بازدید 3151
طی روز گذشته رقم خورد؛

ارزش معاملات آتی سکه به ۱۲۸۰ میلیارد ریال رسید

هر قرارداد سکه طلا تحویل دی ماه به قیمت ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال داد و ستد شد و با ۲۳۸ قرارداد، افت ۰.۵۲ درصدی را در قیمت خود به ثبت رساند. تا پایان معاملات دیروز سرمایه گذاران بازار آتی سکه در این سررسید در مجموع ۳۷۲۲ موقعیت باز معاملاتی در اختیار گرفتند.
کد خبر: ۷۱۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 01 August 2017
در جریان معاملات روز گذشته بازار آتی سکه در بورس کالای ایران سرمایه گذاران تعداد ۹۳۳۲ قرارداد را به ارزشی بیش از ۱۲۸۰ میلیارد ریال معامله کردند.

به گزارش تابناک اقتصادی، طی معاملات دیروز بازار آتی سکه، هر قرارداد سکه تحویل شهریور ماه با ۱۹۱ قرارداد معامله شد و افت قیمت ۰.۴۵ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال خرید و فروش شد.

ارزش معاملات آتی سکه به ۱۲۸۰ میلیارد ریال رسید

سکه تحویل آبان ماه نیز با ۱۳۵ قرارداد معامله شده و ۲۷۴۳ موقعیت باز، شاهد کاهش ۰.۳۷ درصدی قیمت بود تا به بهای ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال مورد معامله قرار گیرد.

هر قرارداد سکه طلا تحویل دی ماه نیز به قیمت ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال داد و ستد شد و با ۲۳۸ قرارداد، افت ۰.۵۲ درصدی را در قیمت خود به ثبت رساند. تا پایان معاملات دیروز سرمایه گذاران بازار آتی سکه در این سررسید در مجموع ۳۷۲۲ موقعیت باز معاملاتی در اختیار گرفتند.

قیمت سکه تحویل اسفند ماه نیز با ۱۲۶۸ قرارداد معامله شده، کاهش ۰.۵۳ درصدی را شاهد بود و به قیمت ۱۳ میلیون و ۴۶۵ هزار ریال خرید و فروش شد.

در سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز هر قرارداد آتی سکه به ارزش ۱۳ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال معامله شد و قیمت سکه تحویل این ماه افت ۰.۴۹ درصدی را برای خود ثبت کرد.

بهای اونس تثبیت شد

ادامه نگرانی های سیاسی و کاهش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر تقویت قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در حالی وارد ماه اوت شده است که طی ماه جولای بیشترین رشد خود را در ۵ ماه اخیر ثبت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به بیش از ۱۲۶۹ دلار رسیده است. قیمت طلا در ماه گذشته با افزایش ۲.۲ درصدی روبرو شده است که این بالاترین افزایش قیمت طلا از فوریه به شمار می رود.

ارزش دلار آمریکا در برابر یورو به پایین ترین سطح خود در ۲ سال و نیم اخیر رسیده است. گمانه زنی های مربوط به متوقف شدن برنامه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا و افزایش نرخ بهره از سوی این بانک، فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است.

ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز به پایین ترین سطح خود در ۶ هفته اخیر رسیده است. در ادامه تنش های سیاسی و دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا، مقام های مسکو به واشنگتن دستور داده اند تا ۶۰ درصد دیپلمات های خود در خاک روسیه را کاهش دهند.

این اقدامات به تلافی تحریم های اعمال شده آمریکا علیه روسیه بوده است.ادامه تنش ها بر سر مساله هسته ای و موشکی کره شمالی نیز تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی داشته است. پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی به شدت از عملکرد چین برای مهار برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی انتقاد کرد ، پکن نسبت به این مساله واکنش نشان داده و اعلام کرده است که حل و فصل این بحران به تنهایی وظیفه این کشور نیست و همه طرف ها باید مشارکت کنند.

سخنگوی ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: جابجایی آزاد مردم بین بریتانیا و اتحادیه اروپا تا مارس ۲۰۱۹ میلادی به طور کامل پایان خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که احتمال شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۲۷۱ دلاری برای هر اونس طلا در مبادلات امروز وجود دارد.به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.


منبع: بورس کالای ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر