بازدید 14689

روایت نماینده اصولگرا از عکس‌ سلفی با موگرینی

کد خبر: ۷۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 07 August 2017
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی می‌گوید نمایندگان از موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف خواسته‌اند تا شعار مرگ بر امریکا بدهد.
 
به گزارش روزنامه ایران، ابوالفضل حسن‌بیگی خود یکی از نمایندگانی بوده که در گعده اطراف مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حاضر  بوده است. او که از طیف اصولگرایان منتقد دولت محسوب می‌شود، اعتقاد دارد که پرداختن به مسأله عکس یادگاری نمایندگان با موگرینی، زیر سؤال بردن عظمت مراسم تحلیف است.
 
در مراسم تحلیف رئیس جمهوری برخورد برخی از نمایندگان با خانم موگرینی حاشیه‌ساز شد.
 
شما هم در آن جمع که با ایشان عکس یادگاری می‌گرفتند، حضور داشتید. نظرتان درباره بازتاب این رفتار چیست؟
 
همان طور که اطلاع دارید، در مراسم تحلیف مقامات و هیأت‌های حدود 100 کشور خارجی حضور داشتند و مسئولان برجسته‌ای از پنج قاره دنیا به مجلس آمده بودند. خصوصاً بعد از اقدام تروریستی داعش در مجلس حضور این هیأت‌ها از این جهت مهم بود که آرامش و امنیت ما را از نزدیک ببینند و متوجه شوند که آن حمله تنها یک اتفاق استثنایی بوده. این مراسم با شکوهی که در مجلس برگزار شد و حرکت بزرگی که در تحلیف ریاست جمهوری صورت گرفت، واقعاً برای شأن جمهوری اسلامی مثبت بود. در حاشیه این مراسم هم نمایندگان با برخی از میهمانان خارجی و از جمله خانم موگرینی دیدار و از آنها استقبال کردند.
 
اما آنچه  در عکس‌ها دیده می‌شود، قدری متفاوت از استقبال از ایشان است. بیشتر اشتیاق نمایندگان برای گرفتن عکس یادگاری در تصاویر دیده می‌شود.
 
نه این طور نبود. من خودم آنجا شاهد بودم یک نماینده به خانم موگرینی گفت ما امیدواریم روزی هم شما شعار مرگ بر امریکا بدهید. نمایندگان در آن قسمت بیشتر درباره برجام با خانم موگرینی حرف می‌زدند و می‌خواستند پیام خود را به ایشان بدهند.
 
چه پیامی؟ خب این پیام‌ها قطعاً در دیدارهای رسمی داده شده.
 
به  هر حال آنجا بهتر بود خانم موگرینی  بداند حرف همه ما یکی است. نمایندگان به ایشان گفتند ملت ایران قوی است و ما از اروپا انتظار داریم که به برجام پایبند بماند و وارد بازی دولت امریکا نشود. چند نماینده و از جمله خود من هم بلند گفتیم مرگ بر امریکا و درود بر اروپا.
 
واکنش خانم موگرینی چه بود؟
 
ایشان هم قدری صحبت کرد و تشکر کرد از نمایندگان و گفت که ما پایبند به برجام هستیم و تأکید کرد ایران کشور بزرگ و با عظمتی است. البته من قدری با ایشان فاصله داشتم و صف دوم بودم. اول از همان دور برخی صحبت‌ها رد و بدل شد و بعد خانم موگرینی جلو آمد و چند جمله‌‌ای باز بین ایشان و نمایندگان رد و بدل شد و آخر سر هم عکس یادگاری گرفتیم.
 
صحبت‌هایی که می‌گویید، به زبان فارسی با ایشان مطرح شد؟
 
بله، نمایندگان به فارسی می‌گفتند.
 
خانم موگرینی مترجم داشت؟
 
نه. فقط آقای قشقاوی کنارش بود.
 
خب چطور متوجه حرف‌های شما می‌شد؟
 
آقای قشقاوی با ایشان صحبت می‌کرد و فکر کنم صحبت‌ها را منتقل می‌‌کرد. بعد از صحبت‌ها هم خانم موگرینی علامت شست که نشانه تأیید در فرهنگ اروپایی است، به نمایندگان نشان داد. کل ماجرا همین بود. اما یک عده گویا دوست دارند که عظمت آن مراسم را زیر سؤال ببرند و در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حرف‌هایی می‌زنند که درست نیست.
 
البته فقط رسانه‌ها نبودند. مثلاً آقای سلیمی، نماینده مجلس و عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفته‌ است شاید موضوع به این هیأت کشیده شود و این رفتار را نشان دهنده خودباختگی در برابر غرب خوانده است.
 
در مراسمی با این عظمت برای اولین بار و آن هم زیر بار فشار ترامپ نزدیک 100 هیأت خارجی آمده بودند و صحبت‌های رؤسای سه قوه هم واقعاً مثبت و مستحکم و سازنده بود. این حرف‌ها بیشتر حاشیه‌سازی است. بنده خودم یک اصولگرا و عضو فراکسیون ولایی مجلس هستم و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم عضویت دارم، چطور در مقابل غرب خودباخته باشم؟ اینها برچسب‌هایی است که دارند به نمایندگان مجلس از طیف‌های مختلف می‌زنند. همکاران اصلاح‌طلب ما هم این طور نیستند. واقعاً این حرف‌ها دور از شأن نظام جمهوری اسلامی و عظمت ایران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۰
خانم فدریکا موگرینی در مراسم عکس سلفی به نمایندگان قول صددرصد داد مشکلات مردم را در تمام زمینه ها حل و فصل کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
هنوز هم زشتی کارشون رو قبول نمی کنن
خانم موگرینی یک مقام سیاسی و اجرایی اروپایی است . ایشان که نماینده نهضت های آزادی بخش و کمونیستی نیست که شعار مرگ بر آمریکا بدهد . چرا نمایندگان به خاطر این آبروریزی دنبال توجیه هستند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
همه کشورها به دنبال تامین منافع ملی خودشون هستند و کشورهای اتحادیه اروپا هم
همینطور هستند.
چرا مسولین محترم ما فکر میکنند که اروپا با ملت و دولت ما همراه هستند که میگن درود بر اروپا ؟ مگه همین کشورهای اروپایی تو موضوع تحریمها و یا در سالهای جنگ دشمنی ای موند که با ما نکرده باشند؟
ملت انتظار دارند مسولین و نمایندگانشون دانا و هوشیار باشند.
گول لبخند های ظاهری اونها رو نخورند و به فکر منافع ملی و ملت خودشون باشند.
خود باخته نباشند و غرور و افتخار ملی رو زیر سوال نبرند.
لاپوشی بعد از سوتی!!!!!!!!!!!!!!
در اینکه رفتار برخی آقایان شرکت کننده، مناسب مراسم در حضور میهمانان خارجی و متناسب با عظمت کشورمان (برابر گفته خانم موگرینی) نبوده شکی نیست. مردم عزیز باید در انتخاب نمایندگانشان دقت بیشتری نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
بیشتر شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها باید دقت کنه. با این گزینه ها که پیش روی ملت هست نتیجه هم می شه همین آدمای ندید بدید
عجب
واقعا جای تاسف داره
بهتر بود هیئت رئیسه مجلس بجای اینکه با چیدمان صندلی راه نمایندگان را به قسمت مهمانان مسدود کرده بود، سیم خاردار میکشید
"بعد از صحبت‌ها هم خانم موگرینی علامت شست که نشانه تأیید در فرهنگ اروپایی است، به نمایندگان نشان داد.
D:
توجیه اشتباه بدتر از خود اشتباه است.
این نمایندگان در مورد شعور مردم چه فکری کرده اند؟
جالب است نمایندگان اینهمه حرف زدند با خانم موگرینی انهم از راه دور و این نماینده چقدر با حرارت حرف میزند که من چنین و چنان به خانم موگرینی گفتم بعد میگوید فکر میکنم اقای قشقاوی اینها را برای خانم موگرینی گفته باشد.
نمایندگان به خانم موگرینی گفتند ......؟!!!! واقعا شما از میتونید با ایشون انگلیسی صحبت کنید ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
++++++++++++++++++++++++++++++++
توضیحات این آقا خوب بود ولی نمی دانم چرا خودش را به تغافل زده است .
رفتار نمایندگان مجلس خیلی خیلی خارج از عرف و دیپلماتیک و تحقیر و به دور از شان ملت بزرگ ایران بود .
هر وقت مپاین تصاویر را می بینم از این رفتار هیجانی آقایان خجالت می شکم . جالب این است که وقتی دختر ترامپ به عربستان سفر کرده بوده در رسانه های ما دنبال نگاه سران عربستان بودند که ببینند که چه گونه بعضی آنها زیر چشمی به او نگاه می کنند !!
حالا شاهد این رفتار زشت هستیم
دقیقا همون طور که چند تا دانشجو را می کشونن کمیته انضباطی اینا هم باید به جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان جوئاب پس بدهند و در پرونده شان ثبت شود.............
مردم باید در انتخاب نمایندگان دقت کنند
تفاوت بین اصولگرا و اصلاح طلب
نمایندگان اصلاح طلب به اشتباه بودن کار خود اعتراف کردند و پدیرفتند که این کارشان دور از شان ملت و نمایندگان آنها بود و برخی عذرخواهی کردند.
نماینده اصوالگرا فرا فکنی کرد و کلا موضوع را نفی کرد و از مسئول سیاست خارجه اتحادیه ارپا خواست که بگوید مرگ بر آمریکا!
بهد بیاین بگین چرا اصولگراها رای نمیارن؟ چرانظراتشون برای مردم بی اهمیت شده؟ چرا با بسیج تمام نیروها هم در مقابل اصلاح طلب ها همواره بازنده اند.
برادران اصولگرا لطفا به خود بیایید.
آخیش خیالمون راحت شد. پس همش صحبتهای دیپلماتیک بوده . ما ذهنمون متاسفانه خرابه، فکر میکردیم برای خودشیرینی داشتن سلفی می‌گرفتن
عجب !!! فرق مذاکره و عکس سلفی را هم فهمیدیم !!!!
باشه بابا , اصلا شما همتون زورو, من بودم آویزون شدم واسه عکس گرفتن
اصولگرایان انگار اصلا تصمیم ندارند که سرشان از زیر برف بیرون بیاورند...
صف دوم بودید که ثوابش کمتره که ..
سعی کنید همیشه صف اول باشید ..
اجرکم عند ا...
هی بفرمایید کشور ما چرا اینچنین هست ان چنان است
وقتی اگاهی اینقدر لبریز شده که بدنبال افراد مشتاق قدرت راه می افتیم کجا غذا سرو می کنندکجا بد و بیراه می گویند خوشمان می اید با خود می گوییم چه فرد شجاع وغلدر ی بعدش به او رای می دهیم باید بفکر چنین اتفاقاتی باشیم وقتی بدنبال حقیقت و شایسته سالاری نباشیم و تسلیم خواسته های دیگران باشیم بیش از این نباید توقع داشته باشیم واقعا این قدر خواری شایسته مردم این مرز وبوم نیست از مجلس می خواهیم دستورالعملی تصویب تا بعضیها در بدو ورود به مجلس آموزش ببینند ازمون دهند و رفتار بین المللی یاد بگیرند
بخدا غصم میگیره...
حرف های این نماینده اصولگرا عذر بدتراز گناه است مردم را چه فرض کرده است؟ داشتیم مذاکره می کردیم... به موگرینی گفتیم شعار مرگ بر آمریکا بده آیا بچه خودت هم این حرف های پدر... خودش را باور می کند؟
چیزی که غصه دارد اینست که از هیچ داستان ها ساخته میشود و هیاهو به پا میشود. دست از این بچه بازی ها و کینه شتری ها بردارید. جالب اینکه حتی مخالفین نظام نیز از این مسئله سوء استفاده کرده و آتش بیار معرکه میشوند و ساعت ها برنامه در تمسخر نظام و ملتمان میسازند.آنچه باعث شرمندگی است فساد اقتصادی و پدیده رانت خواری و آقازاده سالاری است.از نماینده ای تعجب میکنم که برای خوشایند دیگران معذرت خواهی کرده است.
واقعا اینان نمایندگان ملت هستند؟
به نظرم احساس عزت و افتخار بالاترین احساسی است که نمایندگان به موکلان خود منتقل می کنند. بنده که واقعا احساس شرم کردم و از خود پرسیدم عزت مورد خواست حضرت امام و مقام معظم رهبری کجا و عملکرد شرم آور برخی قانونگذاران کجا؟ سوال جدی تر این است که این نوع نگاه در قانونگذاری و روابط بین کشورها هم منتقل می شود؟ مگر می شود نشود؟ نمونه هایش را بعینه می بینیم. ای وای من!
به قول آقای رجبی:
بوعلی سینا می‌گوید: "اگر برای یک کار غلط هزار دلیل بیاوری، می‌شود هزار و یک غلط"
متاسفانه این واقعیت جامعه و کشور ماست. به ظاهر از غرب بیزاری میجویند تا پست و مقامشون حفظ بشه از اونطرف بچه هاشونو از چپ و راست میفرستند غرب و برای سلفی گرفتن با غربیها بی تابی میکنند.

سلفی گرفتن اشتباه بود. اما اشتباه دیگر اینکه این همه نماینده با شوق و ذوق با این خانم عکس گرفته اند. انگار نه انگار که اینها نماینده مجلسند نه مردم کوچه و بازار که تا یک اروپایی می بینند برای او ابراز احساسات می کنند. آیا یک نماینده اینقدر باید عوامانه برخورد کند؟! بدیهی است نماینده ای که تا دیروز نهایتا در یک شهر کوچک مشغول بوده امروز از دیدن نماینده اتحادیه اروپا به این گونه وجد بیاید اما نمایندگان قدیمی تر فکر نمی کنند که شان آنها در حد وزیر مملکت است و باید پرستیژ و منزلت کاری را در برخورد با یک خانم خارجی رعایت کنند و جایگاه خودشان را تحقیر ننمایند؟!

چرا کسی نمی رود با رئیس مجلس کره جنوبی یا ژاپن یا سنگاپور و مالزی عکس یادگاری بگیرد؟
باید قبول کرد که تغییرات فرهنگی عمیق و واقعی در کشور هنوز با گذشت 40 سال از انقلاب دشوار است یا اصلا صورت نگرفته است و غربگرایی و شیفتگی به آن ریشه ای بسیار عمیق دارد که باید واکاوی و موشکافی بسیار دقیقی راجع به آن صورت بگیرد.
خواهشا" التماسا" تمنا میکنیم بیش از این هم نزنید.....!!!!!!!!!!!!!
جان؟؟؟؟؟!!!!!! ((پرداختن به مسأله عکس یادگاری نمایندگان با موگرینی، زیر سؤال بردن عظمت مراسم تحلیف است)) شما به اصطلاح این عظمت رو زیر سئوال بردید ... ما باید جوابگو باشیم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
((((نمایندگان در آن قسمت بیشتر درباره برجام با خانم موگرینی حرف می‌زدند و می‌خواستند پیام خود را به ایشان بدهند)))
یا خدا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خواهشا" دیگه توضیح ندن!!! حالمون بد شد!!!!!!
بعضی وقتها سکوت کردن بهترین کاره!!
بسه بسه بسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسههههه دیگه توجیح و عذر بدتر از عمل.......
هر موضوعی را باندی و سیاسی می کنبد اتفاقی که افتاد آنقدرها هم مهم نبود تو کل کشورها اینقدر از این سلفی ها با سیاستمداران میگیرند که حد و حساب ندارد
با این حساب شورای محترم نگهبان باید در عمق و بعد نظارت استصوابی تجدید نظر کند!
آقای معاون مثلا" اصولگرای کمیسیون سیاست خارجی مجلس٫ظاهرا" شما هم میخواهید نان را به قیمت حسن روحانی بخورید.
بهتر است در دوره آینده مجلس، دانستن زبان انگلیسی از شروط کاندید و نماینده شدن باشد.
تازه مردم یه چیزی هم به آقایان سلفی بگیر بدهکار شدند!
دریغ از ایران
دیگه نگید آدم حالش بد میشه
خیلی بدبختیم به خدا
توجیه کند کاری از خودش تهوع آور تر است
آقای سعید میشه بگید غیر از فرجی نماینده شیراز چه کسی از اصلاح طلبان عذرخواهی کرد؟
با چنین نمایندگانی آیا امیدی برای مردم وجود دارد ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان