بازدید 5305

تهدید ترامپ در ایالت‌های واشنگتن و نیویورک

کد خبر: ۷۲۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸ 05 September 2017
دو ایالت واشنگتن و نیویورک تهدید کردند که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برنامه حمایت از فرزندان مهاجران موسوم به «داکا» را لغو کند، از وی شکایت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، «باب فرگوسن» دادستان کل ایالت واشنگتن روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: اگر ترامپ این تصمیم خود را برای لغو این برنامه عملی کند، دفتر دادستانی کل شکوائیه ای علیه سیاست غیرقانونی و بی رحمانه وی تنظیم می کند و از مشمولان داکا حمایت خواهد کرد.
 
وی افزود: با گروه های حقوقی سراسر کشور همکاری نزدیکی داشتیم و انتظار داریم بقیه ایالت ها هم به ما ملحق شوند.
 
پیش از فرگوسن، فرماندار و دادستان کل ایالت نیویورک هم گفته بودند که اگر ترامپ داکا را ملغی کند، وی را تحت پیگرد قرار خواهند داد.
 
به گزارش رویترز، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک و «اریک اشنایدرمن» دادستان کل این ایالت در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که «اقدام رئیس جمهوری زندگی صدها هزار جوان را که فقط آمریکا را خانه خود می دانند، تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
در ماه ژوئیه نیز بیست دادستان کل در آمریکا در نامه ای به ترامپ نوشتند که اگر برنامه داکا را لغو کند «با تمام ابزارهای مناسب» از این برنامه دفاع خواهند کرد.
 
به گزارش ایرنا، «پال رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم روز جمعه از ترامپ خواست داکا را لغو نکند.
 
وی گفت: این کار او نیست. بلکه این کاری است که کنگره باید به آن بپردازد.
 
«اورین هچ/ Orrin Hatch» یکی دیگر از اعضا جمهوری خواه کنگره نیز گفت: من هم مثل رئیس جمهوری مدت هاست که از اجرای قوانین سفت و سخت مهاجرتی حمایت می کنم. اما به یک راه حل دائمی و عملی برای افرادی نیاز داریم که از کودکی به طور غیرقانونی وارد کشور شده اند اما خودشان در آن نقشی نداشته اند، با این حال، برای خودشان زندگی ساخته اند. چنین راه حلی باید در کنگره حاصل شود.
 
در همین حال، مدیران عامل شرکت های بزرگی مانند آمازون، اپل و فیسبوک روز جمعه از ترامپ خواستند تا قانون داکا را حفظ کند.
 
این مدیران که روسای جنرال موتورز، مایکروسافت و ایبی هم در میان آنها هستند، در نامه ای به ترامپ و اعضای ارشد دموکرات و جمهوری خواه در کنگره درباره تبعات لغو داکا هشدار دادند.
این مدیران در نامه خود گفتند که اخراج احتمالی فرزندان مهاجران غیرقانونی باعث خواهد شد تا «جوانان سختکوش توان کار قانونی در این کشور را از دست بدهند. لذا هر یک از آنها در معرض اخراج از کشور قرار می گیرد. اقتصاد ما 460.3 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.
 
داکا برنامه ای است که در سال 2012 به دستور باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا اجرا شد.
بر اساس این قانون، فرزندان مهاجران غیرقانونی که از کودکی به آمریکا رفته و در این کشور بزرگ شده اند، می توانند مجوز کار بگیرند. این قانون مانع از اخراج هشتصد هزار نفر شده است.
ترامپ روز سه شنبه درباره ابطال یا حفظ داکا تصمیم گیری خواهد کرد. رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته داکا را لغو کرده و به کنگره 6 ماه فرصت بازنویسی آن را بدهد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر