بازدید 4858

درخواست ترامپ از «ترزا می» در حاشیه نشست ۲۰

کد خبر: ۷۱۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳ 16 July 2017
نشریه انگلیسی «سان» روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان گفت‌وگو با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس نسبت به فضای رسانه‌ای انگلیس علیه خود انتقاد کرده و از وی خواسته است تا این مساله را اصلاح کند.

به گزارش ایرنا، «سان» با اشاره به سندی بدون تاریخ، که حاوی گفت‌وگوی رهبران دو کشور است، عنوان کرد که «دونالد ترامپ» به «ترزا می» گفته است: اخیراً اخبار من در آنجا (انگلیس) به‌خوبی پوشش داده نمی‌شود.
 
بر اساس این سند، «ترزا می» پاسخ داده است: 'خب، شما که رسانه‌های انگلیسی را می‌شناسید.'
 
این سند می‌افزاید که ترامپ گفته است: 'من هنوز می‌خواهم به لندن سفر کنم، اما عجله‌ای ندارم. اگر بتوانی این مساله را حل کنی، کارها خیلی راحت‌تر خواهد شد. زمانی سفر می‌کنم که بدانم پوشش خبری بهتری خواهم داشت، نه پیش از آن.'
سان به نقل از یک منبع دولت انگلیس نوشت: رئیس جمهوری آمریکا فکر می کرد که ترزا می قادر است زمینه استقبال گرم از او را در انگلیس فراهم سازد. اما 'ترزا می' توضیح داد که او قادر نیست به جرائد و رسانه ها در این رابطه دیکته کند.
 
«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس اواخر ژانویه (اوایل بهمن) گذشته، تنها یک هفته پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ به این کشور سفر و رسماً از وی برای سفر به انگلیس دعوت به عمل آورد.
 
درحالی‌که قرار بود این سفر در ماه ژوئن (خرداد) صورت گیرد اما به دنبال موج مخالفت‌ها علیه آن از جمله توسط نمایندگان مجلس عوام این سفر به ماه اکتبر (مهر) آینده موکول شد.
متعاقبا منابع دولتی انگلیس گزارش دادند که سفر دونالد ترامپ به انگلیس، باز هم به تاخیر افتاده و به سال آینده میلادی موکول شده است.
 
در جریان آخرین تظاهرات گسترده مردم لندن علیه سفر ترامپ به کشورشان، فعالان مدنی طی سخنانی به دولت ترزا می هشدار دادند، در صورت حضور ترامپ در این شهر، با حضور گسترده شان تمام خیابان های لندن را قفل خواهند کرد.
 
در همین حال بیش از یک میلیون و 858 هزار نفر از مردم انگلیس نیز با امضای توماری، خواستار لغو سفر رسمی دونالد ترامپ به کشورشان شده بودند.
 
علاوه بر تومار یاد شده، شماری از رهبران سیاسی انگلیس از جمله صادق خان شهردار لندن و نیز برخی از گروه های مدنی مخالفت خود را با سفر ترامپ به انگلیس اعلام کرده اند.
 
دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس گروه 20، پس از دیدار با «ترزا می» به خبرنگاران گفته بود که برنامه سفرش به لندن پا برجاست.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل