بازدید 4455

پهلوگیری ناو هواپیمابر آمریکا در آب‌های رژیم اسرائیل

کد خبر: ۷۰۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 02 July 2017
ارتش رژیم صهیونیستی از پهلو گرفتن ناو هواپیمابر «جورج بوش» در سواحل حیفا خبر داد و افزود، این اقدام در راستای تلاش ائتلاف ضد داعش و در جهت تقویت امنیت اسرائیل صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، در راستای همکاری امنیتی میان ارتش اسرائیل و آمریکا روز شنبه ناو هواپیمابر جورج بوش آمریکا در نزدیکی بندر حیفا پهلو گرفت. این اتفاقی خاص در طول ۱۷ سال گذشته است.

وی افزود:‌ این اقدام تاکیدی بر این است که روابط قوی بین اسرائیل و آمریکا مبتنی بر منافع و ارزش‌های مشترک است.

این ناوهواپیمابر آمریکایی با ۵۷۰۰ سرباز آمریکایی روز شنبه مقابل بندر حیفا پهلو گرفت.

روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ رژیم صهیونیستی نیز نوشت: این ناوهواپیمابر تا روز چهارشنبه در این منطقه خواهد بود. این اولین ناوهواپیمابر آمریکایی است که در طول ۱۷ سال گذشته وارد سواحل اسرائیل شده است.

 به نوشته این روزنامه، طول این ناوهواپیمابر ۳۳۰ متر و ارتفاع آن معادل ۲۰ طبقه است و این ناو دو موتور دارد که با انرژی هسته‌ای کار می‌کنند.

گفته می‌شود، این ناوهواپیمابر جدیدترین و بزرگترین ناوگروه آمریکایی است که می‌تواند ۹۰ هواپیما یا جنگنده از انواع مختلف را به اضافه کادری متشکل از ۵۰۰۰ تن را در خود جای دهد.

این ناو جورج دبیلیو بوش در آب‌های خلیج فارس و دریای مدیترانه نیز حضور داشته و از این آب‌ها اهداف داعش در عراق و سوریه را در دو سال اخیر هدف گرفته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل