بازدید 3014

افزایش صادرات چین، انتظارات را بر آورده نکرد

صادرات چین در ماه جولای کمتر از آن‌چه انتظار می‌رفت افزایش یافت و تراز تجاری با آمریکا هم کمتر شد.
کد خبر: ۷۲۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 11 August 2017
صادرات چین در ماه جولای کمتر از آن‌چه انتظار می‌رفت افزایش یافت و تراز تجاری با آمریکا هم کمتر شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری شین هوا، صادرات چین در ماه جولای به دلار ۷.۲ درصد (۱۱.۲ درصد به یوان) رشد کرد و واردات آن ۱۱.۰ درصد به دلار (۱۴.۷ درصد به یوآن) افزایش یافت که هر دو از آن‌چه انتظار می‌رفت کمتر بود.

افزایش صادرات چین، انتظارات را بر آورده نکرد

تحلیل‌های انجام شده پیش‌بینی کرده بود: در ماه جولای صادرات چین به دلار ۱۰.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و واردات این ماه هم طبق پیش‌بینی باید ۱۶.۶ درصد به دلار افزایش می‌یافت.

این درحالی است که در ماه جون واردات چین ۱۷.۲ درصد و صادرات آن ۱۱.۳ درصد نسبت به سال قبل به دلار افزایش یافته بود.

طبق گفته «جولیان ایوانز پریچارد»، اقتصاددان چین در کپیتال اکونومیکس، این کاهش رشد را می‌توان تا حدودی به تاثیر منفی قیمت در ارتباط با کاهش تورم قیمت تولیدکننده مرتبط دانست.

«راجیو بیسواس»، اقتصاددان ارشد آی‌اچ‌اس مارکیتز در امور آسیا و اقیانوسیه می‌گوید: علی‌رغم کند شدن رشد تبادلات تجاری، صادرات و واردات چین همچنان نسبت به سال قبل با قدرت در حال رشد است.

موازنه تجاری ماه جولای چین ۴۶.۷۴ میلیارد دلار بود در حالی‌که سرریز تجاری این کشور با آمریکا ۲۵.۲ میلیارد دلار شد. پس از تنش‌های اخیر بین این دو غول اقتصاد درباره فعالیت‌های تجاری، تجارت بین این دوکشور به دقت تحت نظارت بود.

یک ماه قبل داده‌های کالاهای چین نشان داد چین یک سرریز تجاری ۲۵.۴ میلیارد دلاری با ایالات متحده دارد.

«بیسواس» از آی‌اچ‌اس می‌گوید که تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، پس از این‌که چین در مورد تحریم‌های سخت‌تر کره شمالی همکاری کرد، کاهش یافته است.

«ایوانز پریکارد» می‌گوید: علی‌رغم جهت رو به بالای رشد چین در انتهای ربع دوم سال، در حال حاضر به نظر می‌رسد که رشد این کشور در حال افول است.

«پریکارز» ادامه داد: البته کاهش بیشتر از این رشد صادرات چین، به علت چشم‌انداز مثبت شرکای تجاری این کشور، محدود خواهد شد.

ناظران بازار، قبل از دیدار حزب کومونیست در پاییز به دقت به فعالیت‌های تجاری دومین اقتصاد بزرگ جهان چشم دوخته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان