بازدید 6882

تشکیل جلسه شورای تأمین برای درگیری‌های «پُتک»

کد خبر: ۷۰۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 10 June 2017
نماینده ایذه و باغملک با اشاره به ادامه درگیری‌های دو طایفه از باغملک و گسترش این درگیری‌ها به شهرستان‌های مجاور، گفت: هم امکانات کافی و هم راه‌های لازم برای مقابله با این درگیری‌ها در چارچوب قانون و عدالت در خوزستان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به ادامه درگیری قدیمی میان دو طایفه از باغملک و کشیده شدن این درگیری‌ها به شهرستان رامهرمز که شب گذشته منجر به مرگ یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر در اثر تیراندازی شد، ‌اظهار کرد:‌ متاسفانه از دو سال پیش تاکنون درگیری و نزاع میان دو طایفه در دو روستای «پتک جلالی» و «پتک بیگدلی» شهرستان باغملک تاکنون موجب کشته شدن بیش از 20 نفر، زخمی شدن صدها نفر و آواره شدن افراد زیادی شده است و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: عدم کنترل این درگیری‌ها موجب گسترش نزاع از این مناطق به شهرستان‌های اطراف نظیر بهبهان و رامهرمز می‌شود. متاسفانه شب گذشته این درگیری‌ها این بار در رامهرمز رخ داد و یک نفر به قتل رسید و چند نفر نیز زخمی شدند، همچنین خانه‌های مردم را آتش زدند.

نماینده ایذه و باغملک در خانه ملت افزود:‌ فعلا درگیری‌ها بین تیره بهمئی‌ها است. در گذشته یک نفر از یک طایفه دیگر نیز در جریان این درگیری‌ها به قتل رسید که طایفه مقتول با مساله به صورت عاقلانه برخورد کردند، در غیر این صورت اکنون شاهد جنگ و نزاع و درگیری بین سه طایفه بودیم.

خادمی با بیان این‌که نزاع‌های طایفه‌ای در منطقه "پتک جلالی" و "پتک بیگدلی" باغملک به یک مساله در منطقه تبدیل شده است و از مدیریت استان انتظار می‌رود سریعا نسبت به اجرای قوانین و عدالت در خصوص درگیری‌های منطقه پتک باغملک اقدام کند، از مماشات در کنترل وضعیت درگیری‌ها این منطقه انتقاد کرد و گفت: نامه‌ای خطاب به آقای ذوالفقاری معاونت امنیتی وزارت کشور مبنی بر تشکیل جلسه شورای تامین با موضوع این درگیری‌ها در دولت یا وزارت کشور و همچنین اعزام نیرو و امکانات کمکی به منظور کنترل وضعیت منطقه و مقابله با نزاع‌ها و استقرار امنیت ارسال کرده‌ام که با این نامه موافقت و مقرر شده فردا جلسه‌ای بدین منظور در وزارت کشور یا هیات دولت با حضور استاندار خوزستان برگزار شود.

وی افزود: پایان نیافتن درگیری‌های دو ساله در این منطقه نشانگر این است که امکانات و اراده کافی برای خاتمه بخشیدن به این غائله و کنترل وضعیت و استقرار امنیت در این منطقه نیست، بنابراین از استان‌های دیگر درخواست کمک داشته‌ایم تا در صورت نیاز یا با اعزام نیروهای انتظامی و یا نیروهای دیگر امنیتی نظیر سپاه و امکانات و همچنین ارسال امکانات به خاتمه بخشیدن به این درگیری‌ کمک کنند.

نماینده ایذه و باغملک گفت: انجام ندادن اقدام موثر برای خاتمه بخشیدن به غائله درگیری‌های قدیمی طایفه‌ای در روستاهای پتک جلالی و پتک بیگدلی باغملک موجب ایجاد یک سیکل درگیری و تداوم این سیکل در منطقه شده است. انتظار می‌رود نیروی انتظامی، ‌قوه قضائیه و دولت به سرعت وارد عمل شوند.

 خادمی با تاکید بر لزوم خلع سلاح طرفین درگیری‌های طایفه‌ای در این منطقه با اشاره به تبعات مختلف درگیری‌های طایفه‌ای این روستاها در ابعاد مختلف، اظهار کرد:‌ چرا با وجود در اختیار داشتن بالگرد در استان خوزستان، وضعیت این منطقه به‌صورت مستمر رصد نمی‌شود؟ این درگیری‌ها موجب به خطر افتادن امنیت شهرستان‌های پیرامون باغملک نظیر رامهرمز و بهبهان و همچنین فراری دادن سرمایه‌ و سرمایه‌گذاری‌ها از استان می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی سرمایه‌گذاری می‌بیند که درگیری‌های طایفه‌ای در یک روستا با چنین وسعتی ادامه یافته و شهرستان‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داده، مسلما به سرعت از استان فرار می‌کند. با عدم کنترل چنین وضعیتی تبعات اقتصادی نیز برای استان ایجاد شده است. متاسفانه این دو طایفه که طرفین درگیری هستند، در شهرهای مختلف ساکن هستند.

نماینده ایذه و باغملک با انتقاد از مماشات صورت گرفته در کنترل وضعیت این درگیری‌ها و خاتمه بخشیدن به غائله این نزاع‌های مرگبار و خونین گفت‌: هم امکانات کافی و هم راه‌های لازم برای مقابله با این درگیری‌ها در چارچوب قانون و عدالت در استان وجود دارد اما مشکل، عدم اقدام موثر است. با توجه به حوادث تروریستی 17 خرداد تهران، اهمیت واکنش سریع و خاتمه دادن به این درگیری‌ها بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر