بازدید 6557
۱

واکنش احتمالی جامعه‌جهانی به خروج آمریکا از برجام

کد خبر: ۷۱۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶ 30 July 2017
نشریه «کریسشن ساینس مانیتور» در گزارشی با بررسی احتمال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، آن را حلقه آخر از زنجیره اقدمات انزواطلبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور خواند که به عقیده تحلیلگران بین المللی، جامعه جهانی را علیه واشنگتن متحد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در این یادداشت به قلم «هاوارد لافرانچی» تحلیلگر علوم سیاسی آمده است: کاخ سفید یکبار دیگر در پایان ماه سپتامبر فرصت خواهد داشت تا از توافق هسته‌ای کناره‌گیری کند و به نظر می‌رسد از هم اکنون در حال زمینه‌چینی برای اتخاذ تصمیمی است که به یکی دیگر از وعده‌های انتخاباتی ترامپ جامه عمل خواهد پوشاند.
 
نویسنده می‌افزاید: کناره‌گیری آمریکا از برجام، سه‌گانه خروج از توافق‌های بین‌المللی دولت اوباما را تکمیل می‌کند. ترامپ پیشتر عضویت واشنگتن در پیمان تجاری ترنس-پسیفیک و توافقنامه پاریس را لغو کرده بود.
 
در ادامه این یادداشت آمده است: اما برخی مقام‌های دولت آمریکا، اعضای کنگره و تحلیلگران منطقه‌ای به او هشدار می‌دهند که کناره گیری از این توافق می‌تواند آمریکا را منزوی کند؛ این در شرایطی است که ترامپ خود تلاش می‌کند ایران را در انزوا قرار دهد.
 
«رابرت لیتواک» نایب رئیس اندیشکده علوم سیاسی ویلسون در این خصوص می‌گوید: چنانچه آمریکا از برجام کناره بگیرد، توافق هسته‌ای ادامه خواهد یافت اما دیدگاه جدیدی در این عرصه حاکم خواهد شد.
 
وی می‌افزاید: پیش از برجام، آمریکا و جهان برضد ایران بودند اما اکنون اگر واشنگتن به طور یکجانبه از این توافق کناره‌گیری کند، ایران و جهان علیه آمریکا خواهند شد.
 
نویسنده می‌نویسد: به نظر می‌رسد ترامپ مصمم به پاره کردن این توافق است؛ حتی اگر مجبور شود این راه را تنهایی طی کند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
از یک رییس جمهور مجنون که افسارش به دست جنگ طلبان است انتظار کار های عقلانی نمی رود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر