بازدید 3651
روز گذشته رقم خورد؛

۵ سررسید مثبت آتی سکه / طلا هفته آینده با دیوار بزرگ سطوح مقاومتی روبرو خواهد شد

در معاملات آتی سکه در روز گذشته قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۰۹ درصد رشد به رقم یک میلیون و ۲۲۸ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین در بازار جهانی، برخی تحلیلگران بر این باورند که شاید طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند ولی برای باقی ماندن بالاتر از این سطح کار سخت و دشواری در پیش خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 27 August 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶ هزار و ۹۲۴ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۹۵۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار نقدی روز گذشته سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان و دلار آمریکا ۳۸۴۹ تومان فروخته شد.همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، مثقال طلا ۵۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته  و اونس در بازار جهانی طلا ۱۲۹۱ دلار داد و ستد شد.

همچنین در معاملات آتی سکه در روز گذشته نیز ۵ سررسید آتی سکه مثبت بودند ، به طوری که قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۰۹ درصد رشد به رقم یک میلیون و ۲۲۸ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز رشد ۰.۱۶ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۶۳ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۰۲ هزار تومان خریداری شد که نسبت به آخرین روز هفته گذشته  ۰.۲۷ درصد افزایش داشت.

به نقل از بورس کالای ایران، از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۲۴ درصد رشد قیمت با رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۲۴ درصد افزایش با رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزارتومان داد و ستد شد.


طلا هفته آینده با دیوار بزرگ سطوح مقاومتی روبرو خواهد شد

تحلیلگران بین المللی اعلام کردند، طلا طی روزهای آینده موضع تهاجمی خود را حفظ خواهد کرد و با دیوار مقاومتی 1300 دلاری روبرو خواهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا قرار گرفت و به 1292 دلار در هر اونس رسیده است.

جانت یلن ترجیح داد تا در نشست جکسون هول به جای پرداختن به سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا به وضعیت اصلاح قوانین مالی در این کشور بپردازد. وی در سخنانی تاکید کرد، اصلاح قوانین مالی در آمریکا موجب قوی تر و ایمن تر شدن اقتصاد شده است.

ماریو دراگی نیز بدون اشاره مستقیم به سیاست های پولی انبساطی اروپا درباره تهدید ناشی از سیاست های حمایتی بر رشد اقتصادی و توسعه تجارت آزاد صحبت کرده است.

این گزارش افزود: تحلیلگران اقتصادی بر سر این مساله اتفاق نظر دارند که قیمت طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد ولی برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری کار سختی در پیش خواهد بود. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده بین 1280 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود.

قیمت طلا در ماه اوت 2.3 درصد و از ابتدای امسال تاکنون بیش از 12.5 درصد رشد داشته است.

بارت ملک تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه تی دی اس تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا روندی صعودی خواهد داشت و برای شکستن سطح 1300 دلاری تلاش زیادی خواهد کرد و شاید بتواند این سطح را بشکند.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که شاید طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند ولی برای باقی ماندن بالاتر از این سطح کار سخت و دشواری در پیش خواهد داشت.

به نظر می رسد تنش های سیاسی در واشنگتن به خصوص وضعیت افزایش سقف بدهی های دولت فدرال می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

در حالی که احتمال تعطیلی دولت آمریکا به واسطه عدم افزایش سقف بدهی وجود دارد، تقاضای طلا در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو خواهد شد.

به نقل از سایت طلا، به نظر می رسد نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی آمریکا موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال کاهش یابد.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل