بازدید 5265
قیمت نفت:

نفت به بشکه ای ۴۹ دلار نزدیک شد

روز دوشنبه قیمت نفت، پس از تعطیلی دو روزه بازار، افزایش یافت و به نزدیک ۴۹ دلار رسید. علت این امر کاهش فعالیت های حفاری و تعداد دکل ها ی اضافه شده در آمریکا گزارش شده است. این امر موجب شده است تا از نگرانی تجار به توانایی اوپک برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، کاسته شود.
کد خبر: ۷۱۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 17 July 2017
روز دوشنبه قیمت نفت، پس از تعطیلی دو روزه بازار، افزایش یافت و به نزدیک ۴۹ دلار رسید. علت این امر کاهش فعالیت های حفاری و تعداد دکل ها ی اضافه شده در آمریکا گزارش شده است. این امر موجب شده است تا از نگرانی تجار به توانایی اوپک برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، کاسته شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در هفته گذشته،  ۵ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۸.۹۶ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۶.۴۹ دلار صورت گرفت.

نفت به بشکه ای ۴۹ دلار نزدیک شد

لازم به ذکر ست  که روز جمعه بازار نفت در حالی به فعالیت های خود در هفته پایان بخشید که قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۴۹ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۸.۹۱ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۶ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۶.۵۴ دلار صورت گرفت.

بنا بر آمار بیکر هیوز، در هفته منتهی به ۱۴ جولای حفاران آمریکایی تنها ۲ دکل به تعداد دکل های فعال این کشور افزوده اند و در مجموع تعداد دکل های آمریکا به ۷۶۵ عدد رسیده است، طبق آمار، میانگین افزایش دکل در طول چهار هفته گذشته ۵ عدد بوده است که کمترین سرعت رشد را از ماه نوامبر داشته است.

همچنین هفته گذشته، موسسه نفت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت این کشور ۸.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده. این میزان کاهش بیش از پیش بینی تحلیلگران بوده است.

هردو شاخص نفتی در هفته گذشته حدود ۵ درصد به نسبت پایین ترین نرخشان در هفته رشد داشتند و این بیشتر به دلیل گزارش آژانس بین المللی انرژی مبنی بر افزایش شتاب در رشد تقاضا، افزایش رشد واردات در چین، و همچنین کاهش موجودی نفت آمریکا بوده است.

آژانس بین المللی انرژی روز پنجشنبه اعلام کرد که افزایش مصرف آلمان و آمریکا به افزایش تقاضا کمک کرده است، اما با این حال جهان هنوز با عرضه بیش از نیاز نفت روبه روست.

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند. اما با این حال قیمت هردو شاخص نفتی برنت و وست تگزاس اینترمدیت از آن تاریخ به بعد سقوط بیشتری داشته است.

تحلیلگران می گویند که افزایش مستمر تولید نفت توسط آمریکا و همچنین افزایش تولید کشور هایی که از توافق کاهش تولید نفت معاف شده اند، یعنی لیبی و نیجریه، موجب شده است که تلاش اوپک برای تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، دست کم تا این لحظه، با شکست روبه رو باشد.

همچنین سازمان اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده است که انتظار می رود به دلیل قیمت پاییت نفت تولید نفت خام ایالات متحده در سال آینده کمتر از آن چیزی باشد که پیشتر پیشبینی شده بود.

کاهش موجودی نفت آمریکا امید به ایجاد تعادل در بازار نفت را که تجار مدت هاست منتظر آنند، باز می گرداند. سه سال است که تولید بیش اندازه موجب عرضه بیش از حد و اشباع بازار شده است و این امر قیمت نفت را به حدود نصف قیمت در میانه سال ۲۰۱۴ تقلیل داده است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر