بازدید 5414

«ترزا می» زمان کناره‌گیری خود را تعیین کرد

کد خبر: ۷۲۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 27 August 2017
رسانه های انگلیس گزارش دادند، «ترزا می» اوت 2019 را برای کناره گیری از سمت نخست وزیری تعیین کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از دیلی میل، هدف می از اینکه روز جمعه 30 اوت 2019 را زمان کناره گیری خود از قدرت اعلام کرده این است که حمایت نمایندگان پارلمانی را جلب کرده و مانع از ایجاد چالش در برابر نخست وزیری اش شود.
 
به نوشته روزنامه میرور، می پانزده نفر از اعضای حزبش را به محل اقامتش دعوت کرده و این خبر را به آنها داده است.
 
یک عضو حزب حاکم محافظه کار انگلیس گفت: کاملا روشن است که می در انتخابات بعدی رهبری ما را برعهده نخواهد داشت و سپتامبر 2019 در قدرت نخواهد بود.
 
تعدادی از سیاستمداران محافظه کار نامه ای را امضا کرده و از می خواسته اند کناره گیری کند. اما برای تعیین رهبر جدید محافظه کاران باید حداقل 48 امضا جمع شود.
 
انگلیس 29 مارس 2019 رسما از اتحادیه اروپا خارج می شود و پس از آن دوره انتقال آغاز می شود. روز کناره گیری ترزا می پنج ماه پس از این تاریخ تعیین شده است.
 
این در حالی است که قرار است از فردا دوشنبه دور تازه مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شروع شود.
 
ظاهرا دیوید دیویس وزیر برگزیت قصد دارد در دور تازه مذاکرات به اتحادیه اروپا اعلام کند تا زمانی که چارچوبی حقوقی برای مطالباتش ارائه نکند، مذاکرات متوقف شود. به نظر می رسد، این موضع جدالی شدید میان بروکسل و لندن ایجاد خواهد کرد.
 
میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد کمیسیون اروپا در دور قبلی مذاکرات تاکید کرده بود که انگلیس باید مشخص کند در قبال خروج از اتحادیه اروپا چه چیزی خواهد داد.
 
گفته می شود که اتحادیه اروپا خواهان دریافت 74 میلیارد پوند از انگلیس است. نشریه ساندی تلگراف اخیرا در گزارشی عنوان کرد که انگلیس با پرداخت 40 میلیارد یورو به عنوان هزینه خروج از اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل