بازدید 6677
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش 426واحدی شاخص به کانال80هزار واحد/مجمع بانک‌صادرات همچنان در هاله‌ای از ابهام

نماگر بورس تهران معاملات آخرین روز هفته پایانی تیرماه را با رشد 43‌ واحدی معادل 0.54 درصد به پایان رساند و در سطح 80 هزار و 162 واحد قرار گرفت. از نکات قابل توجه معاملات امروز، بازگشت شاخص کل بورس پس 42 روز به کانال 80 هزار واحد و همچنین سبزپوشی تمامی شاخص های منتخب بازار بورس تهران بود.
کد خبر: ۷۱۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 19 July 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 28 تیرماه 96 با افزایش 426 واحدی به رقم 80 هزار و 162 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در آخرین روز کاری هفته جاری در ادامه رشد دو روز گذشته، امروز نیز شاهد روندی صعودی شاخص های منتخب بازار سرمایه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 141 واحدی به رقم 26 هزار و 544 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 150 واحدی، عدد 17 هزار و 541 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 114 واحد به رقم 13 هزار و 392 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.64 درصدی، افزیش 559 واحدی را رقم زد و به سطح 88 هزار و 210 واحد رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز حدود 0.5 درصد رشد داشتند. بر این اساس، شاخص بازار اول، با 294 واحد افزایش به رقم 55 هزار و 579 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس بر خلاف دو روز گذشته، با رشد 959 همراه بود و عدد 177 هزار و 959 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز در بیشتر زمان ها روند صعودی را ثبت کرد و در ساعت 12:25 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 80 هزار و 178 واحد قرار گرفت.

جهش 426 واحدی شاخص به کانال 80 هزار واحد

در معاملات امروز بازار سهام، هفت نماد معاملاتی، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص داشتند. بر این اساس، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) یا 76 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير) با 57 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 50 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 33 واحد، نماد مبین (پتروشيمي مبين) با 28 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 27 واحد و نماد وبانک (سرمايه گذاري گروه توسعه ملي) با 21 واحد افزایش، بیشترین سهم را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

در مقابل نماد بترانس (ايران‌ ترانسفو) با 11 واحد و نمادهای دعبيد (لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌)، رانفور (خدمات‌انفورماتيك‌) و همراه (شركت ارتباطات سيار ايران)  با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران با رشد 55 درصدی نسبت به روز قبل، به 272 میلیارد و 915 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن یک میلیارد و 115 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 38 هزار و 484 نوبت دادوستد بود.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: تاید واتر خاورمیانه، سیمان داراب، تولیدی نورد آلومینیوم، دشت مرغاب، سایپا شیشه، حق تقدم خرید سهام ایران دارو، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت پتروشیمی گچساران، دامدارای تلیسه نمونه، کشتیرانی دریای خزر، توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: سیمان شمال، واحدهای سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس، قند نیشابور، حق تقدم خرید سهام مارگارین، حق تقدم خرید سهام پشم شیشه ایران بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز گروه های رایانه، شیمیایی و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نورد آلومینیوم، به پرداخت ملت، فروسیلیس ایران، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، نیرو کلر، معدنی دماوند و نیرو محرکه بود.

در مقابل نمادهای آبادگران ایران، داروسازی دکتر عبیدی، شیمی داروئی داروپخش، فرآوری مواد معدنی، فرآورده های نسوز آذر، ایران تررانسفو و کارتن ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در بازار امروز سهامداران برای خرید سهام به پرداخت ملت، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام کارت اعتباری ایران کیش، گسترش نفت و گاز پارسیان، واحدهای صندوق امین یکم، سهام سرمایه گذاری ساختمان ایران و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اواق مشارکت شهرداری مشهد، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام سیمان خزر، سیمان مازندران، سیمان اصفهان و ریخته گری تراکتورسازی ایران بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز مخابرات با معامله بلوکی 599 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 182 بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

مجمع بانک‌ صادرات همچنان در هاله‌ای از ابهام

در پی به تنفس کشیده شدن مجمع بانک کارآفرین، مجمع سالانه بانک صادرات نیز که قرار بود 31 تیر درمجموعه فرهنگی این بانک برگزار شود لغو شد. به این ترتیب تصمیم گیری در خصوص دستور جلسات به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام می شود موکول شد. بنابر گزارش بورس پرس، انتظار می رود مجامع دیگر بانک ها هم به دلیل عدم ارائه انتشار گزارش حسابرسی برای دوره مالی اسفند 95، لغو شود.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
شاخص بورس ازدیماه ۹۲ که از۹۰هزارواحدسقوط کرد ودیگرهرگزنتوانست قله ۹۰هزارواحدی راپس بگیرد تاکنون به مددعددسازی ودستکاری شاخص بارهاوبارها تاکانال ۸۰هزارواحد بالا آمده امابلافاصله دوباره سقوط کرده این بورس به رونق قبل ازدی ۹۲ بازنخواهدگشت وسرمایه گذاری درآن باوجودسودبی دردسربانکی وروندروبه رشدقیمت مسکن اشتباه محض است !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر