بازدید 3998

شکایت ده‌ها ایرانی و یمنی از وزارت خارجه آمریکا

کد خبر: ۷۱۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 05 August 2017
دهها یمنی و ایرانی پس از آنکه به درخواستهای آنها برای دریافت روادید رسیدگی نشد، روز جمعه علیه وزارت امور خارجه آمریکا شکایت کردند.

به گزارش العالم، ده‌ها یمنی و ایرانی که فرصت مهاجرت به آمریکا را به دست آوردند، پس از عدم رسیدگی به درخواست صدور روادید آنها در پی فعال شدن ممنوعیت سفر موقت از سوی ترامپ، علیه وزارت خارجه آمریکا شکایت کردند.

براساس این گزارش، این ممنوعیت که دادگاهها آن را تعلیق کرده بودند و دیوان عالی آمریکا ژوئن گذشته فعال شدن مجدد آن را با برخی بندهای آن تایید کرد ، از سفر شهروندان یمن و ایران و چهار کشور دیگر مسلمان به آمریکا که ارتباطی واقعی با آمریکاییها ندارند جلوگیری می کند.  

دادگاه عالی آمریکا شمار کسانی را که تحت تاثیر این ممنوعیت قرار می گیرند به شدت محدود کرده است اما هزاران نفر از شهروندان شش کشوری که سال گذشته در قرعه کشی دولت آمریکا برنده شده و توانسته بودند درخواست دریافت گرین کارت این کشور را مبنی بر دریافت اقامت دائم در آمریکا ارائه کنند نادیده گرفته شده اند.  

در پیامهای الکترونیکی به برندگان این قرعه کشی که همچنان منتظر دریافت روادید خود هستند گفته شده است احتمالا روادید برای شما صادر نخواهد شد به علت ممنوعیت سفری که ۹۰ روز ادامه خواهد داشت.  

در این شکوائیه که به دادگاه منطقه ای آمریکا در واشنگتن پایتخت این کشور ارائه شده است بیش از ۹۰ یمنی و ایرانی برنده این قرعه کشی اعلام کردند دولت آمریکا به علت ممنوعیت سفر ، از صدور روادید برای آنها خودداری می کند.  

ایتر سونگ وکیل مرکز ملی قانون مهاجرت که یکی از سازمانهای نماینده برندگان قرعه کشی به شمار می رود گفت: این درست، عادلانه و قانونی نیست و هر اقدامی را که لازم باشد از جمله مراجعه به دادگاهها به منظور مبارزه برای حقوق وکلای خود انجام خواهیم داد.   وزارت امور خارجه آمریکا از توضیح در این خصوص خودداری کرد.  

در این شکایت ، برندگان قرعه کشی از دولت آمریکا تکمیل اقدامات صدور روادید خود را تا پیش از ۳۰  سپتامبر که مهلت آنها برای دریافت گرین کارت آمریکا به پایان می رسد خواستار شدند.   

عمر جودت مدیر مرکز فدرال آزادیهای مدنی آمریکا گفت:پیروزی در این قرعه کشی بسیار مهم و ارزشمند است. اگر مشتریهای ما تا سی ام سپتامبر روادید خود را دریافت نکنند شاید تنها فرصت اینکه آمریکایی باشند را از دست بدهند.  

مرکز آزادیهای مدنی یکی از سازمانهایی است که به نمایندگی از برندگان قرعه کشی این شکایت را ارائه کرده است.  

کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۰ با ساختار کنونی برنامه روادید متنوع که سالانه حدود ۱۴ میلیون نفر را به این کشور جذب می کند و به شهروندان کشورهای دیگر که میانگین مهاجرت پایینی به آمریکا دارند اجازه دریافت اقامت در آمریکا را می دهد ، موافقت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل