بازدید 4216

بروجردی: برجام پشتوانه بین‌المللی دارد

کد خبر: ۷۱۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 27 July 2017
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با پشتوانه بین المللی محکم قابل نقض نیست، گفت: آمریکایی ها باید ادب سیاسی را یاد بگیرند.

علاء الدین بروجردی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سلماس در آذربایجان غربی افزود: جلسه های متعددی با فراکسیون های مختلف و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده و چگونگی مقابله با اقدام های احتمالی کنگره آمریکا در خصوص تهدید آینده علیه برجام به صورت اولیه طراحی شده است.
 
وی با اشاره به این که کلیات این طرح با رای قاطع نمایندگان در صحن مجلس به تصویب رسیده است، افزود: سمت و سوی این طرح، دادن پاسخ دندان شکن به آمریکایی ها است و آنان باید ادب سیاسی را یاد بگیرند.
 
وی با بیان این که سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالف کارشکنی ها و خط مشی دولت آمریکا هستند، افزود: آمریکایی ها با هر گونه اقدام نسنجیده خود را بیشتر منزوی می کنند و ما پاسخ محکمی به این اقدام های احتمالی خواهیم داد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: شنبه آینده/ هفتم مرداد 96/ جلسه فوق العاده ای با حضور تمام اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دراین خصوص برگزار می شود.
 
بروجردی با اشاره به این که در این جلسه مجموعه پیشنهادهای نمایندگان به این کمیسیون بررسی می شود، افزود: تغییر سمت و سوی طرح در راستای دادن پاسخ محکم به طرف مقابل در این جلسه قابل پیش بینی است.
 
مجلس نمایندگان آمریکا عصر سه شنبه (به وقت واشینگتن) 4 مرداد ماه جاری، طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف تصویب کرد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اقدام ، تصریح کرده است که آمریکا بر اساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبه ها و مقررات داخلی کشورها نمی تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین المللی دولت ها قرار گیرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان