بازدید 7490

تاکید رئیس جمهور در حمایت از کارآفرینان

روز گذشته همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، در مراسمی با حضور دکتر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدی فرماندار پیشوا، سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران، محمد صفاری مدیریت شرکت شمه شیر و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلنگ‌زنی عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید شیر خشک،کره پاستوریزه و خامه در شهرستان پیشوا انجام گرفت.
کد خبر: ۷۲۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 29 August 2017
روز گذشته همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، در مراسمی با حضور دکتر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدی فرماندار پیشوا، سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران، محمد صفاری مدیریت شرکت شمه شیر و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلنگ‌زنی عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید شیر خشک،کره پاستوریزه و خامه در شهرستان پیشوا انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، در این مراسم دکتر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور طی سخنانی با تبریک هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: این دو یار صدیق امام و دو خدمتگزار مردم، عزیزانی بودند که برای تحقق آرمان های انقلاب و در راه خدمت به مردم عزیز جان خود را تقدیم کردند و به عنوان چهره های ماندگار در تاریخ باقی ماندند.

دکتر امیری افزود: راز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر به جهت این است که این دو انسان متعهد در مسیر الهی حرکت کردند و نیت خدایی داشتند و بر اعتقاد خود پای فشردند و به آرمان ها متعهد و معتقد باقی ماندند.

وی با تشریج بخشی از دستاوردهای دولت یازدهم، گفت: امروز ثبات اقتصادی به کشور بازگشته است و تورم ۴۵ درصدی مهار و تک رقمی شده است.

وی بیان داشت: ما با چالش ها و مشکلات زیادی از جمله در زمینه محیط زیست و مشکل آب در آینده روبرو هستیم و بالا بودن هزینه و پایین بودن راندمان نیزاز مشکلات دیگر است و یکی دیگر از چالش های مهم که دولت با آن درگیر است چالش اشتغال است.

دکتر امیری با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکل اقتصادی کشور را حل کنیم باید سالانه ۹۵۵ هزار شغل ایجاد کنیم، گفت: ایجاد این تعداد فرصت شغلی نیاز به همکاری همه بخش ها بویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد. 



همچنین محمدی فرماندار شهرستان پیشوا، در این مراسم گفت: کشاورزان این شهرستان با بهره گیری از ۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی ، سالانه یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می کنند. وی افزود  البته به دلیل محدودیت های منابع آبی، تنها ۱۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود. وی اظهار کرد: شهرستان پیشوا با وسعتی بالغ بر ۲۰۷ کیلومتر مربع ، از جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر برخوردار است که اغلب ساکنان این شهرستان به کشاورزی و دامداری مشغول  می باشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر ۸۰ هزار نفر شهروندان ایرانی، به همین تعداد نیز اتباع افغانستان نیز در پیشوا زندگی می کنند که کلیه امکانات فرهنگی ، اجتماعی و حتی فرصت های شغلی را در اختیار دارند.

در ادامه محمد صفاری مدیریت شرکت شمه شیر به عنوان بهره بردار در پروژه کارخانه تولید شیر خشک، کره پاستوریزه و خامه، اظهار داشت: این پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی در روستای چالتاسیون و اقع در شهرستان پیشوا، در زمینی به مساحت 60000 متر مربع و به زیربنای 10600 متر مربع احداث می گردد. وی افزود میزان سرمایه گذاری ثابت در این پروژه 1043157 میلیون ریال و  ارزش ماشین آلات داخلی به مبلغ 317611 میلیون ریال می باشد. صفاری در ادامه سخنان خود در این مراسم به ظرفیت های تولیدی در این کارخانه اشاره داشت و گفت: ظرفیت تولید سالانه شیرخشک پرچرب، 4294 تن و ظرفیت تولید سالانه شیرخشک کم چرب 25970 تن خواهد بود. همچنین ظرفیت تولید سالانه کره پاستوریزه 10066 تن و ظرفیت تولید سالانه انواع خامه 7300 تن خواهد بود. وی اظهار امیدواری کرد که بتوان در نوبت اول، 100 نفر و در نوبت دوم 81 نفر در این کارخانه مشغول به کار شوند.

همچنین در پایان مراسم دکتر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به سیاست دولت در حمایت از تولیدات داخلی افزود این حمایت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و تاکید مقام معظم رهبری است و همچنین آقای رئیس جمهور در حمایت از کارآفرینان و تسهیل روند امور مربوط به حوزه کارآفرینی و کنار گذاشتن موضوعات دیوان سالاری بسیار تاکید دارند و بنده نیز در حوزه اختیاراتم هر کمکی بتوانم در این راستا انجام خواهم داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر