بازدید 3531
دیروز رقم خورد؛

انعقاد بیش از ۴ هزار قرارداد آتی سکه/ طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا

در معاملات آتی سکه در روز گذشته ، هر ۵ سررسید روند منفی را طی کردند. همچنین قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۱۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 08 August 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴ هزار و ۶۵۸ قرارداد رسید و ارزش معاملات نیز از ۶۳۵ میلیارد ریال فراتر رفت.

به گزارش تابناک اقتصادی، در معاملات آتی سکه در روز گذشته ، هر ۵ سررسید روند منفی را طی کردند ، به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۰۹ درصد افت به رقم یک میلیون و ۲۳۶ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

قرارداد سکه آتی سررسید آبان ماه نیز افت ۰.۱۸ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۶۹ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۰۴ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز ماقبل خود ۰.۲۶ درصد کاهش داشت.

به نقل از بورس کالای ایران، از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۱۶ درصد کاهش قیمت با رقم یک میلیون و ۳۳۸ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۹ درصد افت با رقم یک میلیون و ۳۷۴ هزارتومان داد و ستد شد.

ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را تثبیت کرد

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته است.

در حالی که انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال را بیشتر کرده است، این مساله موجب افزایش نسبی ارزش دلار شده و در نهایت قیمت جهانی طلا را نزدیک به پایین ترین سطح خود  در 2 هفته اخیر تثبیت کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.1  درصد افزایش به بیش از 1259 دلار رسیده است.

ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده است. انتشار آمارهای مثبت اشتغال آمریکا در ماه جولای تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.  هنوز این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد. ولی جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس در اظهارات مهمی تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که اگر نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده افزایش پیدا نکند، فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش ندهد حتی اگر شرایط بازار کار و اشتغال بهبود یابد.

فدرال رزرو آمریکا قصد دارد به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد ولی نرخ تورم این کشور طی ماه های گذشته به کمتر از این هدف رسیده است.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در تازه ترین اظهارات خود درباره بحران کره شمالی گفت: هنوز فرصت برای مذاکره با کره شمالی وجود دارد و واشنگتن مایل به گفتگو به پیونگ یانگ است البته اگر این کشور دست از آزمایش های موشکی اش بردارد.

ادامه روند صعودی ارزش سهام در بازارهای آسیایی اروپایی و آمریکا فشار زیادی را بر قیمت و تقاضای طلا در بازارهای بین المللی وارد کرده است. البته بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.03 درصد کاهش به کمتر از 786 تن رسیده است. این رقم در روز جمعه به بیش از 787 تن رسیده بود.

نتایج تازه ترین نظرسنجی ها در بریتانیا نشان می دهد که مردم این کشور از عملکرد ترزا می نخست وزیر در مدیریت و هدایت مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا رضایت ندارند.

به نظر  می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. (سایت طلا)


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر