بازدید 3104
۲

معتادان متجاهر علت ۸۲ درصد سرقت‌ها

کد خبر: ۷۲۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 27 August 2017
فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌دره گفت: بیشتر سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «عباس حسنی» در جمع اعضای کمیسیون سرقت شهرستان خرم‌دره با اشاره به کاهش آمار سرقت در این شهرستان، اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال شاهد کاهش ۳۳ درصدی سرقت موتورسیکلت، کاهش ۲۸ درصدی سرقت قطعات خودرویی و کاهش ۳۳ درصدی سرقت قاپ‌زنی در شهرستان بودیم.

وی با بیان این‌که در مجموع در پنج ماهه نخست امسال در سرقت‌ها شاهد کاهش ۳ درصدی سرقت‌ها در شهرستان بودیم، خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد نیز در حوزه کشفیات سرقت در شهرستان با افزایش مواجه بودیم که این امر در سایه همکاری و تعامل حاصل شده است.

این مسئول تصریح کرد: به جهت حضور مأموران انتظامی به‌صورت حضوری و میدانی در دامداری‌ها و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه سرقت احشام شاهد کاهش ۶۶ درصدی در شهرستان بودیم.

حسنی با اشاره به این‌که در چند خیابان اصلی که وقوع جرم و بزه در آنجا محتمل است باید دوربین‌های مدار بسته افزایش یابد، تصریح کرد: افزایش دوربین‌ها در کشف سرقت و بازدارندگی از جرم موثر است، چون افرادی که اقدام به سرقت می‌کنند اغلب افرادی محاسبه‌گر هستند که همه جوانب را برای سرقت در نظر می‌گیرند.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۸۲ درصد سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بیشترین سن دستگیری‌ها نیز در رنج سنی ۲۷ تا ۳۷ سال است.

این مسئول با اشاره به فصل برداشت محصول، اظهار کرد: محصول برداشت شده انگیزه سرقت را در سارقان افزایش می‌دهد، از این‌رو کشاورزان باید مراقب محصولات برداشت شده خود باشند و تمهیدات لازم نیز برای جانمایی مکانی برای خرید و فروش محصولات در شهرستان اندیشیده شود.

وی با اشاره به این‌که بیشتر سرقت‌هایی که در فصل تابستان صورت می‌گیرد سرقت‌های خرد هستند، یادآور شد: در زمستان نیز بیشتر خانه‌باغ‌هایی طعمه سارقان می‌شود که نه مجهز به دوربین‌مدار بسته هستند و نه سرایدار دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
چرا اینارو تو کمپ های ویژه وسط کویر نمیبرن تا آدم شن ؟؟؟وقتی اینا نباشن سرقت ها اینقدر کم میشه چرا نمیبرنشون اونقدر نگهشون دارن یا بمیرن یا آدم شن.به اینا که نباید لطف و دلسوزی کرد. پس آسایش خیال مردم چی میشه؟؟
چرا سرقت میکنن خب؟؟؟
تاحالا به این فکر کردین؟؟؟
چرا کارها را ریشه ای حل نمیکنید؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل