بازدید 15084
سخنگوي كميسيون قضايي مجلس در گفت و گوي تفصيلي با «تابناك»؛

مسئولان مبارزه با مواد مخدر خوابند؛ مي خواهيم بيدارشان كنيم / هدف مجلس، توزيع آزادانه ترياك دولتي نيست

اعدام معتادها و کسانی که درگیر بحث مواد مخدر هستند چاره کار نیست. می خواهیم برخوردها را به گونه ای هدایت کنیم که از این پس، این افراد در زندان ها مشغول به کارهای تولیدی و صنعتی شوند. در مجموع، روزانه چیزی حدود 7 هزار کیلوگرم مواد مخدر در كشور مصرف می شود. پرسش ما این است: این مواد از کجا وارد می شود؟ چه کسانی توزیع و فروش آن را مدیریت می کنند؟ تا کنون چه اقدام اساسی برای مبارزه با این موضوع مهم انجام شده است؟ آقايان خودشان را به خواب زده اند.
کد خبر: ۷۱۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 26 July 2017
مسئولان مبارزه با مواد مخدر، خوابند مي خواهيم بيدارشان كنيم / هدف مجلس توزيع آزادانه ترياك دولتي نيست
یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان ارشد کشور از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون، مبارزه با تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر است. با اینکه تا به امروز در این راه، هزاران جوان ایرانی جان خود را از دست داده و میلیاردها تومان از بودجه بیت المال هزینه شده است، هنوز وضعیت مواد مخدر در کشور نگران کننده و میزان گرایش جوانان به این بحران رو به افزایش است؛ وضعیتی که سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ضمن تأیید آن بر این باور است، ناکارآمدی ستاد مبارزه با مواد مخدر باعث بروز آن است.

به گزارش «تابناک»، وضعیت نامطلوب اعتیاد در کشور و گرایش روزافزون جوانان به این سمت، در کنار آسیب های اجتماعی فراوانی که اعتیاد به جامعه تحمیل می کند، از جمله دلایلی بود که در ماه های اخیر نمایندگان کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بر آن شدند تا به بررسی دقیق و کارشناسی ابعاد مختلف این بحران بپردازند و در صورت لزوم، قوانین این مسیر را اصلاح کنند.

در روزهای اخیر، سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی، با طرح مسائلی در رابطه با تلاش برای حذف قانون اعدام از مجازات مرتبط با جرایم مواد مخدر، همچنین از طرح جدید مجلس برای توزیع مواد مخدر دولتی میان معتادان کشور سخن گفت؛ سخن هایی که با حواشی زیادی در جامعه رو به رو شد و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر را به واکنش واداشت.

پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن انتقاد از طرح های جدید مجلس برای مبارزه با این بحران ملی به رسانه ها گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم به جای ارائه و تصویب طرح توزیع موادمخدر دولتی نسبت به ایجاد ساز و کاری برای اجرای کامل قوانین فعلی ـ که از جامعیت نسبی نیز برخوردار هستند ـ دریغ نکنند.

وی افزود: تأمین بودجه درمان و کاهش آسیب معتادان کشور، مهم‌ترین نیاز فعلی بخش درمان است و در صورت تأمین آن قطع ارتباط مصرف‌کننده و قاچاقچی با گسترش حداکثری خدمات درمان تضمین می‌شود و نیازی به سهمیه‌بندی و توزیع مواد مخدر که موجب افزایش قاچاق، تشکیل باندهای جدید مواد مخدر، سوءاستفاده از موادمخدر سهمیه‌بندی شده و نشت وسیع آن به بازار و شکل‌گیری موج جدیدی از معتادان می‌شود، وجود ندارد.

حسن نوروزي نماينده مردم رباط كريم در مجلس شوراي اسلامي در رابطه با جزئيات توزيع ترياك دولتي بين مصرف كنندگان به «تابناك» گفت: ما به دنبال این نیستیم که تریاک را آزادانه در اختیار مردم قرار دهیم. این خبر که در رسانه ها به نقل از من منتشر می شود، تحریف شده و من فکر می کنم این تحریف ها کار همان قاچاقچیانی است که نمی خواهند در این راه، کار درستی انجام بگیرد. من اصلاً نگفتم باید به قبل از انقلاب برگردیم و کسی چنین ادعایی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمين نوروزي، با اشاره به آسيب هاي اجتماعي و سنگين اعتياد در  جامعه در مورد ضرورت حذف اعدام از ليست مجازات نيز افزود: بيش از 170 تن از نمايندگان مجلس اعتقاد راسخ دارند که باید هر چه زودتر بحث اعدام را در زمینه مبارزه با مواد مخدر حذف و آن را با مجازات های جایگزین مثل حبس ابد جایگزین کنیم، چون اعتیاد خودش به خودی خود، ضربات سنگینی به کانون خانواده و جامعه می زند و ما با اعدام توزیع کنندگان یا حاملان مواد مخدر، خسارات سنگین دیگری به خانواده ها تحمیل می کنیم.

وي در توضيح بيشتر اين مهم گفت: عقیده ما این است که اعدام معتادها و کسانی که درگیر بحث مواد مخدر هستند، چاره کار نیست. ما می خواهیم برخوردها را به گونه ای هدایت کنیم که از این پس، این افراد در زندان ها مشغول به کارهای تولیدی و صنعتی شوند. به این مسأله دقت کنید که بسیاری از این افراد، تحصیلکرده و صاحب فن هستند و اگر ما بتوانیم بین زندان های کشور با نهادهای صنعتی و تولیدی یک ارتباط سازنده ایجاد کنیم، آن موقع می توانیم افرادی که در شرایط کنونی حکمشان اعدام است و با این حکم زندگی خانوادگی آنها فروپاشیده می شود، به گونه ای مدیریت کنیم که هم در بخش اقتصادی کشور فعال شوند و هم در تأمین معاش خانواده هایشان کمک کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در مورد ضرورت ورود مجلس به موضوع و كمبودهاي موجود در مسير مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: دغدغه ای که ما را بر آن داشت تا به موضوع مواد مخدر و نحوه فروش و توزیع آن به صورت جدی ورود کنیم، این است که در حال حاضر در کشور ما، چیزی حدود 5 میلیون و 200 هزار معتاد واقعی داریم. از سوی دیگر، چیزی حدود یک میلیون و 700 هزار تن در کشور، تفننی مواد مخدر مصرف می کنند که مجموع این دو، تقریباً 7 میلیون معادل 9 درصد کل جمعیت ایران است.

نوروزي با تأكيد بر اينكه در مجموع روزانه چیزی حدود 7 هزار کیلوگرم مواد مخدر در كشور مصرف می شود، خطاب به مجريان مبارزه با مواد مخدر گفت: پرسش ما این است که این مواد از کجا وارد می شود؟ چه کسانی توزیع و فروش آن را مدیریت می کنند؟ تا کنون چه اقدام اساسی برای مبارزه با این موضوع مهم انجام شده است؟

اين نماينده مجلس تصريح كرد: عقیده من این است که در شرایط کنونی، ما معتادها را رها کرده و آن ها در اختیار قاچاقچیان قرار داده ایم؛ قاچاقچیانی که هر نوع ماده مخدر صنعتی یا تریاکی را که بخواهند در اختیار این افراد قرار می دهند و ما نسبت به این موضوع بی تفاوتیم.

وي با انتقاد شديد از عملكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ما به استناد آمار واقعی، معتقدیم مبارزات تاکنون هم ناکارآمد بوده و هم ناکافی. هم اکنون دوستان ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان محور مبارزه دقیقاً نمی دانند دارند چه کار می کنند.

اين نماينده مجلس در مورد اعتراض هايي كه در ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد مواضع اخير نمايندگان مجلس مي شود، نيز بيان كرد: دوستان ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر، از خواب بیدار شدند. آنان وقتی می بینند ما در حال بررسی موضوع هستیم، تلاش می کنند از خود دفاع کنند، ولی واقعیت این است که اقدام های آنها تا کنون کافی و کارآمد نبوده است. اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر، کار خود را خوب انجام داده است، پس چرا آمار معتادان در حال افزایش است؟ مواد مخدر این افراد را چه کسی تأمین می کند؟ تمام تلاش ما این است که آقایان را از خواب بیدار کنیم.

نوروزي افزود: اینکه ما یک ستاد زیبا و بزک کرده به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم کفایت نمی کند. آنها باید از طرح مجلس با افتخار استقبال کنند. به نظر من، مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر فکر می کنند تافته جدا بافته هستند و تصور آنها این است که نباید کسی از آنها انتقاد کند.

سخنگوي كميسيون حقوقي قضائي مجلس در بخش ديگري از سخنانش با ذكر اين نكته كه مبارزه با مواد مخدر بايد مبتني بر دانش، پژوهش و علمي باشد، اضافه كرد: اطلاعات ما می گوید در خانواده هایی که پدر خانواده به جرم اعتیاد و یا حمل مواد مخدر اعدام شده است، گرایش سایر اعضای خانواده به اعتیاد افزایش یافته است. کسی که پدرش به جرم اعتیاد اعدام شده است، دیگر در جامعه پذیرفته نمی شود و هیچ نهاد دولتی یا خصوصی به این فرزند کار نمی دهد و او نیز خود به خود به راه پدر بازمی گردد، اما از آن سو، کسانی که عفو شده اند، در 90 درصد موارد، دیگر به این سمت بازنگشته اند.

وي در پايان تأكيد كرد: برای مبارزه باید همه دست به دست هم دهیم و با یک برنامه راهبردی، کاربردی و اطلاعاتی مسیر مبارزه با مواد مخدر را به سمتی ببیریم که هم زمینه ساز کاهش گرایش به این مواد شویم، هم ورود مواد به کشور کاهش یابد و هم اینکه با جذب معتادها و مجرمان در زندان هایی که با صنعت ارتباط دارند از فروپاشی خانواده ها جلوگیری کرد.

مشروح اين گفت و گو را در بخش گفت و گو هاي «تابناك» بخوانيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۵
دوباره یک افتضاع مثل برنامه یارانه ها به بار نیارید که توش بمونید!!

ول کنید دیگه، این برنامه اگر اجرایی بشه به خاطر سوء برداشت و تعبیرش خیلی سوء استفاده ها خواهد شد و آخرش

هم باز بدبختی برای ملت می مونه، به جاش آموزش بدید، اشتغال زایی کنید، والله ملت کار و کسب درست و حسابی

داشته باشند دنبال هیچ مخدری برای فرار از مشکلات نخواهند رفت مگر عده ای معدود!
آقای نوروزی حرکتی که شروع کرده اید بسیار منطقی و عاقلانه است . هرگز با مقاومت هایی که از طرف برخی انجام می شود مأیوس نشده و راه خودتان را ادامه دهید . این روش در بسیاری از کشور ها اجرا شده و نتایج مثبتی داشته است .
ای کاش یه برنامه درست میکردن و از معتادان میخاستن که اون ها هم نظرشون رو بگن از خیلی از این به اصطلاح کارشناسان بهترن میگند نه همین تابناک خودت امتحان کن. باتشکر
با توجه به ارقام ذکر شده هر معتاد حدود یک کیلو در روز مواد مصرف میکنه به نظر آمار اشتباه هست
طرح خوب و کارشناسی است نباید اعتراض نااگاهانه مانع اجرا شود یقین بدانید حالت دینامیک این طرح اثرات مطلوبی خواهد داشت . تصمیمات کارشناسی در خیابان ها گرفته نمی شود بلکه متخصصان می گیرند و بابد اجرا شود
اینکه بین زندان ها و صنایع صنعتی ارتباط برقرا شود تا زندانیان در زندان مشغول شوند خوب است ولی باید توجه داشت همین ارتباط را ما بین دانشگاهها و صنایع صنعتی نتوانستیم هنوز برقرا کنیم و خارج از زندان در فضای جامعه هم مشکل اشتغال داریم.
اعدام فقط برای قاچاقچیان مسلح .
به سیستان و بلوچستان باید رسیدگی ویژه شود ، تا زمانیکه فقر وجود دارد ،همین آش است و همین کاسه.
کار درستی است و جلوی افزایش معتادان و ایدز ازطریق تزریق و قاچاق و هزینه های مبارزه و...رامیگیرد.
یه رانند قاچاق (شوتی) گاها تو یه سرویس 2.5 میلیون کاسب میشه و با دوسرویس روزانه حدود 5 تومن
قاچاق مواد چند برابر این سود داره
حالا توقع دارید کسی که تو 4 ساعت 2.5 میلیون در میاره بیاد یک ماه عرق بریزه و کار کنه تا 1 میلیون بریزن به حسابش



حبس ابد بیشتر جریمه نظامه چون فقط خرجه
خرج کسانی که احتمال اصلاح شدنشان فوق العاده کمه


گاهی قطع یک دست عفونت کرده لازمه
چرا یه قاچاقچی نباید اعدام شود؟ حال هزینه نگهداری هر نفر از این قاچاقی ها در زندان در سال چقدر می شود ؟ و قرار است از کجا تامین گردد؟ اول به سراغ جواب این سوالات باشید تا بعد!
اعدام کار درستی نیست درست اما زندانهای ایران یک روز برو تو دو مرخصی بگیر . نمونه اش هرروز دزدی را می گیرند در مرخصی
از کجا معلوم شما بیداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کی گفته معتادها اعدام می شوند؟
سلام . اگه طرح درست طراحی واجرا شود طرحی خوبی است وباعث می شود 1- معتادين به جای استعمال انواع مواد بی کيفيت واشغال ودست ساز از مواد مرغوبی استفاده کنند2- اغلب معتادين به مصرف ترياک که نسبت به ساير مواد صنعتی وسنتی خطر کمتری دارد اشتياق پيدا می کنند 3- جامعه معتادين شناسنامه دار وکنترل می شود 4 هزينه های مبارزه با قاچاقچيان ومصرف کنندگان کاهش پيدا می کند 5- دست خيلی از قاچاقچيان سازمان يافته از ثروت های باد آورده کوتاه می شود.6 - امنيت اجتماعی واخلاقی خانواده ها حفظ می شود7 مصرف کننده ترياک بعنوان معتاد از خانواده ترد نمی شود 8- به استحکام بنيان خانواده کمک می کند و......
لازم است یاد آور شوم که در رژيم گذشته ترياک دولتی با ارائه کارت وکوپن در داروخانه ها برای مصرف کنندگان توزيع می شد.واين طرح تازگی ندارد
یه رفیق داشتم سال ۱۳۶۱شهیدشد،درگروهان مسئول گرفتن سیگارازتدارکات وتوزیع بین سیگاریهابود،یه روزگفت من دیگه سیگارتوزیع نمیکنم ،چون بعضیهاسیگاری نیستندمیگن ماسیگاری هستیم ومیگیرند،توزیع موادهم بین معتادان همین نگرانی رادارد.....
والا بخدا عالیه. من برادر خودم معتاده. پدر خانواده رو در آورده. هر روز یه چیزی از خونه میدزده و به فروشنده مواد که همه حتی نیرو انتظامی هم میدونه کی هست؛ میده. معلوم نیست چه آشغالی میدن دست معتادا که کلا برده فروشنده میشن. اینجوری یه سری شغل خانمان برانداز جمع میشه. معتاد هم بدید بیمار دیده میشه. و حداقل جنس کم خطر تری استفاده میکنه. طرح عالییه. دم طراحش گرم
الان دکتر مهندسا بیکارن بعد میخان برای معتادا تو زندان اشتغال زایی کنن! چرا عاقلانه فکر نمیکنن، باید ریشه رو زد، اگه مردم کار داشته باشن، امید به آینده داشته باشن خودبخود آمار اعتیاد کم میشه!
درود بر نماینده و نمایندگان فهیم که مشکلات را درک میکنند و راه حل مشکل را در حذف فیزیکی اشخاص نمیدانند مگر نمایندگان نماینده مردم نیستند پس ستاد به اصطلاح مبارزه با مواد مخدر چکاره است که بخواهد به قانونگذار ایراد بگیرد
حکومتی که نتوانسته است برای درس خوانده های سر به راه و آزاد جامعه کار درست کند، قرار است با ایجاد ارتباط میان زندان و صنعت مواد فروشان را صاحب شغل و حرفه کند، آن هم از نوع صنعتی و مولدش!!!! واقعا این حرف ها را کی باور می کند؟ راه حل مواد مخدر ارتقاء فرهنگ جامعه، به خصوص در مناطق محروم و همزمان مبارزه بی رحمانه با مواد فروشان در داخل و خارج از کشور، به ویژه کشورهای دوست و برادر همسایه!!! است. مطمئن باشید اگر معتادی تریاک دولتی گیر بیاورد، آن را با نرخ آزاد می فروشد و با پول آن شیشه می خرد، و بی گمان افرادی پیدا می شوند که به عمد به مواد روی بیاورند تا با دریافت نوع دولتی و فروش آن به قیمت آزاد پولی به جیب بزنند. در گفته های بالا تنها چیز نیمه درست همین بود که مسئولان مبارزه با مواد مخدر خواب هستند. درست آن این است:"مسئولان کشور خواب هستند"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
شما بیداری ؟
در آمد حاصل از مواد مخدر ،آنقدر بال است ،که قاچا قیان ،ریسک اعدام آنرا می پذیرند ،تنها را مبارزه با قاچاق مواد مخدر ( اعم از صنعتی ،ویا طبیعی ) ،کنترل معتادان است ،وتنها راه کنترل معتادان ،ارایه مواد مخدر سالم ،وارزان ،از یک منبع امن است ،و تنها ،منبع امن ،وارزان ،همین ارایه مواد مخدر به معتادین ،سازمان غذا ،ودارو میباشد ،که این طرح که خیلی خوب است ،اما نیاز به کار کارشناسی ،دارد ،چه برای انواع مخدرها ،وچه برای پایش معتادین ،وچه برای تعیین ،سن افرادی که تحت درمان ،وکنترل ،ترکداعتیاد کنند ،وچه برای افرادی که دیگر امکان ترک نمودن برای آنها نیست ،وآنگاه قوانین بازدارنگی ،ونشت مواد از مراکز توزیع ،، بکار گیری افراد معتاد ،تنها در بازداشتگاهای باز امکان پذیر است ،؟ نه در صنعت ،و جامعه ،اما امکان کارکردن شخصی وجود دارد ،این طرح ،در دوره پنج سالهٔ توسعه هزینه بر هست ،که هزینهٔ آن از محل اعتبارات سازمان مبارزه با موادمخدر ،ومابه تفاوت قیمت مواد نسبت به خرید که آنقدر نباشد که مصرف کننده رو به سوی قاچاقچی بیاورد ،تامین میشود ،اما در دوران بعدی ،هزینه ای ندارد ،ومطمعنن طی سه الی چهار دوره ،اعتیاد ،نزدیک به صفر میگردد ،وتنها می ماند مریضهای صب العلاج ،که برای کاهش درد ،تحت نظر پزشک مصرف میشود ،، کسانی که با طرح کنترل علمی ،معتادین ،مخالف هستند ،برای منافع شخصی ،ویا گروهی ،مخالفت میکنند ،البته باید بدانیم مافیای قاچاق مواد مخدر ،در جهان ،نیز قدرتمند هستند ،چون پشتیبانی ،بعضی افراد سیاسی بین المللی را دارند ،از ماشین آلات ،واسلحه های ،ومهمات آنها میشود فهمید که چه پشتوانه ای دارند ،اما وقتی طرح مورد قبول نظامدجهانی ،ودر راستای تامین حقوق بشری باشد ،این طر هم دارای پشتوانهٔ جهانی میشود ،، اما کار کارشناسی برای جامع بودن ،و درست اجرا نمودن لازم دارد ،،،،
سلام ،بروظیفه خود میدانم نکاتی چند را در خصوص این طرح عنوان نمایم :این طرح ،اگر به درستی اجرا شود ،که امیدوارم به صورت بهینه اجرا شود،بنابر به صرف اجرای صحیح آن ، دست بسیاری از سوداگران سودجویان ریز و درشت در توزیع مواد مخدر و ایجاد شبکه مختلف مواد مخدر کوتاه خواهد کرد ،چرا که اگر اندکی به وضعیت اجتماع مان دقیق شویم ،سوداگران ودلالان مرگ ،همیشه در پی رونق بازار خود بوده و بدنبال شکار جوانان و مشتریان جدید بوده و هستند.عواملی چون :فقر،اقتصاد زیر صفر خانواده ها،وو.باعث شده ،بسیاری از دنیا پرستان و سود جویان در هر نقطه و مکانی ،به دنبال جذب جوانان پاک و معصومی باشند که با کشاندن پایشان به منجلاب اعتیاد ،علاوه بر افزودن به تعداد مشتریان خود آنان را به عنوان ساقی و توزیع کننده وارد چرخه گردونه بازار کثیف خود کنند.که البته بسیاری از سیاستهای غلط و نا کارآمد ،در طول سالیان سال باعث رشد وتوسعه باند های کوچک و بزرگ مواد مخدر شده است!واقعیت اینست ،دولتهای گذشته ،نه اینکه نخواهند گامی در زدودن آثار این معضل اجتماعی بردارند ،بل با خامی و ناپختگی ،طرحهایی را به اجرا گذاشتند که یکی ،پس از دیگری ،منجر به شکست شد.به طور مثال :دانشگاه علوم پزشکی در راستای ترک اعتیاد معتادان ،اقدام به ایجاد کلینیکهای ترک اعتیاد نمود ودر مقابل سازمان بهزیستی ،اقدام به ایجاد کمپهای اجباری و اختیاری ترک اعتیاد.این دو نهاد متولی امر ترک اعتیاد به جای همکاری و همفکری با یکدیگر ،تنها به ادای وظیفه بسنده کرده وهر از چند گاه اقدام به دادن آمار و ارقام از نحوه عملکرد خودمینمودند و حتی در بسیاری از مواقع در مقابل هم جبهه گیری نموده ،وعملکرد همدیگر را زیر سوال میبردند .ادامه این روند باعث گردید تا این واقعیت در ذهنها تداعی شود،که گویا این نهادها ،به جای خدمت به معتادین در خصوص ترک اعتیاد آنان ،در صدد کارآفرینی برای عده ای که داد وهوارشان به آسمان رفته بود ،هستند !و این چنین شد که برای پزشکان عمومی بیکار،مجوز تأسیس کلینیک دادند تا بدینوسیله به نوعی برای آنها کار آفرینی کنند،که این امرباعث شد تا معتادان به امید ترک اعتیاد در این کلینیکها،باصطلاح بیمه مادام العمر آنان در مصرف انواع قرصها وشربت های ترک اعتیاد بویژه متادون بشوند،که این سهمیه دولتی نیز هر از چند گاه ،سر از عطاریها در می آورد،که به صورت غیر رسمی از معتادین پذیرایی میکنند.وارباب رسانه که میبایست زبان گویای جامعه باشند ،غرق در خواب غفلت ،بدون هیچ کنکاش و ادای وظیفه روزنامه نگاری ،تنها درصدد درج اخبار و گزارشات دیکته شده نهادهابر آمده و زحمت واکا وی معضلات و مشکلات را به خود نمی دهند!!حال که از کلینیکهای ترک اعتیاد گفتم،بی انصافی است که در خصوص عملکرد کمپ های ترک اعتیاد نیز سخن نگویم!بر اساس قانون ،از جمله شرایط تأسیس کمپ ترک اعتیاد ،داشتن مدرک دیپلم متوسطه ،آنهم نه برای هر دیپلمه ای ،بل کسی که سالیان سال تجربه اعتیاد داشته وسپس در مراکز ترک اعتیاد بویژه کمپ ها،اقدام به ترک کرده و مدت دوسال از زمان ترک اعتیادشان گذشته باشد میتوانند درخواست تأسیس کمپ داده واز مزایای بهزیستی در این خصوص بهره مند شوند.این قانون ،بدین جهت وضع شده است که معتادین ترک اعتیاد کرده ،تجربه کافی و وافی در خصوص نحوه برخورد ورفتار و کردار با معتادین مواد مخدر دارند میتوانند در این خصوص مثمر ثمر باشند.اگر این طرف قضیه را مثبت ارزیابی کنیم ،طرف دیگر قضیه یک پایش،می لنگد،آنهم اینکه،معتادین ترک کرده ،با اینکه با تأسیس کمپ برای خود بیا وکیایی درست کرده واز لحاظ مادی ،اغنا میشوند،لیکن ،ذات زیاده خواهی و زیاده طلبی آنها که از دوران اعتیادشان ، در وجودشان ماندگار شده وبه ارث رسیده ،خواهی نخواهی ،آنان را واداربه اتخاذ راه و روش هایی میکند که همانا بیمه شدن مادام العمر معتادین خواهان ترک را برای آنها خواهد داشت.چرا که بعداز ترک 21روزه معتادین در کمپ ها ،عوامل پیدا و نا پیدا ی صاحبان کمپ ها بار دیگر به سراغ معتادین رفته و وانان را دیگر بار به سوی اعتیاد کشانده وروز از نو.روزی از نو!!.در مقابل ،چون سازمان بهزیستی تنها به اصل و تئوری علمی و کارشناسانه توجه داشته و بدان بسنده می نماید ،غافل از این ترفندها،در پی توجیه علت عدم موفقیت ترک اعتیاد معتادین در کمپها بر آمده و مدعی میشود ،که تا زمانی که خود معتاد نخواهد ،هیچ عاملی نمیتواند ،باعث ترک اعتیاداو شود!!و نتیجه آن میشود که نظاره گرش هستیم .مخلص کلام ،اولا :لازم است تمامی نهادهای دست اندرکار کالبد شکافی لازم را نموده راهکاری برای جلوگیری ازاین بیابند.دوما،در راستای اجرای این ،مواد مورد نیاز معتاد به قیمت نازل به دست وی خواهد رسید که بدین سان قاچاقچی مواد نخواهد توانست ،به جهت ذات زیاده خواهی سودجویی اش با قیمتهای دولتی رقابت ،نموده وبه خودی خود، خودکشی انتحاری نموده واز گردونه خارج خواهد شد.این امر باعث خواهد شد ،تا شکارچیان ریز و درشتی که به عنوان ساقی در اماکن عمومی ،بویژه پارکها و مدارس به دنبال به دام انداختن نوجوانان وجوانان معصوم هستند ،نخواهند توانست نقشه شوم و خطرناک قاچاقچیان مواد مخدررا اجرا نمایند.همچنین اجرای این طرح باعث شناسایی دقیق معتادین ذینفع شده ودولت میتواند با اجرای یک برنامه حساب شده ،نسبت به ترک اعتیادمعتادین و آموزش و تربیت آنان در صنوف مختلف نسبت به کارآفرینی و بهره برداری از نیروی خلاق آنها در همه زمینه ها بهره مند شود.به هرحال سخن گفتن دراین زمینه بسیار است ،و حوصله این مقال مجال زیاده گویی نمی دهد.امید آنکه همه انسانهای دلسوز در جهت اصلاح و تربیت افراد جامعه گام برداشته ،و روزی شاهد آن باشیم که جامعه ما از اینهمه فرصت سوزی ها ،و سو استفاده افراد فرصت طلب رهایی یابد.به امید آنروز .
جلوي هرچيزي رابگيريدمردم عقده اي ترميشود اگرترياك آزادباشد اينهمه معتاد نداريم
وظیفه پلیس دستگیری قاچاقچیان است، نه استعمال کننده گان مواد مخدر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل