بازدید 22493

برج میلاد در خطر«کج شدن» و فروریختن؟

کد خبر: ۷۱۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶ 07 August 2017
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از احتمال ریزش و یا کج شدن برج میلاد در پی عدم ایمنی گود مجاور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی تندگویان درباره گود رها شده جنب برج میلاد با بیان اینکه فاز ۲ برج میلاد شامل مرکز تجارت جهانی، مجتمع تجاری، پارکینگ هتل پنج ستاره و فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده است گفت: حدودا دو هکتار برای اجرایی کردن فاز دو برج میلاد در نظر گرفته شده است که بر این اساس برای مرکز تجارت جهانی ۱۲۰ هزار متر مربع و مجتمع تجاری ۶۳ هزار متر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای برج میلاد ۵۰۰۰ پارکینگ نیز پیش بینی شده بود که در این راستا از طراحان مختلف دعوت شد که نسبت به ارائه طرح‌های خود اقدام کنند، گفت: پس از بررسی‌های مختلف سرانجام طرح "زاها حدید" برای ساخت هتل برج میلاد در فاز دوم برنده شد؛ اما بنا به دلایلی شورای شهر  طرح برنده شده را تایید نکرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال ۹۰ طراحی از سوی مهدی چمران رد شد و قراردادی با شرکت "مهرآفرین ناجا" بدون هماهنگی با شورا و بدون برگزاری مناقصه بسته شد، ادامه داد: شهرداری تهران ساخت کل فاز دو برج میلاد شامل هتل مجتمع تجارت جهانی، مجتمع تجاری، پارکینگ، هتل پنج ستاره و نمایشگاه را به شرکتی وابسته به نیروی انتظامی داد.

تندگویان با بیان اینکه در سال ۹۲ شورای شهر وقت متوجه این قرارداد می‌شود گفت: شورا با مدل واگذاری مخالفت می‌کند چرا که بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده فیمابین پلیس و شهرداری مقرر شده بود که بعد از اتمام کار ساخت، ۳۱ درصد سهام به ناجا و ۵۱ درصد سهام نیز در اختیار شهرداری بماند و مابقی درصد مانده نیز به بنیاد تعاون ناجا تعلق گیرد که در کل درصد شهرداری از فاز دو برج میلاد ۵۱ درصد و سهم نیروی انتظامی نیز ۴۹ درصد می‌شد. که شورای وقت مخالفت کرد و مانع ادامه کار شرکت پیمانکار شد.

وی با بیان اینکه شرکت مذکور برای ساخت هتل گودبرداری عمیقی انجام داده بود که پس از مخالفت شورای شهر با نوع و مدل قرارداد و واگذاری نیمه کاره رها شد، گفت: پس از اعتراض اعضای شورای شهر قرارداد با پیمانکار را لغو و مشارکت نیز ملغی می‌شود؛ اما هیچ کدام از طرفین مسئولیت گود رها شده کنار برج میلاد را نمی‌پذیرند.

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه متاسفانه گود کنار برج میلاد رها شده و تقریبا صاحبی ندارد گفت: بارها در این خصوص به شهرداری تهران تذکر داده‌ایم اما تا کنون شهرداری مجموعه‌ای را معرفی نکرده که حداقل ساماندهی ادامه پروژه را انجام دهد.

تندگویان با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون گود برج میلاد رها شده است و این در حالیست که عمر مفید نیلینگ چهار سال است و حالا این گود نیازمند استحکام سازی است، گفت: حالا ما با یک گود پرخطری مواجه هستیم که دقیقا در کنار برج میلاد قرار دارد و بار برج بر روی این گود سنگینی می‌کند. به طوریکه با اولین شکاف در گود، شاهد خواهیم بود که پایه‌های برج مقاومت خود را از دست داده و برج به درون گودال ۴۰ متری سقوط خواهد کرد و در خوشبینانه‌ترین حالت برج میلاد کج خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه دو بارها به سازمان سرمایه گذاری مشارکت شهر که این پروژه مشارکتی زیر نظر آنها است درباره وضعیت برج میلاد تذکر داده است، گفت: متاسفانه در نامه‌ای که شهرداری منطقه دو در تیرماه ۹۶ برای سازمان سرمایه گذاری مشارکت شهر تهران نوشته عملیات گودبرداری را بدون رعایت اصول و قواعد فنی و ایمنی دانسته و ضمن توقف هر گونه عملیات ساختمانی اعلام کرده که ممکن است این گود علاوه بر آنکه ایمنی ساختمان‌های مجاور را در معرض خطر قرار می‌دهد، معابر مجاور را نیز درگیر کند. اما متاسفانه هیچ عکس العملی از سوی شهرداری تهران در خصوص این مهم انجام نشده است.

تندگویان افزود: بارها در خصوص وضعیت گود رها شده برج میلاد هشدارهای لازم داده شده است اما متاسفانه شهرداری در این خصوص بی توجه است و هر گونه خسارت جانی و مالی در پی حادثه احتمالی در این محدوده متوجه شهرداری خواهد بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۵
آقای قالیباف چه خبر؟ از 96 درصد و 4 درصد چه خبر؟\
کِی توی ایران کسی مسئولیت قبول کرده که بخواد این بار دومش باشه!
سلام ساختن برج های تجملاتی در قلب ترافیکی تهران نادیده گرفتن اصول شهرسازی و حقوق شهروندی است. بزرگراه های همت و حکیم واقعاً کشش اضافه ترافیک ناشی از این طرح را ندارند
درود برشما
این همه معمارخوب ایرانی توی ایران یاخارج از کشورهست بعد طراح عراقی رو انتخاب می کنید؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟تازه اونم عراقی که عراق یه ساختمان خوب هم ندارن حتی قبل از جنگ
پاسخ ها
حسین
| Germany |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
عریز حدید فقط عراق به دنیا اومد مثل جابز که سوری هست
حدید اصلا پروژه تو عراق اجرا نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
با چرا عراقي موافقم اما نه با معمار ايراني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
شما چرا نژاد پرستانه برخورد مي‌كني؟ اصلا زاها حدید رو مي‌شناسي؟ بدن اطلاعات كافي اظهار نظر كردن بي انصافي در حق بقيه است
بی توتهران چیست آیا از بلندی دیده ای
آسمانی تیره برجی کج دماوندی کثیف
مهدی عابدی
پاسخ ها
ارباب غلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
ای کاش ملت مرده بود، شعر تو را نشنیده بود
بجای این کارا به اهواز برسید که فقط نفت و گاز میده اما فقط اسمش کلانشهر هست در واقع روستای بزرگ هست. به حساب خودتان برسید قبل از اینکه ب حسابتان برسند
آخ جوووووووووووووووووون

فکرشو بکن. چه صحنه ای. از اون بالا میلاد می آیه، یکدانه آنتن می آیه
برم یه دوربین روش 24 ساعته تنظیم کنم اگه افتاد یه فیلم حسابی بذارم رو وب
رانت خواری رو به وضوح میشه در روند این پروژه دید.بعد میگن ما فقط میخوایم خدمت کنیم.
برج بيريخت و از لحاظ اقتصادي توجيه ناپذيره، يه بار با يه گروه مهندس ژاپني رفتيم بالاش، وقتي بهشون گفتيم اين برج چه كاربردهايي داره از تعجب شاخ در آوردن، گفتن پس چرا اين برج رو اينجا ساختين، اينو ميتونستين با هزينه خيلي كمتر روي ارتفاعات و تپه هاي مجاور در همين تهران بسازين.مثه عربهاي همسايه بلندي و درشتي سازه ها برامون خيلي مهمه، حقارت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
فک کنم این داستانه مهندسای ژاپنی باید ضرب المثل شه...هر کی به نظر میاد با این مهندسای ژاپنی یبار بالای این برج رفته!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
ساختن یک برج برای اثبات توانمندی و اطمینان به یک ملت کاری بیهوده ای نیست که از درک امثال شما که همه چیزتون باید از خارج از کشور تایید بشه نیست! درضمن ما جای ژاپنی ها بودم یکم بیشتر بفکر آمار بالای خودکشی و تجاوز کشور ژاپن میبودم تا برج میلاد ! یا بفکر این بودم که چی تو ژن ژاپنی ها بوده که اینطوری تو چین و کره جنایت و قتل عام میکردن بیرحمانه در جنگ جهانی دوم و هنوز هم به معبد قاتلان با احترام رفت آمد میکنن!
حسین
| Germany |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
همه ما یه بار با یه روه مهندسی ژاپنی یه بار رفتیم بالا دقیقا هموشن هم همین حرف رو زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
زياد داستان مي خوني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
آقای ناشناس ۱۰:۱۶ چون نظر ایشون برخلاف نظر شماست دلیل نمیشه که آدم بیگانه پرستی باشه. برای اثبات توانمندی یک ملت اول افراد اون ملت باید بنظر همدیگر احترام بذارن.
وقتی داشتید تو گیشا خراب کاری میکردید همه بنا ها می گفتند که کجه حتی از سر گیشا معلوم بود . وقتی بزرگراه ها به اسم عراقیاست صدر حکیم و .. خوب معمارشم معلومه از اونجا میارید
وقتی اقتصاد نداریم برای چی مرکز تجارت جهانی می سازید!!!
واقعا" سهم ما از تجارت جهانی چند درصد است.
پاسخ ها
حسین
| Germany |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
ما پراید داریم چرا ما ماشین هی بهتر می سازم
ما که تو چادر هم می تونیم زندگی کنیم چرا خونه می سازیم
ما که می تونیم حمالی کنیم چرا درس می خونیم
اصلا چرا انسان های اولیه پیشرفت کردن ای خاک برسرشون
خاک تو سرت امازون که این قدر پیشرفت کردی
هی دبی رو نگاه 30 سال پیش هیچی نبود الان ببین کجا رسید تو اقتصاد جاهان نبود هی یه هو جهانی شد یعنی یه شب تا صبح جهانی شد
زاها حدید نابغه طراحی قرن اخیر است...
خدا بیامرز خانم زاها حدید معمار بلند اوازه بین المللی بودند که اثار بسیار جالبی از خودشون بجا گذاشته اند.ولی سوال این هست که نیروی انتظامی و شرکت مهر آفرین ناجا چه ربطی به معماری و ساخت و ساز و حتی فروش نفت دارند.
یاد حقوق سر برج افتادم ..
هنوز نگرفته تموم میشه !!!
تابناک جان
من اگه فردا ادعا بکنم که مثلا برج ایفل فردا خراب میشه اسم مقاله من رو چاپ می کنی؟
بهتر نیست قبل از اعلام این خبر ها اون رو از چند مهندس دیگه سوال بپرسی؟
ببینید من الان با گوگل یه متری زدم لبه گرد طبه پایین برج میلاد با لبه گود که ایجاد شده 175 متر فاصله داره
من از ایشون یه سوال دارم
برای ایجاد گود بدون مهار تاکید میکنم بدون مهار باید با چه زاویه ما گود بزنیم تا رو پایین تا ساختمان مجاور لبه لبه ریزش نکنه ؟
توضیح بدن چه باری از برج برداشته یا اضاف میشه مکنه برج سقوط کنه؟
عمق پی برج 14 متر هست تا 14 متر زیر زمین برج هیچ باری وارد نمیشه حتی اگه بگیم بار پخش شده با زاویه 80 درجه هم پخش بشه بازم ربطی به گود پیدا نمیکنه
می دونم تابناک پخش نمیکنی چون تو هم بلاخره باید خبرهات داغ باشه تو دهن مردم بچرخه
با سلام. برج میلاد از زاویه شمالی حدود 5 درجه کج هست همین طور. زمانی به یکی از دوستان عمران گفتم بهم خندید و گفت مگه میشه؟ به نظر پایه ریزی و فنداسیون اون مشکل داره. با این موضوع جدید دیگه خطر حتمیه. بهتره بیشتر به این برج توجه بشه......
اگر برج میلاد را در اصفهان و در کنار زاینده رود می ساختن خیلی بهتر و زیباتر میشد
برجي است كه براي يه عده خاصي ساخته شده و بسيار بيفايده ، بهتر است همان برجي را تعمير و نگهداري كنيد كه براي همه جهانيان نماد ايران است .
آقای تندگویان عزیز هر هکتار ده هزار متر مربع است نه صد هزار. بنازم به این شوراهای ما که یکی از یکی کارشناستر و نخبه تر هستند . حتی اطلاعات در حد دبستان هم آرزوست. کشور شورایی یعنی بی مسئولیتی یا فرار از زیر بار مسئولیت.
اگه نریزه میشه برج پیزا
قبل از اینکه بیوفته دو تا هواپیما بکوبیم بهش بعد حمله کنیم به اسرائیل. طرح خیلی خوبیه نه
یعنی اگر ریخت یارانه 45400تومان قطع میشه؟
عمارتی که علیرغم هزینه های سنگین، اتلاف وقت و نیرو اصولا" به احداث آن نیاز نبود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر