بازدید 5726

واکنش مطهری به گزارش دبیرکل سازمان‌ملل از برجام

مطهری گفت: گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره برجام یک موفقیت برای ایران است
کد خبر: ۷۰۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 02 July 2017
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «اروپا زیاده خواهی آمریکا در خصوص ایران را بر نتابیده است» گفت: این هنر جمهوری اسلامی بوده که میان اروپا و آمریکا درباره خود فاصله انداخته و اتحاد قبلی آنها را به هم زده است.

به گزارش ایسنا، علی مطهری که اداره جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس را بر عهده داشت، در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای کامل تعهدات ایران در برجام و تقدیر بسیاری از اعضای شورای امنیت از این بابت و همراهی نکردن اکثریت اعضای این شورا با آمریکا در ارتباط دادن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با برجام یک موفقیت برای ایران است.

وی افزود: آنها خوب می دانند وزارت امور خارجه ایران به مجرد صدور قطعنامه ۲۲۳۱ که درصدد محدود کردن قدرت موشکی ایران است طی بیانیه ای اعلام کرد که این قطعنامه ربطی به برجام ندارد و ایران متعهد به آن نخواهد بود. ۱+۵ نیز این بیانیه را که به عنوان سند رسمی در سازمان ملل به ثبت رسیده تلقی به قبول کردند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: علاوه بر این اروپا نیز زیاده خواهی آمریکا در خصوص ایران را برنتابید. چنانچه از مواضع سران فرانسه، آلمان و ایتالیا در سفر آقای ظریف به این کشورها هویدا است. این هنر جمهوری اسلامی بوده که میان اروپا و آمریکا درباره خود فاصله انداخته و اتحاد قبلی آنها را به هم زده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر