بازدید 4537

واکنش رییس سابق پارلمان اروپا به لفاظی‌های ترامپ

کد خبر: ۷۲۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵ 11 August 2017
مارتین شولتز رییس سابق پارلمان اروپا و رییس حزب سوسیال دموکرات آلمان روز پنجشنبه از تهدیدات دونالد ترامپ رییس جمهوری علیه کره شمالی انتقاد کرد و گفت: ما نیازمند پاسخ های منطقی به رفتارهای غیرمنطقی کره شمالی هستیم.

به گزارش ایرنا، مارتین شولتز که رقیب اصلی آنگلا مرکل برای کسب مقام صدر اعظمی آلمان در انتخابات مهر ماه است، در گفتگو با خبرنگاران در برلین گفت: نحوه برخورد رییس جمهوری آمریکا با اوضاع شبه جزیره کره نباید هرگز از حمایت اروپا یا آلمان برخوردار شود ؛ ما باید از تمام کانالهایی که در دسترس داریم برای تنش زدایی استفاده کنیم و این پیام را به آقای ترامپ برسانیم که لفاظی های او خطرناک است و می تواند در هر لحظه منجر به یک مناقشه بشود.
وی تاکید کرد: ما نیازمند پاسخ های منطقی به رفتار غیرمنطقی یک دیکتاتور هستیم.
 
پیش از این نیز 'زیگمار گابریل' وزیر امور خارجه آلمان روزگذشته در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی ZDF ، از اظهارات ترامپ علیه کره شمالی انتقاد کرد و نسبت به تشدید مناقشه با این کشور و بروز جنگ اتمی هشدار داد.
 
گابریل گفت: چنین لفاظی هایی باعث ایجاد نگرانی و ترس می شود مانند زمانی که در جنگ جهانی اول نیز یک موضوع بی اهمیت و تهدیدها به جنگ منجر شد.
 
'سباستین کورتز' وزیر امور خارجه اتریش هم روز پنجشنبه با انتشار پیامی ضمن ابراز نگرانی عمیق از تحولات کره شمالی، افزود: نیازمند تبعیت از قطعنامه های سازمان ملل و تنش زدایی از طریق دیپلماسی هستیم.
 
به گزارش ایرنا ، در روزهای اخیر تنش و جنگ لفظی بین کره شمالی و آمریکا شدت گرفته و پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ، کره شمالی را به 'آتش و خشمی که جهان نمونه اش را ندیده است' تهدید کرد، 'کیم راک گیوم' فرمانده واحدهای موشکی کره شمالی گفت: ما برای انجام یک اقدام نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و نزدیک پایگاههای آمریکا در گوام آماده ایم و زمان آن نزدیک شده است. با بالا گرفتن جنگ لفظی میان کره شمالی و آمریکا، پیونگ یانگ می‌گوید طرح حمله و شلیک چهار موشک میان‌برد به جزیره گوام تا هفته آینده، حاضر می‌شود. بیان این اظهارات توسط کره شمالی پس از آن مطرح شد که آمریکا به این کشور هشدار داده است اقداماتی انجام ندهد که نتیجه آن به نابودی دولت و حکومت این کشور منجر شود.
 
از سوی دیگر ، ترامپ روز پنجشنبه پس از دیدار با مشاوران امنیتی خود بار دیگر در ادامه تهدیدهایش گفت: کره شمالی (در صورت اقدام نظامی) اتفاقی برایشان می‌افتد که هیچ گاه حتی فکرش را هم نمی‌کردند.
 
وی گفت: شاید پاسخم به پیونگ یانگ به اندازه کافی سخت‌گیرانه نبوده است. اشاره او به اظهارات روز سه‌شنبه‌اش خطاب به دولت کره شمالی است.
 
ترامپ گفت: دوست ندارم اشاره کنم که چکار خواهم کرد اما درباره کره شمالی برای رویدادهای بسیار متفاوتی آماده می شویم . ترامپ درباره تهدیدات رهبر کره شمالی گفت: او نمی تواند از مجازات این کار فرار کند؛ این یک بازی کاملا جدید است؛ بگذارید ببینیم با گوام چه می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها