترو» رهبر فقید انقلاب کوبا است.  

رائول ۸۶ ساله در سال ۲۰۰۸ میلادی به ریاست جمهوری رسید و آغازگر برخی اقدامات جدید در روابط سیاسی و اقتصادی کوبا با سایر کشورها شد. در دوره وی که با ریاست جمهوری «باراک اوباما» در آمریکا مقارن بود؛ رابطه دیپلماتیک هاوانا-واشنگتن بعد از حدود نیم قرن از سر گرفته شد- رویدادی که معلوم نیست زیر سایه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چقدر دوام بیاورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل