بازدید 3249

شکایت اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از دولت ترامپ

کد خبر: ۷۲۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴ 12 August 2017
«اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا/ACLU» در دادخواستی جمعی از دولت ترامپ به دلیل بازداشت مهاجران نوجوان بر پایه «ادعاهای بی اساس ارتباط گروه های خرابکار» شکایت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، این دادخواست که دیروز (جمعه) ارائه شد، «جف سشنز» وزیر دادگستری، اداره مهاجرت و گمرکات (ICE) و وزارت بهداشت و اداره خدمات انسانی اسکان پناهندگان را هدف گرفته است.
 
اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در اطلاعیه ای اداره مهاجرت و اداره اسکان پناهندگان را به بازداشت کودکان و انتقال آنها به بازداشتگاه ها بدون اطلاع والدین یا وکلایشان متهم کرد.
 
این نهاد همچنین اداره مهاجرت را به بازداشت و اخراج مهاجران نوجوان «به بهانه مقابله با گروه های خرابکار خیابانی فراملی» و بازداشت آنان بر اساس «اتهام های بی اساس وابستگی به گروه های خلافکار و گزارش های مخدوش از سابقه کیفری آنان» متهم کرد.
 
«استفان کانگ» از وکلایی که با «پروژه حقوق مهاجران در اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا» همکاری می کند، اظهار داشت: از نوجوانانی صحبت می کنیم که برای زورآزمایی با یک دوست یا نشان دادن تعصب به کشورشان السالوادور انتخاب شده و مورد توجه قرار گرفته بودند.
 
وی افزود: اداره اسکان پناهندگان بر این عقیده است که مهاجران نوجوان باید به دلیل ظاهر یا کشوری که از آنجا آمده اند باید پشت میله های زندان قرار بگیرند.
 
اتحادیه آزادی های مدنی درصدد آزادی نوجوانان بازداشت شده و همچنین جلوگیری از تکرار موارد مشابه است. از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسیده، این نهاد چند بار از دولت وی شکایت کرده است. شکایت از دستور اجرایی ترامپ مبنی بر ممانعت از ورود اتباع تعدادی از کشورهای مسلمان به آمریکا نمونه ای از این شکایت هاست.
 
چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نیویورک سخنانی گفته بود که پلیس در هنگام بازداشت مظنونان باید با خشونت برخورد کند. این اظهارات انتقادات زیادی را برانگیخت.
اداره مهاجرت در اواسط بهار اعلام کرد که بیش از هزار و سیصد نفر را در جریان مقابله با گروه های خلافکار بازداشت کرده است.
 
سرکوب گروه های خلافکار با مواضع شدید دولت ترامپ در قبال مهاجران قانونی و غیرقانونی همزمان شده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار