بازدید 5527

احتمال نامه به رهبرانقلاب برای حفظ ۲ میراث‌فرهنگی

کد خبر: ۷۰۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 12 June 2017
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان،میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از احتمال نامه‌نگاری با رهبرمعظم انقلاب برای حفظ دو میراث مهم مردم خبر داد و گفت:مشکلات کنونی گردشگری پایتخت از جمله اتوبوس گردشگری تهران را با اعضای جدید شورای شهر تهران برطرف می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، زهرا احمدی پور با حضور در تسنیم و پس از بازدید از این خبرگزاری و نشستی که با مدیران و خبرنگاران داشت به مباحث متعدد حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت که متعاقباً مشروح این گفت‌وگوی تفصیلی در روزهای آینده منتشر می‌شود.

ادامه عدم همکاری بنیاد مستضعفان

در این رابطه احمدی پور با توجه به برخی موضوعات مهم و فوری که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مواجه است، درباره عدم همکاری بنیاد مستضعفان با سازمان میراث فرهنگی درباره سرنوشت کاخ موزه‌های سعدآباد و نیاوران عنوان کرد: این اختلاف و عدم همکاری بنیاد همچنان ادامه دارد و ما نگران میراثی هستیم که متعلق به مردم است و طبق دستورالعمل امام (ره) در سال 59، کاخ‌های که خاندان پهلوی در آن زندگی می‌کردند متعلق به آنان نبوده و بیت المال مردم است و باید تحت حفظ و حراست سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد.

احمدی پور با اشاره به اینکه بیشترین نگرانی ما این است که با تغییر مسئولیت این دو کاخ موزه، شاهد تغییر کاربری آنها در مسیر فعالیت‌های انتفاعی باشیم، افزود: این در حالی است که دیدگاه سازمان میراث فرهنگی براساس وظایف ذاتی که دارد حفظ و حراست از این بناها با نگاه غیرانتقاعی و حاکمیتی است.

نامه مکتوبی برای رهبر معظم انقلاب ارسال می‌کنیم


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان، میراث فرهنگی، صنیاع دستی و گردشگری عنوان کرد: در حال حاضر رویه همکاری اداری را با بنیاد مستضعفان پیگیری می‌کنیم ولی اگر به نتیجه نرسیدیم نامه مکتوبی که برای رهبر معظم انقلاب آماده خواهیم کرد را برای ایشان ارسال می‌کنیم.

اتوبوس گردشگری پایتخت بدون پارکینگ، ایستگاه و پلاک‌


همچنین احمدی‌پور درباره مشکل اتوبوس گردشگری در تهران که هم اکنون جایگاه پارکینگ، ایستگاه و حتی دچار مشکل پلاک‌گذاری است، گفت: ما این مشکل را به‌مانند دیگر مشکلات گردشگری در تهران با اعضای جدید شورای شهر تهران در میان خواهیم گذاشت.

حل مشکلات گردشگری تهران با اعضای جدید شورای شهر


معاون رئیس جمهور بیان داشت: براین اساس طی جلسه ای که با اعضای جدید شورای شهر تهران خواهیم داشت مشکلات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران را به آنها انتقال می‌دهیم، زیرا برخی مشکلاتی که پیش‌روی گردشگری تهران است از جمله این اتوبوس گردشگری، جزو مواردی است که دنیا سالهاست با آن دیگر مشکلی ندارد و از این امکانات استفاده می‌کند.

تعیین سرنوشت عمارت مسعودیه در مردادماه


رئیس سازمان، میراث فرهنگی، صنیاع دستی و گردشگری درباره وضعیت دادگاه و سرنوشت عمارت مسعودیه نیز عنوان کرد: در اسفند ماه قرار بود دادگاه این عمارت برگزار شود که با مشکل بیماری قاضی پرونده مواجه شدیم و دادگاه جدید در مردادماه برگزار خواهد شد.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: هم اکنون یک اعتبار دو میلیارد ریالی برای مرمت یک بخشی از این عمارت مطرح است و مردم نیز فعلاً از بخش‌هایی از این بنای منحصربفرد تهران قدیم بازدید می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر